fbpx

Cube Peloton SL kerékpárteszt: egy középkategóriás „Ferrari”

A Cube Peloton SL se több, se kevesebb: egy pofás és megbízható országúti hobbikerékpár tudatos vásárlóknak, és nincs nehéz dolgunk, ha meg szeretnénk határozni a célcsoportot, kiknek készült.

Cube Peloton SL kerékpárteszt

Cube Peloton SL kerékpárteszt

A Cube Peloton széria alumínium vázra épülő kerékpárokat takar, az SL a legjobb felszereltségű ezek közül, Shimano 105 szettel és Mavic Aksium kerekekkel. Nehéz ennél jobb kombinációt mondani, ha valaki évekig szeretne megelégedéssel használni egy országútit és kedvező áron keres kedvenc hobbijához megfelelő sporteszközt. És most nem a versenyzőkről, még csak nem is a teljesítményorientált amatőrökről beszélünk, hanem a szó legjobb értelmében vett hobbisportolókról.

tengerpart, országút, szabadság

tengerpart, országút, szabadság

A Cube Peloton SL annak készül, aki több egy hétvégi bringásnál, de sem most, sem a jövőben nem az számít neki, hogy a Solymár-Csobánka edzőkört 1 km/h-val gyorsabb átlaggal tegye meg, hanem mindezt kényelmesebb üléspozícióban szeretné abszolválni. Fontos számára az is, hogy a bringája dögösen nézzen ki, és a tesztelt kerékpár a tűzpiros designnal, a szép és merev Mavic kerekekkel (a tesztbringában Fulcrum), valamint a színben harmonizáló kiegészítőkkel ezt az igényt is maximálisan kielégíti.

alumínium váz "félig belső" bowdenvezetéssel

alumínium váz “félig belső” bowdenvezetéssel

Maga a váz megbízható, tartós darabnak tűnik, a mai követelményeknek megfelelően belül vezetett bowdenekkel, kúpos fejcsővel, az ülőcső köré ívben hegesztett támvillákkal, erős papucsokkal. Duplán húzott Superlite alumínium csövekből áll össze a fő háromszög, így a súlyára sem lehet különösebb panasz. A karbon villa összhangban dolgozik a merev hátsó résszel, az irányítás pontos és biztonságos, de nem olyan agilis, mint egy kimondottan versenygeometriával készülő bringa esetében.

masszív támvilla csatlakozás

masszív támvilla csatlakozás

A Cube Peloton SL geometriája egyértelműen predesztinálja, kinek érdemes választani ezt a kerékpárt. Akinek fontosabb a kényelmes, kevésbé görbülő hátat igénylő pozíció, mint az aerodinamikus testhelyzet, és fontosabb a nyugodt, stabil kormányzás, minthogy szűkebben és gyorsabban tudja meghúzni az adott kanyarokat. Nekem 180 cm környéki testmagassághoz megfelelő volt az 56-os váz hossza, de a 180-as fejcsővel és a hézagolókkal már túl felegyenesedett volt a pozícióm, elég sűrűn használtam az alsó fogást még akkor is, amikor “csak úgy” bringázgattunk.

Magas homlokcső

magas homlokcső

A német piacon viszont az ilyen kategóriájú országútit vásárlók többsége a komfortos testhelyzetet igényli, tehát a szögek és a geometria mondhatjuk, hogy passzolnak a kerékpárhoz. Más kérdés, hogy a viszonylag merev aluváz hátul a katalógusban Aero Flex-re keresztelt támvillák ellenére sem olyan kényelmes, mint egy karbonváz, de utóbbit meg kell fizetni és természetesen erre is van opció a Cube palettáján. A 379 000 Ft-os vételárért tehát egy kényelmes pozíciót és kezelhetőséget nyújtó országútit kapunk, ami viszont inkább a tüköraszfalton adja ki az igazit, mint mondjuk a harmadrendű erdei ösvényeken. Szerencsére 25 mm széles gumik kerültek a felnikre, melyek kisebb, 6 bar körüli nyomáson hozzájárulnak a komforthoz.

A Shimano 105 hajtókaron Ultegra átdobó pakolja a láncot

A Shimano 105 hajtókaron Ultegra átdobó pakolja a láncot

A felszerelés Shimano Ultegra/105 mix, ahol az Ultegra hátsó és első váltó tuningot nem értem, hiszen érzésre inkább a fékváltókarnál van különbség a két szett működése között, ami maradt 105-ös. Az Ultegra cuccok pedig nyilván drágábban épültek be a vételárba, mintha teljes Shimano 105-ös alkatrészcsaládot kapott volna a Cube. Ettől függetlenül a szett hibátlanul működik, a leendő tulajdonos tökéletesen elégedett lesz vele, az 50-34-es kompakt hajtómű és hátul a 11-28-as sor is egy hobbibringás igényeihez lett igazítva.

Cube logózott kiegészítők

Cube logózott kiegészítők

A kiegészítők – kormány, kormányszár, nyeregszár, nyereg – egyszerű modellek, de a Cube logók és a színben passzoló feliratok miatt igényességet tükröznek, hozzájárulva a kerékpár nagyon pozitív összképéhez. Ha megnézzük, minden passzol a vázhoz: feliratok, betűtípusok, az említett kiegészítők, betekerő, messziről valóban egy „Ferrari” benyomását kelti a kerékpárok között. (A tesztbringán Fulcrum Forty Four magasfelnis kerekek voltak, de a boltokba már Aksiummal kerül 2015-ben, ami grammok faragását is jelenti egyúttal az általunk mért tömeghez (8,9 kg) képest.)

elöl 50-34, hátul 11-28

elöl 50-34, hátul 11-28

Azt hiszem fentebb már kiderült, kiknek ajánlanám a Cube Peloton SL-t: nem versenyzés/teljesítményorientált hobbikerékpárosoknak, akik ugyanakkor sok időt töltenek nyeregben, mindezt a lehető legkényelmesebben szeretnék megtenni, egy tökéletesen üzembiztos országútin, ami ráadásul még feltűnően is néz ki.

További képek:

InfoBox:
Forgalmazó: Velobike Kft.
Elérhetőség: www.cube-bikes.hu
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 5 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 50-, 53-, 56-, 58-, 60-, 62-, 64 cm semisloping
Ajánlott fogyasztói ár: 379 990 Ft

Műszaki adatok:
Váz: Aluminium Superlite, AMF, Double Butted, RFR-Geometry,
Villa: CUBE CSL Race Carbon, Tapered
Fejcsapágy: CUBE Z-t ECO, top zero-stack 1 1/8″-1 1/2″
Kormányszár: CUBE Performance Pro, 6°
Kormány: CUBE Wing Race Bar, Compact
Kormány-betekerő: CUBE Grip Control
Hátsó váltó: Shimano Ultegra RD-6800GS, 11-Speed
Első váltó: Shimano Ultegra FD-6800BL, 34.9 mm Clamp
Fékváltókar: Shimano 105 ST-5800, 2×11-Speed
Fék: Shimano 105 BR-5800
Hajtómű: Shimano 105 FC-5800-L, 50x34T, Hollowtech II
Fogaskoszorú: Shimano 105 CS-5800, 11-28
Lánc: Shimano CN-HG600-11
Kerékszett: MAVIC Aksium S
Gumi: MAVIC Aksion, 65A Compound, 25-622
Nyereg: CUBE RP 1.0
Nyeregcső: CUBE Performance Post, 31.6 mm
Tömeg: 8,9 kg

Geometria (56-os méret):

csm_peloton_56_6f6657e1dd

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo