fbpx

Cube Analog 2008

Legutóbb a 2007. év kezdetekor találkoztunk az Analoggal, és pontosan ő volt az első Cube tesztbringánk. Így mondhatjuk, hogy visszatérő vendégként üdvözöljük a 2008-as modellt. Megnézzük mi változott, és közreadjuk, hogy összességében most milyen benyomásokat szereztünk a megújult géppel. Elöljáróban talán annyit, hogy még mindig nagyon jó választás az igényes merevfarú terepre szánt túrakerékpárok között.

Kétféle színben érhető el, az itt bemutatott élénkebb narancs/fehér és visszafogottabb fekete-fehérben. Ízlések és pofonok, de számomra sokkal ütősebb a tesztgép színe. A fényezés nagyon precíz, tökéletes kivitelű, ettől az egész gép nagyon komoly benyomást kelt. Nem egy rejtő szín, feltűnő jelenség, ami viszont egyáltalán nem csap át gagyiba. Szerintem a tavalyi gépnél is masszívabbnak, értékesebbnek mutatja magát. Közben az ára maradt szinte hajszálpontosan ugyanannyi, ahogyan a felszereltsége sem változott jelentősen – még mindig az átverések nélküli jó minőséget nyújtja minden téren.

A gyártó szerint a váz készen áll akár versenyzésre is, legalábbis ami a geometriát illeti – ezt tanúsítja a felírat a hajtómű felett. Ez a geometria még mindig nagyon jó: 20”-os vázhoz képest rövid a felsőcső, kurta a láncvilla, így rövid a tengelytáv. Ennek következménye a kiemelkedő kezelhetőség. A 120-as stucni ehhez a mérethez pont passzol is, nincs vele gond, mint a tavalyi 16”-os tesztgépen. Pont kényelmesen el tudunk terpeszkedni, amikor mászni kell, nem emelgeti az orrát sem annyira, mint azt a geometria sejteni engedi, sőt… A váztól különleges tehát az egész gép, ettől magasodik ki a mezőnyből. Kivitelezése elsőrangú, mindenhol tökéletes megmunkálással találkozunk. A főcsövekhez képest is jó vaskos a hátsó háromszög, ettől igen merev is, mindezt csak fokozza a méretes nyeregvázcső. Kényelemre tehát ne nagyon számítsunk, hiába hiányzik az átkötő elem a láncvillák között, rázós talajon csak a ballonos külsők nyújtanak némi komfortot. Nem egy kifejezetten könnyű darab, ellenben nagyon tartósnak ígérkezik. Most is megtaláljuk a nyitott végű felülhegesztést az alsócső-fejcső kapcsolatnál. Az 5 év garancia sem mellékes…

Színre fújt, matricázott villát kapunk, bármelyik festésű modellt is választjuk. Egészen kellemes a mozgása, érzékeny, ha kellőképpen tisztán tartjuk. Csillapítása sajnos nincs, így minél könnyebbek vagyunk, annál inkább pattogós érzésünk lesz. Mechanikus lock-out található benne, azaz a jobb szár tetején lévő karral fizikailag reteszeljük a villát. Elég brutális, de hatékony megoldás.

Alkatrészek terén semmi rejtegetnivaló nincsen, és ennek nagyon örültünk. Még arra is futotta, hogy az igazán fontos területeken még egy kicsit megnyomják az felszereltség színvonalát. Látszik, hogy nem csak papíron dobálták össze, hanem ténylegesen kipróbálhatták. Például a váltásnál nem spóroltak pár forintot azon, hogy valami olcsó láncot dobjanak rá, illetve nem cserélték eggyel rosszabbra az első váltót csupán azért, hogy a hátsó – ami jobban szem előtt van – XT lehessen. Teljes Deore szintű rendszerrel van dolgunk, ami persze úgy is működik, ahogy kell.

Ha a fékbetét/felni párost is készakarva választották így, akkor már tényleg le a kalappal, mert direkt, avagy véletlenül, de nagyon jól fognak. Egy ujjal is tökéletes és kiválóan modulálható.

Kiegészítők is jó minőségű, megfelelő darabok. A külsőgumikra megint nagy hangsúlyt fektettek. Egészen biztosan tudják, hogy egy jó összeállítást is agyoncsaphat terepen, ha kőkemény összetételű, nehéz, gagyi külsőket aggatnának rá. Ráadásul Smart Sam újdonság még a Schwalbe kínálatában is. Már sehogy sem tudom elkerülni, hogy a menettapasztalatokról szóljak, és akkor kezdjük is mindjárt a gumiköpenynél: méretét meghazudtolóan ballonos, és széles. Gyémántformákból összeálló középső mintázata által jól gurul aszfalton is, szinte futóélt alkotva. Terepen kisebb nyomáson ugyan, de jól harap. Szélső bütykei jól betapadnak a kanyarba. Durva keresztmintája ugyan nincs, de megfelelően fékezhető maradt, kivétel nagyon kemény talajon. Felső kategória határát súroló külső, egy alsó kategória árában kapható gépen – jól hangzik, nem? Gyanítom sokak egyénileg épített gépén is vissza fog köszönni „okos Sam”.

A gép működését felsőbb kategóriájú(nak mondott) gyári összeállítások is megirigyelhetnék. Egyedül a súlya és a villa az, ami elválasztja tőlük. A 13 és fél kilót nem olyan könnyű gyorsítgatni, illetve a hegyre felcipelni, illetve a villával is lehetnek problémáink, pontosabban a nyeregben maradással keményebb lejtőkön.

Ha összességében kéne értékelnem, akkor csak a villa az, ami lehúzza az eddigi ötös osztályzatot. Ha ez nem így lenne, akkor viszont ki venné meg a drágább gépeiket?

Feltűnő bringa, feltűnően jó összeállítással, kiemelkedő vázzal és működéssel, csúcs külsőkkel és kicsit gyengécske villával. Egy mondatban talán így lehetne összefoglalni, mit is takar a Cube Analog felirat. Az elmúlt hónapokban számtalan 100 ezer forint körüli kerékpárt mutattunk be, szemmel láthatóan nagyon erős a mezőny. Biz’ Isten gondban lennék, ha magamnak kéne választanom közülük egyet. Ez a gép ebből is a felsőbb szegmens, ha valakinek a fent említett pluszok, illetve persze a német márkanév megér ennyit, akkor nyugodt szívvel válassza a Cube-ot, ha esetleg csalódna, nálam lehet reklamálni.
[poll id=”67″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2008. júniusi lapszámában.

Forgalmazó: Velobike Kft.
Származási hely: Németország / Tajvan
Vázgarancia: 5 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 16”, 18”, 20” (tesztelt), 22”
Ajánlott fogyasztói ár: 132.200 Ft

Vázanyag: 7005 T6 alu
Villa: SunTour XCM LO; 80 mm út
Első váltó: Shimano Deore
Hátsó váltó: Shimano Deore
Váltókarok: Shimano Deore
Lánc: Shimano HG53
Lánckeréksor: Shimano HG50; 11-32 fog
Hajtómű: Shimano M442; 44/32/22 fog
Középrész: Shimano BB-UN26
Agyak: Shimano RM40/RM30
Fék: Shimano M421
Fékkar: Shimano M420
Felni: Rigida Sphinx UP; 32 furat
Küllők: rozsdamentes; 2 mm átmérő
Külsők: Schwalbe Smart Sam 2.1
Kormány: Ritchey OE; 630 mm / 25,4 mm
Kormányszár: Ritchey OE 2×2 csavaros; 120 mm / 25,4 mm /15 fok
Kormánycsapágy: Ritchey Logic OE; 1 1/8”
Nyeregcső: Scape Light; 350 mm / 31,8 mm
Nyereg: Scape Active 4; 7 mm pálca
Markolat: Cube
Pedál: Fasten Alu

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,5 fok
Tengelytáv: 1079 mm
Láncvillahossz: 420 mm
Nyeregvázcső-hossz: 510 mm
Felsőcsőhossz: 574 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 596 mm
Kormányszárhossz: 120 mm
Középcsapágy-magasság: 310 mm
Súly: 13,48 kg (pedállal)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.