fbpx

Neuzer Crossline X3

Láthatóan szaporodnak a trekking bicajok a városban, és ez jó. Nagyon jó! Kezdenek rájönni az emberek, hogy mire is van szükségük valójában. A divat felett végre győzedelmeskedni kezd a funkcionalitás. Sokan tartanak olcsó strapagépet közlekedésre a drága montijuk mellett, míg mások egyetlen bringának a legpraktikusabb trekking/cross kategóriából választanak maguknak társat. A most következő gép igazi mindenes, méghozzá a jobbik fajtából. Előre kijelenthetjük, hogy egy kis színt hozott a szürke őszi, téli napjainkba.
fotók: Begbie

Első, amit észreveszünk, hogy újra Neuzer felirat van az oldalára rajzolva, és ez a festés nagyon szépre sikeredett, a dizájn kapásból megfogja a célközönséget, azaz a csajokat. Létezik férfiváltozatban is, csak a vázkialakítás a különbség, úgyhogy hím létemre bátorkodtam kipróbálni a női verziót. Szóval kezdetnek suhanunk a betondzsungelben, páran megnézik maguknak, nézzük meg mi is, min ülünk. A vázgeometria tökéletes hosszú távú utakhoz, minden furat adott, hogy a későbbiekben kiegészítőkkel – pl. csomagtartóval és sárvédővel – igazítsuk ízlésvilágunkhoz a paripát, még régi stílusú generátort is felszerelhetünk rá, amennyiben kedvünk tartja. Hú, tárcsafékszem is van hátul, nem túlzás ez? A kétoldali felülhegesztés mindenesetre nyugtatólag hat a fejcsőnél. Méregessünk csak kicsit! Jó hosszú a láncvilla (44 cm), azaz kedvesünk sem fogja rugdosni a csomagokat a sarkával, ha több napos túrára megyünk. Ez mindenképpen jó alapnak tűnik.
neuzer_x3_4.jpg

Előre, ha lepillantunk, rögtön Speed-Lock felirattal nézünk farkasszemet egy kis kék karon. Szóval teló van benne! Nem is akármilyen, blokkolható SunTour a jobbik fajtából. Egész szépen mozogja ki a döccenőket és valóban egy mozdulattal mozdulatlanságra ítélhetjük. Világos ugye? Ezen is találunk helyet a sárvédő pálcáinak, és műszaki szemmel egész igényesnek néznek ki a rugós porlehúzók is.
neuzer_x3_2.jpg

Van pár dolog ami minden barátnőnek egyből fel fog tűnni. Az első ilyen, hogy nagyon könnyű a bringa. Összesen nincs 11,5 kg. Súlyosabb gépekhez szokott kis lábaiknak ez nagyon fog tetszeni. A másik, ami részben ebből is következik, hogy csak úgy repül. Valóban, a tökéletesen eltalált szuper külsők, és könnyű kerekek kombinációja által szinte szárnyal a gép. A harmadik, amit mindenképpen meg fognak említeni – és kellemetlen meglepetést is okozhat eleinte – a fékek. Valami eszméletlen, ahogy fognak, egy ujjal különösebb erőlködés nélkül megemeli a fenekét, ha alaposabban berántjuk. A hátsó szintén olyan, mint a satu. A Tektro fékpofa és a Mach1 felni úgy látszik, nagyon szeretik egymást, mert ez brutális. Bevállalnám vele a legszigorúbb szerpentint is, de kedvesünknek jobb, ha megpróbáljuk kicsit lazábbra, nyúlósabbra állítani, kevésbé legyen önveszélyes a kezdő kacsókban. Az gyaníthatóan mindegy lesz a leendő tulajoknak, hogy mi van mondjuk a váltóra, hajtókarra írva, elég lesz nekik annyi, hogy nem lesz velük gondjuk. Az új Alivio rendszer zokszó nélkül ellátja majd a feladatát, ki fogja bírni azt a néhány terhelés alatti váltást is.
neuzer_x3_3.jpg

Végeredményben kétféleképpen tekinthetünk a bringára, vagy mint egy kiváló és kedvező árú alap, amit kedvünk szerint készíthetünk fel esős időre, csomagos túrákra stb., vagy mint egy puritán remekmű, amivel bármikor bárhova elugorhatunk, és mindig örömünket leljük majd a mozgásban. A hölgyeknek tetszeni fog, nekünk is. Az árcetli pedig pláne, úgyhogy akár magunknak is beszerezhetünk egyet a férfi változatból.
neuzer_x3_1.jpg
[poll id=”12″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. november-decemberi lapszámában.

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71 fok
Nyeregvázcső-szög: 72 fok
Tengelytáv: 1050 mm
Láncvillahossz: 440 mm
Nyeregvázcső-hossz: 440 mm
Felsőcsőhossz: 570 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 570 mm
Kormányszárhossz: max. 110 mm
Középcsapágy-magasság: 300 mm
Súly: 11,35 kg (pedál nélkül)

Info Box:
Forgalmazó: Neuzer Kerékpár Kft.
Származási hely: EU
Vázgarancia: 1 év
Vázméretek: Férfi: 17”, 19”, 21”, 22,5”; Női: 17”, 19”
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 99.000 Ft

Vázanyag: 7005 alu
Villa: SunTour NCX; 63 mm út
Kormány: Zoom 620 mm
Kormányszár: Altrix 2×2 csavaros; állítható
Kormánycsapágy: Cane Creek; 1 1/8”
Nyeregcső: Zoom; 350 mm hossz
Nyereg: Velo Plush
Hajtómű: TruVativ FiveD; 42/32/22 fog
Középrész: TruVativ; négyszöges
Váltókarok: Shimano Alivio
Agyak: Quando/Altrix Premium
Lánckeréksor: SRAM PG850
Lánc: KMC
Fék: Tektro V
Fékkar: Tektro
Első váltó: Shimano Alivio
Hátsó váltó: Shimano Alivio
Felni: Mach1 CFX; 32 furat
Küllők: rozsdamentes; 2,0 mm
Külsők: Michelin Transworld City; 700×35C
Pedál: Marvi Union K370

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.