fbpx

Magellan Polaris 2007

A Polaris egy klasszikus – ez tény. Mint ahogyan az is, hogy a hazai kerékpárpiacon mindig is egy jó ár/érték arányú alap-sportmontit testesített meg. A Polarisnak két verziója van: az egyik a Deore nevet viseli és döntően Deore szettel szerelték, V-fékkel 100 ezer forint alatti áron; a másik pedig jelenlegi tesztalanyunk a Deore Disc, amely Avid BB5-ös fékkel erősít…

A váz:
Klasszikus sport MTB geometriával, egyszerű felépítéssel és csövekkel rendelkezik, de akad azért rajta némi érdekesség. A lánc- és támvillák profilja leginkább egy félbevágott szaloncukorra hasonlít, aljával a kerekek felé fordítva, az alsócső pedig kör keresztmetszetűből vízszintesen lapítottá válik a középrész felé haladva. Ez utóbbi a hajtásmerevség szempontjából jó megoldás, bár egy sportmontin túl sok előnye nincs, igaz, hátránya sem. A felhasználásnak megfelelően van hely a vázon letámasztónak, sárvédőknek és még csomagtartó-szemeknek is találunk előkészítést.

Alkatrészek:
Ki kell emelnem, hogy ezért az árért 9 sebességes Deore váltórendszert és a legjobb olcsó bowdenes tárcsaféket – egy BB5-öst találunk a gépen, mely a tárcsafék nélküli változat árát csupán 15 ezer forinttal dobja meg, tehát jó befektetés. A fékhez egész jó Bike Positive fékkart szereltek fel és a nyereg is nagyon kényelmes – a közkedvelt WTB SpeedV-ről lévén szó.

A meghajtás az árnak megfelelő, bár nem imbuszos rögzítésű az alu Bike Positive hajtókar és még csak négyszög-tengelyes, de megfelelő használat mellett nem lehet gond vele. Jó a gumiválasztás is, hiszen alacsonymintás, ballonos típusok, így aszfaltra, terepre is egyaránt alkalmasak, na meg az elrontott járdázásokkor sem kapunk azonnal defektet.

Menet közben:
Jó tapasztalatok: A váz egyértelműen kellemes. Jól megépített, árához képest is igényesen kivitelezett; robosztus, erős megoldásokkal (pl.: fejcső felülhegesztés, hagyományos kormánycsapágy…) és igazi sport MTB geometriával bír. A matt zöld dominancia pedig halál egyedi szerintem. A fék – elvárásaimnak megfelelően – viszonylag jól teljesített. Természetesen nem ugyanaz az érzés, mint a csúcs BB a legjobb tárcsával, de amire való, arra éppen megfelelő. A betétkopás a kerékoldalon utánállítható, a fékbetétek alapanyaga pedig kemény (Olyan igazi hobbibringás, viszonylag hosszú bekopási idővel, de nem is fog túl hamar elfogyni.). A gumik is hozták, amit kell. O profiljuk miatt aszfalton jól dönthetőek, kis mintájuk okán enyhe terepen még éppen jól fognak, ám a súlyuk már más téma – kicsit nehezen gyorsíthatóak.

Kevésbé jó tapasztalatok: A vezérlőpulton valami nem stimmel. A stucni 90-es ezen a csöppnyi vázon (16”-os, 575-ös felsőcsőhosszal) – ez egyértelműen hosszú. A kormány hajlítása szintén furcsa. Túl kicsi a hátrahajlása (ami persze lehet, hogy inkább a hosszú stucni miatt tűnik így) és ahelyett, hogy pár fokban felfelé ívelne, inkább mintha lefelé lógna a kormány vége. Mindez a csuklómnak 10-15 km után már kellemetlen volt. A másik negatívum a villa maga, ami egyszerre volt jó és kevésbé jó. Jó azért, mert egészen finom a mozgása, könnyű a megindulása (anélkül, hogy lógna vagy kotyogna), de óránként fél kiló zsír jött ki belőle, ami nemcsak a hosszú távú működés szempontjából gáz, de hozzáérni is bosszantó. A villaváll konstrukciója, vastagsága sem túl bizalomgerjesztő.

Összefoglalva:
Az olcsó sport MTB-k között a Polaris nagyon jó vétel – egy-két apró kis hibától eltekintve. Ízlés szerint és a karhossztól függően egy kormányszár-cserével már egy közel tökéletes kis montit kapunk, szép dizájnnal, jó széles méretválasztékkal, megbízható cuccokkal, (remélem legalábbis, mert anyag van a gépben rendesen – ebben a kis méretben is majd’ 15 kiló) és tárcsafékkel, a hobbibringások nagy örömére…
[poll id=”46″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. júniusi számában.

InfoBox:
Forgalmazó: Cseke Zrt.
Származási hely: Magyarország / Tajvan
Ajánlott fogyasztói ár: 115.000 Ft
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 14”, 16” (tesztelt), 18”, 20”, 22”Vázanyag: 6061 alumínium
Villa: RST Gila T7; 80 mm út
Kormánycsapágy: Bike Positive Cartridge; 1 1/8”; hagyományos
Hajtómű: Bike Positive Mount Shasta; 175 mm; 42-32-22 fog
Középrész: Bike Positive Norma (négyszögtengelyes)
Lánckeréksor: Sram PG950; 11-34 fog; 9 seb.
Lánc: Shimano CN-HG53
Hátsó váltó: Shimano Deore
Első átdobó: Shimano Deore
Fék: Avid BB5 bowdenes tárcsafék; 185 / 160 mm
Fékkar: Bike Positive Control
Váltókar: Shimano Deore
Első agy: Bike Positive Country V2 disc
Hátsó agy: Bike Positive Country V2 disc
Felnik: Bike Positive Acrobat; 36 furat
Küllők: Mach1; fekete rozsdamentes
Külsők: WTB All Terrainasaurus; 26×1,95
Kormány: Bike Positive Town; 25,4 mm / 610 mm
Kormányszár: Bike Positive Heavy; 25,4 mm / 90 mm
Markolat: WTB WeirWolf
Nyeregcső: Bike Positive Ride; 27,2 mm / 400 mm
Nyereg: WTB Speed V Comp
Pedál: Bike Positive Norma

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 70,5 fok
Nyeregvázcső-szög: 72 fok
Tengelytáv: 1045 mm
Láncvillahossz: 425 mm
Nyeregvázcső-hossz: 405 mm
Felsőcsőhossz: 545 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 575 mm
Kormányszárhossz: 90 mm
Középcsapágy-magasság: 290 mm
Súly: 14,42 kg (pedállal)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.