fbpx

Magellan Hydra – gyerekmonti

Lassacskán kilenc éves lányomnak – aki közel 135 cm magas – a korábbi 20-as gyermekbicaj után úgy gondoltan körbenézek a piacon, és keresek egy 24-est. Az instrukciók a fiatal hölgytől úgy hangzottak, hogy: „valami vagányat”… Az exbringás apuka elgondolkodott: mi lehet az a minőség, ami a mai „trendivel” párosul, és ugyan leánykáé lesz, de megbízható és nem rózsaszín. A korábbi 20-as német-japán precíz konkurencia után fel volt adva a lecke rendesen… Kapóra jött tehát Csekéék idei Magellánja. Ha az olimpiai kerettag Buruczki Szilárd, e márkával sikert sikerre halmoz, akkor – na de miért is ne? Természetesen hetvenvalahány kilómmal én is ráfeküdtem rövid időre a szerre…

És szumma-szummárum, bejött. Egy kicsi montit gyűrtünk. Lányom ugyan szokja még a nagyobb íven forduló járgányt – ő nagyjából ennyit tapasztal, de tetszik neki és ez a fontos (!) -, én azért megjárattam. Kihúztam a nyerget, megrázattam, belementem vízmosásba, egykerekeztem – már amennyire tudok -, megdolgoztattam a váltót extrém terepen, na és kipróbáltam, testsúlyommal milyen gyorsan áll meg a kétkerekű. Röviden beszámolok a tapasztalatokról.

A markolatváltó – RevoShift – nagyon precízen látja el feladatát, kipróbáltuk rázós, köves úton fölfelé, itt is akadálymentesen váltott át a nagyobb áttételre. A hátsó Shimano Tourney váltó jól működött, hogy – erősnek tűnő – műanyag teste mennyit bír, az pedig idővel kiderül. Tény, hogy az első behatások már látszódnak rajta. No, de külsőségekre ne adjunk, tényleg jól dolgozik. Az első SIS TOP-Swing átdobó három tányérra kiterjedő – amúgy tökéletes – működését, a 8-9 éves gyerkőc mennyire tudatosan használja majd, az megint más kérdés.

A pici ülepek nyugalmát a Selle Royal vastagon kipárnázott modellje biztosítja. A nyeregmagasság a patentzáras nyeregbilinccsel könnyedén állítható. A kiegészítőknek a gyártó megadja a felszerelés lehetőségét: a felnőtt méretű kulacstartó éppúgy rögzíthető, mint a hátsó sárvédő. A váz kidolgozása tetszetős, a varratoknál még a dizájnra is adtak: a fejcső esetében például a váltó bowdenházának végéig ér. Az ezüst/fekete bowdenházak sajátos vagányságot adnak amúgy a Hydrának. Ha már a színeknél tartunk, a váz festése esztétikus, az élénkpiros alap a fehér-fekete felirattal és dizájnnal fiúnak, lánynak egyaránt nyerő lehet. A V-fék rendszer megbízhatóan működik, még felnőtt súlyom sem jelentett neki problémát. Az alumínium fékkarok nem a kinézetükről fognak elhíresülni, de a szintén alu fékekkel jó egységet alkotnak. Az első teleszkóp – RST Omni – lágy rugózást biztosít, szemmel láthatólag ifjú riderünknek is elnyerte tetszését. A kormánycsapágy nem a legmodernebb A-head-es típus, bár gondolom, ez gyermekeknél nem jelenthet problémát. A bringa ejtett vázas, mely elősegíti a biztonságos fel- és leszállást.

Na és, végül, ami a problémát jelentette… Első komolyabb túránk a Tisza-tó mellé vezetett. A néhány hetes belső csakhamar megadta magát, apuka persze mindenre felkészült. Szingós versenygépeim jóvoltából már a ’80-as években hozzászoktam a patentzárhoz. A Hydra esetben elöl meg is találtam, hátul azonban jó kis 15-ös rögzítő anyákra leltem. Ez már az első szerelés után lekoptatta a festéket, emellett azonban tapintással érezhetően az anya alatt a papucson kimaródott/kikopott az anyag. Úgy döntöttem, jobb lesz ezen a helyen is patentzárral tuningolni. A magas profilú fekete felni pedig valóban nagyon trendi, de belsőcsere esetén a szelephosszra érdemes odafigyelni.

Összegzésképen tetszetős, korszerű technikát próbálhattunk ki, mely egy 9-10 év körüli kisgyerkőc minden igényét ki kell, hogy elégítse. Az árát középkategóriásnak ítélem, ezért az összegért úgy gondolom, egy tartós gyermekbicajjal ajándékozhatjuk meg lányunkat-fiunkat. Ha csillagkép és mitológiai vízi ragadozó nem is kerül tulajdonunkba, a kedves, trendi kis kétkerekű Hydra garázsunk egy szegletének hosszú évekig egyik bérlőjévé válhat.

[poll id=”86″]

Eredetileg megjelent a Bikemag 2008. augusztusi lapszámában.

Forgalmazó: Cseke Zrt.
Származási hely: Magyarország/Tajvan
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 47.900 Ft

Váz: 6061 AL
Villa: RST Omni 191 C8; 50 mm rugóút
Első váltó: Shimano C051
Hátsó váltó: Shimano TX31
Lánckeréksor: Shimano MFTZ06; 6 seb.
Lánc: KMC Z30
Hajtómű: Bike Positive Kolima; 170 mm; 28/38/48 fog
Középcsapágy: Bike Positive Norma; 116 mm
Fék: Kaiwei V
Fékkar: Bike Positive Basic VL345D; 3 ujjas
Felni: Bike Positive Acrobat Comp; 36 furat; 507 × 19 (24”)
Küllők: 2 mm; rozsdamentes acél
Első agy: Bike Positive Norma; kónuszos
Hátsó agy: Bike Positive Norma; kónuszos
Külső: Duro; 24 × 2,0”
Kormánycsapágy: Bike Positive City; 1”
Kormány: acél; 580 mm / 25,4 mm
Kormányszár: acél; 80 mm / 25, 4 mm
Markolat: Bike Positive MicroBump
Váltókar: Shimano Revo RS31; 6 seb.
Nyeregcső: Bike Positive Norma
Nyereg: Bike Positive ATB
Pedál: alukeretes műanyag

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71 fok
Nyeregvázcső-szög: 71 fok
Felsőcsőhossz: 465 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 480 mm
Nyeregvázcső-hossz (ülőcső tetejéig mérve): 340 mm
Tengelytáv: 955 mm
Láncvillahossz: 415 mm
Középcsapágy-magasság: 275 mm
Tömeg: 13,65 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.