fbpx

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Röpke tíz év kellett, és eljutott hozzánk az első Commencal. A bringa fejlesztése a spanyol- francia határ között található kis hercegségben, Andorrában történik. Természetesen csak a fejlesztés, a gyártást, összeszerelést nyilván a távol-keleti iparosokra bízzák. Bár nem a csúcsmodell a dirt kínálatukban, mégis a lökött francia bringás Cedric Gracia nevét kapta a váz. Nos lássuk, mennyire vált ez a dicsőségére!

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Nagyon brutális neonzöld színt dobtak a vázra. Ez már önmagában felér egy láthatósági mellénnyel. Geometriára hozza a dirtbringáktól elvárt meredek fejcsövet. A csőátmérők és a papucs vastagsága láttán elsőre azt gondoltam, hogy ez bizony egy alu váz. Mint azonban a nevéből is kiderül, ez bizony Cr-Mo. Integrált csapágyat fogad, az alul-felül nyitott hegesztésekkel, merevítésekkel rendelkező fejcső. A csapágyak 45 fokos ferde hatásvonalúak. Talán a legjobb választás, ha már integrációról beszélünk. Tovább haladva, a felsőcsövön bowden megakasztó szemeket találunk. Ezeket kihasználva akár többsebességessé is tehető a kerékpár, hiszen a 8 mm vastag papucson helyet kapott egy helyes kis váltófül is. Szerencsére (vagy sajnos) ez nem cserélhető.

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Nagyon könnyen feszesre állítható a lánc a kis hernyócsavarokkal. Ezek nagyon praktikus módon a hátsó háromszög belseje felé néznek. Tönkretenni szinte lehetetlen – már csak az acél váz miatt is… Tetszik a támvilla-nyeregvázcső kapcsolat, ahol hagyták egészen a felsőcsőig kúszni a csöveket. Ez nagyban elősegíti a hátsó kereket érő erők kellően nagy felületen történő eloszlását. Ugyanakkor a láncvillánál egy kompromisszumos megoldást találtak az andorrai mérnökök. A rövid láncvilla kiemelkedően fontos a jó fordulékonyság érdekében – történjen a fordulás talajon, vagy akár levegőben – így elhagyták az összekötésüket. Emiatt igazán rövid tengelytávra is be lehet lőni a bringát. A középcsapágyház szokványos euro BB-s megoldást kínál.

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Villa szempontjából nem sok alternatívát tudok ebben az árkategóriában, így nem csodálom, hogy Marzocchiék DJ 3-asa került bele. Tulajdonképpen remek villa, nem zörög, nem csattog. Összecsukáskor sem koppan, Könnyen felkeményíthető, és a merevségével sem volt problémám. Nyilván hiányzik a csillapítás állításának lehetősége, de egy kezdőnek/középhaladónak nem ez lesz a legnagyobb problémája. Kanyarokban a csavaros kerékrögzítés miatt kiválóan viselkedik, nem ciripel a fék sem.

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Öröm látni a Commencal matricás agyakat, melyek elöl és hátul is csavaranyás megoldással kapaszkodnak a papucsokba, ezzel nagyban javítva a merevséget. A 36 furatos felnik megfelelően helytálltak. Miképpen a gumik is nagyszerűen beletapadtak az eső áztatta agyagos talajba. Hátul azonban nagyon szűken fér el a 2,3-as K-Rad. Illett volna 1,95-öst használni. Külön említést érdemel a hátsó agy racsni része, melyen ügyes kis távtartókkal állítható tökéletesre a láncvonal, ami nagyban hozzájárul a bringa hangtalan haladásához.

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Akárhogy nyúztam, állítgattam sehogy sem akart bekopni az első fék. Most, hogy szinte lehetetlen a budai hegyekben bringázni, nem is nagyon tudtam volna hol bekoptatni. A hátsó fék hatásfokát pedig a végig házban futó bowden rontja. Hogy is mondjam… nem estem hanyatt vele, de azért néha igencsak közel volt. Javaslok egy hosszanti szálas bowdenházat a mostani spirális helyett, és jó erős, acél bowdenház végeket!

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Szerencsés egy igazán erős hajtóművet látni a bringán. Ez a háromrészes Cr-Mo hajtómű igazán jól bírta a nyúzást. Remekül tapadtak a pedálok is, de mióta használtam alacsonyprofilút, azóta csak az ad igazán közvetlen érzést. Bicikliztél már bakancsban? Na, kb. olyan érzés váltani alacsonyprofilú pedálról hagyományosra. Nagy sikert aratott a bringások körében a nyereg. Jól befogható és megfelelően puha. A szuper egycsavaros pivotal megoldás pedig egyre nagyobb teret hódit a montisoknál is. Az oldala sem kopik hamar le, hála a kevlárbetéteknek. Sajnos a markolat valahogy nem állt a kezemre, egy picit keménynek és csúszósnak éreztem. A fékkarokat a széles kormányon teljesen be lehet tolni, ezáltal a lehető legkevésbé zavarnak kormányra visszafogáskor.

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Meglepően gyorsan hozzászoktam a bringához. A rövid láncvilla segíti a forgásokat, valamint könnyen felkaptam az első kereket, és vígan elegykerekeztem vele a távolba. A középcsapágy nincs túl magasan, sem túl alacsonyan. Ám sajnos nagyon közel van az első kerékhez, hála az igen rövid felsőcsőnek. Idegesítő tud lenni, ha a cipő orrában állandón megakad a kerék. Éppen ezért 45-ös lábméret felett javaslom a hosszabb verziót.

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Commencal Absolut CG Cromo 2010

Habár komolyabb trükkökre nem nagyon vagyok úgy általában véve képes, de Tóháti Robi és Alma is örömmel kezelésbe vette a vasat. Csekkoljátok le a videókat! Számomra egyértelmű, hogy megfelelő kezekben kiváló játékszer. Ugyanakkor bátran ajánlom azoknak, akik már belekóstoltak a dörtök és utcai elemek világába, de szeretnének egy tartós és jó bringát magukénak tudni. További tuningokra van lehetőség, első körben javaslok új markolatokat és egy nagy száguldást lefelé a hegyről, hogy bekopjanak a fékek!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KhH0u261W7o[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ta1A4sGz1bQ[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iwvdFHi6X0A[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Pu552rptjPw[/youtube]

Végezetül pedig döntsenek a kedves kommentelők, hogy vajon jó döntés volt-e Cedric Gracia néven futtatni egy középkategóriás bringát…

A tesztelt 1 db kerékpár 199.900 Ft-os áron megvásárolható! Garancia: Mintha újként vennéd.
A vásárláshoz kattints ide: http://forum.bikemag.hu/apro/hirdetes-8339

Infobox:

Forgalmazó: X-Factor; xfactornet.hu
Származási hely: Tajvan
Ajánlott fogyasztói ár: 249.900 HUF

Váz: Absolut Cr-Mo 4120
Villa: Marzocchi DJ3; 80 mm út
Kormánycsapágy: Integrált
Hajtómű: 3 részes Cr-Mo; 28 fog
Lánckerék: 13 fogas
Lánc: YBN MK-747
Fékszett: Avid BB5; 160/160 mm-es tárcsákkal
Első agy: Commencal Disc; 36 furat
Hátsó agy: Commencal Disc; 36 furat; 8/9 sebesség; csavaranyás
Felnik: Commencal; fehér; szegecselt; 36 furat
Küllők: Fekete húzott acél; 2 mm
Külső gumik: Kenda K-RAD; 26 × 2,3”
Kormány: Commencal 2” oversize; fehér; 700 mm
Kormányszár: RaceFace Ride XC; 60 mm / 6 fok
Markolat: Commencal Kraton
Nyeregcső: Commencal pivotal alloy; 27,2 mm × 350 mm
Nyereg: Commencal pivotal
Pedál: wellgo platform

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 69,5 fok
Nyeregvázcső-szög: 73 fok
Nyeregvázcső-hossz: 320 mm
Felsőcsőhossz: 540 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 525 mm
Tengelytáv: 1015-1030 mm
Láncvillahossz: 390-405 mm
Fejcsőhossz: 115 mm
Középcsapágy-magasság: 525 mm
Villa beépítési magassága: 465 mm
Össztömeg: 15,4 kg

A gyártó weboldala

A forgalmazó weboldala

Szöveg, fotó és videó: Spálya

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.