fbpx

Mongoose Villain

Sokak számára ismerős a Villain első szériája, mely még a múlt évezredben indult hódító útjára. A bmxmuseum.com honlap alapján 1994-ben született meg a Villain. Ez a széria gyakorlatilag mindig is egy belépő kategóriás bringát jelentett. Most sincs ez másként. A fura az egészben mindössze annyi, hogy azok, akik ezt a bringát meg fogják venni/vetetni, egykorúak magával a típussal…
mong1.jpg
A bringa hagyományos BMX vonalvezetést követ, semmi extra, semmi deviancia, csak a szokásos Mongoose stílus. Ennek legfőbb ismertetőjegye, hogy a rotor előtt ugyan osztódik a fékbowden, de utána már külön utakon járnak tovább egészen a fékig. A legtöbb gyártó többnyire a szétválasztás után újraegyesíti a kábeleket, rettentő nyúlós érzést adva így a féknek.
Fura megoldás a támvillánál, profi megoldás a féknél

A váz alapvetően inkább olcsó, mint igényes. Persze itt nem arra célzok, hogy a hegesztési varratok, vagy a váz kidolgozása nem ütné meg a mércét, hanem arra, hogy sajnos csak az első háromszög Cr-Mo, hátul viszont szénacél csöveket használtak. A gyakorlatban ez persze nem vehető észre, illetve ebben az árkategóriában ez teljesen természetes. Ennek folyományaként, a támvilla és a felsőcső kapcsolata bővelkedik anyagban. Csakúgy, mint a legtöbb dolog a vázon, leszámítva a papucsokat, melyeken megfigyelhető azért némi könnyítés.
Szokatlanul nagy hegesztési varrat a hajtókaron, és a méretes csőátmérők

A két kerék nem azonos küllőszámmal rendelkezik. Ebben nem csak „olcsósítást”, hanem sokkal inkább ésszerűséget látok, hiszen felesleges az első kereket teletömni küllőkkel. Sőt én még ezt a harminchatot is sokallom… A kerekek a tőlük elvárható módon bírták a strapát. Nehezen lehet összetörni őket, de azért sokaknak bizonyára sikerülne. Fékei a fent említettek ellenére is csak gyenge lassításra alkalmasak, de azt legalább határozottan ki lehet belőlük csikarni. A fékpofacsere itt csodákat művelhet…
A kikönnyített villa 36 küllős kereket tart

Amikor a hajtásrendszert tervezték, csak két cél lebeghetett a szakemberek szeme előtt: olcsó legyen és erős. Ez sikerült. Így került a gépre ez a tetemes súlyú, de legalább háromrészes hajtókar, amit lehetetlen kivégezni. A kar nagyon merev, ebben közrejátszanak a szokatlanul vastag varratok és falvastagságok. Álló helyzetből induláskor és sprintnél mégis éreztem némi nyúlást középről. Ennek oka a lemezből préselt lánckerékben keresendő. Egy odacsapásnál valószínűsíthetően elhajlik, idővel érdemesebb tehát könnyebb és vastagabb alura cserélni. Addig is érdemes vigyázni rá, és csak a bal oldalon grindolgatni. Vagy akár a hajtókarok megfordításával és balos racsnival megoldható a hajtás áthelyezése is – ez ebben az árkategóriában nem éppen megszokott.
A jó fogású és merev fékkar egy jó fékrendszer alapja…

A pilótafülke nem túl tágas, mint ahogy ezt a BMX-ektől megszokhattuk. Ugyanakkor megvannak ennek is az előnyei. A vastag markolat remekül nyeli a rezgéseket, bár kisebb tenyerű bringás jelölteknek gondot okozhat a stabil kormányfogás. Fékkar tekintetében nagyon pozitívan csalódtam, hiszen a kar remek fogású. Nem nyeklik-nyaklik, húzása határozott, valamint bilincses mivolta miatt könnyen le- és felszerelhető. Az, hogy a fék kevésbé fog, tehát nem a kar hibája.
mong4.jpg
A nyereg igazán spártaira sikeredett. Ülni nem túl kényelmes rajta, de nem is azért van. Combbal befogni azonban nekem igencsak nehezemre esett. A régebbi vastagszivacsos szélesebb fajta jobban bejött – és azon kevésbé fájtak a rossz leérkezések -, de tény hogy manapság a vékony nyereg a trend. Sebaj, hiszen a teniszpálya méretű pedálra még a falábammal is könnyen visszataláltam.
mong8.jpg
Ha megnézitek a bringa árát, nem árt abba belegondolni, hogy két vagy három pár cipő, vagy egy telefon, rosszabb esetben két pulcsi és egy farmer áráért, nemcsak használható, de sokáig nyúzható bringát kaphattok. Ezzel belekóstolhattok a BMX világába, és akár tagjai lehettek ennek a furcsa, ugyanakkor izgalmas társadalmi rétegnek. Elgondolkoztató, hogy melyik ér számodra többet! Melyik tart tovább? Melyik hasznosabb? Melyik értékállóbb?
[poll id=”29″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2008. márciusi lapszámában.

Forgalmazó: Mali Kft.
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: 1 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 59.900 Ft

Vázanyag: Cr-Mo első háromszög, szénacél hátsó
Villa: Cr-Mo láb + nyak
Hajtómű és középrész: 3 részes golyós/kónuszos; 175 mm; 39 fog
Lánckerék: 14 fogas szabadonfutó
Lánc: KMC Z-510
Fék: Tektro Alloy U-brake
Első agy: 36 furatos; 14 mm-es tengellyel
Hátsó agy: 48 furatos, 14 mm-es tengellyel
Felnik: Alex F303; elöl 36, hátul 48 furat
Küllők: Fekete húzott acél
Külsők: Mongoose Freestyle; 20 x 2,0
Kormány: Mongoose Hi-ten; 2 részes; 640 mm széles
Kormányszár: Mongoose „elöltöltős”; 50 mm / 0 fok
Markolat: PRIMO Kraton
Kormánycsapágy: FSA középméretes; golyó/golyó
Nyeregcső: acél; 25,4 mm
Nyereg: Mongoose Slim
Pedál: Mongoose; „M Pedal”

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 74,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 71,0 fok
Tengelytáv: 895-925 mm
Láncvillahossz: 360 mm
Felsőcsőhossz: 515 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 525 mm
Fejcsőhossz: 100 mm
Tömeg: 15,45 kg (a 4 db peggel együtt!)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.