fbpx

Kona Stuff 2k7

Nincs is jobb dolog, mint a haverokkal kint lógni a pályán. Ugrálgatni, dumálni és persze fejlődni. Ehhez azonban nem elég a jó társaság, kell egy igazi paripa is. A Konánál komolyan gondolják a fejlődést. Kettőezer-hétre kijöttek végre az új Stuff vázzal és nem csak a vázon, hanem a felszerelésen is változtattak. Előnyére…

A vázat ha nem is éppen radikálisan, de jócskán átalakították. Legszembetűnőbb a tologatható papucs, és a rotor fogadás. A szögek kicsit laposodtak, de ez szinte alig észrevehető. A színe nagyon jó lett, ami ránézésre fekete, az igazából matt sötétszürke – szeretem a mindig érdekes színválasztásukat. A fejcső – mint mindig – most is hagyományosan illesztett kormánycsapágyat fogad. A megfelelő helyeken kellően megnövelt anyagvastagsággal dolgoztak. A hegesztések ezúttal is remekül sikerültek, a fejcső illesztése a tesztbicónál különösen szépen kidolgozott pikkelyes hegesztést kapott. Innen a már megszokott négyszög keresztmetszetű csövek szépen átalakulnak hengeressé, ahogyan a nyeregvázcső felé haladnak.

fotók: LCS

A középcsapágyház csak 68 mm széles, ami bár a cross-country bringáknál előny, de itt inkább hátrány, hiszen a széles lábtartás segíti a stabilitást. Mivel itt hiányzik 5 mm, ezért ezt alátétekkel pótolták, így viszont a csapágycsésze kisebb felületen kapaszkodik a vázba. Továbblépve a középcsapágy problematikáján, a yoke-hoz jutunk, amely szépen kidolgozott, nagy keresztmetszettel operál, így bőven elegendő merevséget ad a gép hátuljának. A láncvillával nem estek túlzásba, S-bendes kialakításával és formájával jól sikerült részlete a váznak. Onnantól hátrébb a papucs és a támvilla már „transzformerszes” korszakot idéz. A papucsot oldalanként két-két csavar fogja a vázhoz, és egy-egy csavarral állítható a pozíciója, így a Cowan váznál használatos módon működik. Támvillája szintén S-bend kialakítású, de itt már négyszög keresztmetszettel dolgoztak a szakik, ezzel eleget téve a Kona dirt gépeit övező hagyománynak.

A fejcsőbe illesztve a kategória ez évi legjobb OEM villáját találjuk. Ugyanolyan, mint ami az UMF Hardyban volt, csak ebben megvan az, amit abból hiányoltam. Igen, igen végre 20 mm-es tengelyt fogadó DJ 3-assal találkoztam. A QR rendszernek köszönhetően elég egy négyes imbuszkulcs a kerék ki-be szereléséhez. A 32 mm átmérőjű becsúszószárak mozgása tág határok közt állítható, végre kívülről vezérelhető a csillapítás, így bárkin könnyen a stílusához hangolhatja az egységet. Továbbra is van mód a rugó előfeszítésére, ám ha ez nem elég, akkor levegőráfújással tovább növelhető a keménység. Kiváló kidolgozottsága, és a jó mozgása nálam 9 pontra volt elegendő a 10-ből…

A kerekek 26”-osak és csak 32 küllő fogja őket össze. Ennek ellenére remekül helytálltak a próbák alatt. Sunék DitchWitch felnije tömeg/tartósság szempontjából megközelíti az ideális arányt, nagyon szeretem ezt a típust. Ezzel szemben a rajtuk lévő 2,35-ös highrollereknek nem sok keresni valójuk van a dört pályán. Erdőben és lejtőzés közben jól teljesítenek, ám aszfalton nagyon zajosak.

A kiegészítők terén is sikerült végre változtatni, így már nem működik az amúgy jól bevált Ctrl+C + Ctrl+V módszerem a cikk ezen részére. Az FSA lett az új beszállító, ez véleményem szerint remek választás volt, amúgy is ráfért a vérfrissítés a rendszerre. Nem volt rossz a TruVativ sem, de az FSA egy fikarcnyival sem rosszabb, a nyeregcsöve pedig ezerszer szebb mint az előző beszállítóé. Kormány/stucni vonalon geometriában szinte elhanyagolható a változás, ám a hajtómű szerintem sokkal szebb, és a Shimanótól koppintott módszerrel rögzíti a baloldali kart a tengelyen, ami nekem sokkal szimpatikusabb, mint a régi. A másik oldalon két lánckerék és még egy átlátszó rockring is helyet kapott. Szép… Láncvezető nincs, de van helyette első átdobó, Alivio, csakúgy, mint a hátsó váltó és a váltókarok. A komplett rendszer remekül működik együtt. A lánchosszal van egyedül egy kis problémám, de ez is könnyűszerrel orvosolható. A fékek elöl-hátul 160-asak, de jobban mutatna elöl egy 180-as. Bekopás után tökéletesen adagolhatóak, és nem lehet rájuk panasz, hiszen Hayes. A Kona DJ nyereg még mindig nagyon kényelmes, és strapabíró, a JackShit pedál pedig pont megfelelő tapadást nyújt.

Mielőtt kivittem volna terepre, beállítottam a 415 mm-es láncvillahosszt, mert nekem az a kedvencem. Kár hogy a felsőcsőhossz nem állítható, mert abból is levettem volna vagy 5 mm-t, de így is gyorsan megszoktam az amúgy tipikus Kona geometriát. Aztán kint a pályán kezdődhetett a bevezetőben már leírt időtöltés. Hihetetlen milyen gyorsan eltelik az idő a jó társaságban, és jó bringával… Az ugratók, hipek manuálok, és kiállások nem okoztak gondot, sem nekem, sem a bringának. Az a pár rontott leérkezés és bringaeldobás sem okozott semmilyen sérülést a gépnek. Mások véleménye szerint is jobb lett az idei, mint a tavalyi, tehát kijár a dicséret a fejlesztőbrigádnak. Megint sikerült a határokat kitágítani, és az eddig elérhetetlent elérhetővé tenni. Mindezért köszönet nekik!
[poll id=”37″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. augusztusi számában.

InfoBox:

Forgalmazó: X-Factor Kft.
Származási hely: Tajvan
Vázgarancia: 1+2 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 13”(XS); 15”(S); 15,5”(M – tesztelt); 17”(L); 17,5”(XL)
Ajánlott fogyasztói ár: 289.900 Ft

Vázanyag: Kona Clump 7005
Villa: Marzocchi Dirt Jumper 3; 100 mm / bolt-on
Hajtómű: FSA Moto X
Lánckeréksor: Shimano HG-50; 8 seb.
Lánc: Shimano HG-50
Váltókarok: Shimano Alivio; 3 x 8 seb
Hátsó váltó: Shimano Alivio
Első váltó: Shimano Alivio
Fék: Hayes HFX 9; 160 / 160 mm
Első agy: KK disc; 20 mm; 32 furat
Hátsó agy: Shimano M555; 32 furat
Felnik: Sun DitchWitch
Küllők: 2 mm; húzott acél
Külsők: Maxxis High Roller; 26x 2,35
Kormány: FSA maximus; 680 mm
Kormányszár: FSA GAP; 60 mm / 8 fok
Markolat: Kona
Kormánycsapágy: Cane Creek Chisel
Nyeregcső: FSA FR270; 30,0 x 350 mm; 2 csavaros
Nyereg: Kona Dirt Jump
Pedál: Kona JackShit

Geometriai adatok:

Fejcsőszög: 68,3 fok
Nyeregvázcső-szög: 71,3 fok
Tengelytáv: 1080-1100 mm
Láncvillahossz: 410-430 mm
Felsőcsőhossz: 560 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 585 mm
Fejcsőhossz: 120 mm
Középcsapágy-magasság: 340 mm
Tömeg: 15,44 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.