fbpx

Author Reflex

Hol vannak már azok az évek, amikor az MTB-láz tombolásának csúcspontján boldog-boldogtalan felhasználási területtől függetlenül különböző minőségű montikkal oldotta meg kerékpárproblémáit. Ma már a legkisebb igénybeli különbségekre is más-más modellcsaládokkal reagálnak a gyártók, ezek közül pedig a legnépszerűbb a krossz kategória lett, talán nem véletlenül. Ezek után már azon sem lepődünk meg, ha egyes elemzők szerint napjainkban a világon eladott minőségi kerékpárok 70%-át ezen géposztály egyedei teszik ki. Az Author az elsők között mozdult rá a változó igényekre ebből következik, hogy a 2007-es modellévben már 17 krossztípusból válogathatnak a kerékpározás terén a sokoldalúságot előnyben részesítők. A széles palettáról ezúttal a középkategória aló szegmensébe tartózó Reflex modellt fektettük boncasztalra.

Váz

Az Author krosszgépeit négy alosztályba sorolja a gyártó, ezek közül a Reflex a „Respect”-be tartozik, mely a haladó kerékpárosok igényeit hivatott kielégíteni. Három különböző színben (fehér, fekete, illetve piros) juthatunk hozzá ehhez a modellhez, mint az látható, tesztpéldányunk a legdögösebbnek számító tűzpirosban pompázik. A 6061-es aluból készült váz fényezése hibátlan, a hegesztések úgyszintén. Az összes bowden a felsőcsövön fut, a vezetőszemek és egyéb szerelvények mind a megfelelő helyre kerültek. Már-már zavarba ejtő figyelmesség a nyújtott hatszög (innen a „hexagonal tubing”) keresztmetszetű alsócső fejcső mögötti felülhegesztése, minden jel arra utal, hogy keményebb igénybevételekkel sem lehet zavarba hozni a konstrukciót. Elmondható, hogy a váz összképe jóval magasabb árkategóriát sugall, mint amelyet a bringa ténylegesen képvisel.

Villa

A Villa az RST Vogue sorozatának TNL – azaz Turn Lock Out – típusa, a sorozat egyes darabjait a lockolás módja különbözteti meg egymástól. Ennél a változatnál a szár tetején található eloxált alumíniumot imitáló – de valójában műanyag – tekerentyű elforgatásával állíthatjuk a kompressziót, a végállásba tekerve pedig blokkoljuk a mozgást gyakorlatilag nullára. A villa sárvédőt és csomagtartót igen, ellenben tárcsaféket nem fogad.

Alkatrészek

Az alkatrészválasztásnál minden bizonnyal a legfőbb kritérium az ár kordában tartása volt, ez azonban nem feltétlenül jelent gyenge minőséget, viszont homogénnek egyáltalán nem nevezhető felállás jött így létre. A váltórendszert a Shimano prezentálja, viszont minden egyes eleme más és más családból került ki. A Deore hátsóváltó és a C101 átdobó közötti éles kontrasztot egy Alivio fékváltókar hivatott kiegyensúlyozni. A meghajtás további elemét a SunTour egyszerű négyszögtengelyes hajtóműve adja, a fékezésről pedig a Tektro gondoskodik közepes hatásfokkal. A hagyományos kónuszos agyakhoz rozsdamentes acélküllőkkel csatlakoznak a szegecselés nélküli Alex alufelnik, így ezen a téren sem találkozhatunk szembetűnő minőségbeli problémával. Minden további kiegészítő az Author saját márkanevét viseli (ezek közül a nyeregcső kifejezetten igényes darab), ez alól egyedül az Uno állítható szögű stucnija képez kivételt.

Menet közben

A középcsapágyház a géposztálynál általános magassági méretnél 1-1,5 centiméterrel magasabbra került ez nálam első nekifutásra enyhe bizonytalanságérzetet eredményezett. Az összes többi geometriai paramétert rendben találtam, az állítható szögű kormányszárat pedig kifejezetten kedveltem. Nem, mintha nem tudnám eldönteni, hogy milyen kormánypozíció a legmegfelelőbb számomra – ha már itt tartunk, a sportos beállítást preferálom -, viszont így olyan alacsonyra tudtam állítani a kormányt, ami hagyományos stucnival nem lenne lehetséges. A hátsó nyúlvánnyal rendelkező markolatot első pillantásra leginkább viccesnek találtam, de hosszútávon aztán kiderült, hogy az extra megtámasztás jóvoltából csukló kevésbé fárad el, ami azért nem hátrány. A váltásteljesítmény az inhomogén rendszer ellenére kielégítő volt, ellenben a fékhatást kicsit gyengének éreztem. Talán a hátsó váltó izmosítása helyett ide lehetett volna némi energiát átcsoportosítani. A teló mozgása nem mondható túl érzékenynek, csekély súlyom alatt mindenféle igyekezetem ellenére is nehezen indult meg, és a legextrémebb helyzetekben is csak 40 mm hasznos utat sikerült kitaposnom belőle. Az extrém helyzetek csúcsát persze leginkább száraz földutak jelentették, miután a Panaracer külsők visszafogott mintázata ennél keményebb terepre nem teszi alkalmassá a gépet. Ha valaki ennél többre vágyik, az egy külsőcserével orvosolhatja a problémát, a választandó szélességnek és a mintázat jellegének csak a támvillahíd relatív közelsége szab majd határt.

{sidebar id=2}
A bringa legfőbb értéke maga a váz, amely számtalan lehetőséget rejt magában – tárcsaféket, sárvédőt, csomagtartót egyaránt fogad – és minden bizonnyal sokáig fogja szolgálni gazdáját. Éppen ezért ez a gép azoknak ajánlható, akik a kerékpározás terén a sokoldalúságot kedvelik, de egyenlőre nem szeretnének túl sokat költeni bringára, viszont a visszafogott ár mellett lényeges számukra az, hogy a megvásárolt masina fejleszthető legyen.

Megjelent a Bikemag 2007. márciusi lapszámában.

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71,0°
Nyeregvázcsőszög: 73,0°
Tengelytáv: 1060 mm
Láncvillahossz: 440 mm
Nyeregvázcsőhossz: 457 mm
Felsőcsőhossz: (csőközéptől-csőközépig): 535 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 560 mm
Stucnihossz: 100 mm
Középcsapágy-magasság: 310 mm
Súly: 12,55 kg (pedál nélkül)

InfoBox:
Forgalmazó: Author Hungary Kft.
Származási hely: Csehország / Tajvan
Vázgarancia: 3 év
Vázméretek: 16”, 18” (tesztelt), 20”, 22”
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 130.000 Ft
Vázanyag: Author 6061 alloy; Hexagonal Tubing
Villa: RST TR-VOGUE TnL; 60 mm rugóút
Hajtómű: SR SunTour XCT-308; 170 mm; 28-38-48 fog
Középrész: SHIMANO LP-28
Lánckeréksor: Shimano CS-HG30-8; 11-32 fog
Lánc: Shimano CN-HG40
Fékváltókarok: Shimano Alivio EZ; ST-M405
Hátsó váltó: Shimano Deore; RD-M511
Első váltó: Shimano C101
Fék: Tektro 57 AL
Első agy: Quando dural; kónuszos; 32 furat
Hátsó agy: Quando dural; kónuszos; 32 furat
Felnik: Alex Ace 17; szegecselés nélkül; 32 furat
Küllők: Rozsdamentes; 2,0 mm
Külsők: Author-Panaracer Silk Road Cross; 700x35C
Kormány: Author XC AL6061; 25,4 mm / 580 mm
Stucni: Uno Free Angle; 25,4 mm / 100 mm
Kormánycsapágy: Ritchey A-Head 1 1/8”
Nyeregcső: Author-Kalloy alu; 27,2 mm / 350 mm
Nyereg: Author Ergo Gel Tech
Markolat: Author Ergo Grip
Pedál: Author, alu test és keret

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo