fbpx

Author A-Gang 7mm 2007

Aki trendi és teheti, az manapság squashozni jár, PDA-val valamint szoláriumbérlettel rendelkezik, és nem utolsó sorban endúrózik. Endúrózni jó. Jó, mert nem vagy hányaveti DH-s kőnehéz bringával, és nem vagy tündeléptű CC-s sem vicces ruhákban. Nem, Te endúrós vagy. Tudatos, laza. Hogy az A-Gangot pontosan milyen ismérvei alapján soroljuk tulajdonképpen ebbe a kategóriába, nos az a cikkből nem fog kiderülni, de megismerhetünk egy ésszerűen összerakott, szép kis bringát, és ez sem egy utolsó dolog.

Már tavaly is láthattunk az Authortól hasonló gépeket, idén azonban megduplázódott a kínálat, így felszereltség függvényében választhatunk az 5, 6, 7, és 9mm-es A-Gangok közül. Az elnevezéseket a fegyverek kaliberéhez hasonlóan kapták a gépek, mi pedig 100 és 220.000 Ft közé lőhetjük be az árcédulát ebben a kategóriában. A gyártó elképzelése némileg rendhagyó az enduro kategóriát tekintve, hiszen mindössze egy agresszív geometriájú, bitang erős vázról van szó. Tesztre a második legjobb (pesszimistáknak a harmadik leggyengébb) verziót kaptuk, 16,5”-os méretben, amit tekerősebb felhasználásra 170-175 cm-es bringások alá tudok ajánlani.

A váz brutálisan erős a valóságban is, merev, túlépített, egyszóval nagyon tetszett. Egy kis átlapolás itt, egy kis S-bend ott, cserélhető váltópapucs, alul nyitott felülhegesztés a fejcsőnél, Yoke és jól elhelyezett bowdenvezető szemek. A geometriája tényleg valahol félúton van egy dirt váz és egy hagyományos monti között, de persze ízlés kérdése, hogy kinek mennyire jön mindez be. Ja, és gyönyörű fehér… Ez is trendi, és nem szeretünk ugyan belesodródni a „main stream”-be, de azért tagadhatatlanul csinos.

A villa kilóg a sorból kicsit, mert se nem erős, se nem jó, ellenben, akinek ipari mennyiségben van szüksége RST-s kék zsírra, annak jól jöhet. (Még a második hét után is elő tudott varázsolni magából néhány formás, kék galacsint.) A villa pozitívumai közé tartozik, hogy lockolható, és az előfeszítéssel belőhető nehezebb kollégák alá is. Negatívumai a gyenge lábak, a pontatlan IS konzol, és a nem igazán kifinomult mozgás. Lehet, hogy csak az én mániám, de addig ne akarjunk már lockolni, amíg a villa nem mozog normálisan. Persze, tudom, ez nem az a kategória, csak úgy mondom…

A felszerelés összességében jól vizsgázott, bár én nem kedvelem a Triggereket, így különösebben nem szerettem pöckölgetni a kis testüket. A váltás ettől eltekintve szinte mindig kifogástalan volt. Ami nem tetszett, az elsősorban a fék volt. (Tudom, kevés az olyan fék, ami tetszik, ezért elnézést…) Nagyon lassan kopott be, de legalább utána sem fogott rendesen, ellenben nehéz volt beállítani. Viszont kényelmes a fékkarja. A második dolog, amit kifogásoltam, az a hajtómű volt. Ha a bringát deklaráltan mackósabb fajtársainkra való tekintettel túlépítik, akkor ennél valamivel mokányabb hajtómű dukálna hozzá. (Megjegyzem a 9mm megkapta a maga Ruktion-Howitzer párosítását. Na azt már szerettem volna én is.) A FiveD nem csak látványra, de érzésre is gyenge kiállva tekeréskor, emelkedőkön, főleg ha a váz merevsége lebeg a szemünk előtt.

A gépet zúzósabb ösvényeken is túrázóknak, nagyobb testű, kötöttebb izomzatú pajtásoknak tudom leginkább ajánlani. Az ár/érték aránya egész jó, a túlépítés miatt kicsit nagyobb ugyan a gép saját tömege is, de ezáltal egy megbízható, kőkemény vázat kapunk a hátsónk alá. Mondanám, hogy a villát, a fékeket, és a hajtóművet lecserélném valami komolyabbra. De persze nem, mert akkor inkább megvenném az A-Gang 9mm-t, és akkor öröm lenne és boldogság…
[poll id=”40″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. júliusi számában.


InfoBox

Forgalmazó: Author Hungary Kft.
Származási hely: Csehország
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 176.500 Ft

Vázanyag: Al
Vázméretek: 14”; 16,5” (tesztelt); 19”
Villa: RST Gila TnL oil (120 mm); Lockout
Kormány: A-Gang, 31,8 mm
Kormányszár: A-Gang; 70 mm / 31,8 mm
Kormánycsapágy: Ritchey; A-head
Nyeregcső: A-Gang; 27,2 mm
Nyereg: Author Freeride
Hajtómű: TruVativ FiveD; 44-32-22 fog
Középcsapágy: TruVativ Powerspline
Fékkarok: Hayes
Váltókarok: Sram X5 Trigger
Agyak: Author disc; 32 furat
Fékek: Hayes Sole XC; 160 mm
Első váltó: Sram X7; 31,8 mm
Hátsó váltó: Sram X7
Lánc: Sram PC-951
Lánckeréksor: Sram PG-950; 11-32
Pedál: Author platform
Felni: Author Reverse; 32 furat
Küllők: fekete; acél
Külsők: Maxxis Ignitor; 2,35


Geometriai adatok:

Fejcsőszög: 68,5 fok
Nyeregvázcső-szög: 71 fok
Tengelytáv: 1068 mm
Láncvillahossz: 420 mm
Nyeregvázcső-hossz: 420 mm
Felsőcsőhossz: 547 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 574 mm
Kormányszárhossz: 70 mm
Középcsapágy-magasság: 350 mm
Súly: 15,61 kg (pedállal)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.