fbpx

Telószerelés és tuning – előzetes

Kicsit olyan ez a teló sztori, mint a HiFi és a zenehallgatás. Lehet egy hangfalnak elképesztően széles frekvencia átvitele, hatalmas érzékenysége, nagyon jó terhelhetősége és szenzációs ADATAI, de mindezek mellett simán SZÓLHAT rosszul. A teló, dettó ugyanez. Lehet, hogy 38 funkciója van, és 42 paraméterét lehet rajta állítani, atom vastag, alsócsőnél is kövérebb lábakkal rendelkezik, na és persze pompázhat menő fehér színben, de ettől még mozoghat elképesztően bénán…

(…)

Azt hiszed, hogy csúcstechnikát veszel/használsz? …Muhaha… ne álltasd magad!

Elmész telót venni, ott hagysz a boltban, 100-150-200.000 Ft-ot. Veszel egy nagyon exkluzív telót, a cég csúcsmodelljét. Büszkén viszed haza, örülsz neki, mint majom a farkának. Azzal áltatod magad (de legfőképpen a család többi tagjait, akik hülyének néznek, hogy „ennyit költöttél erre?”), hogy ez már annyira szuper, hogy ez már soha nem romlik el… Aztán beleraksz 5-10.000 km-t, és jönnek a gondok.

Aztán eljön az idő, amikor megveszed életed első kocsiját. Hajtod, hajtod, és rájössz, hogy ez az iparág azért más világ. Eleve adnak 100.000 km garanciát az alkatrészekre, így a lengéscsillapítóra is, ami gyakorlatilag egy rugóstag. Az én kocsimban 165.000 km van, most voltam műszakiztatni, és még simán használható a lengéscsillapító benne, pedig ez az eredeti gyári darab, és már 7 éves. Nem volt benne sem olaj, sem tömítés cserélve, mégis működik, pedig télen-nyáron használatban van. A legdurvább, hogy egy ilyen rugóstag csak 21.000 Ft-ba kerül…

Ezzel szemben:

Két évvel ezelőtt a 4000 km-es tartósteszt során az egyik gépben egy Recon teló volt. Zsír új, gyári állapotú. A tesztelő nem csinált semmi extrát, csak belerakta az előirányzott 4000 km-t, szétszerelés, karbantartás nélkül. Az eredményt az alábbi képeken láthatod. Alig tudtuk ketten megbontani a telót, úgy össze volt rohadva, kenőanyag csak nyomokban volt felfedezhető benne. A becsúszószárak anodizálása lekopott, és persze a perselyek és a szimering is elhasználódott. Kompletten lehet kukázni…

(…)

Ha érdekel, hogy mitől mozog jól avagy rosszul egy teló, hogyan hozhatod ki a maximális teljesítményt belőle, és hogyan tolhatod ki a lehető legtovább az élettartamát, akkor Atom cikke neked íródott. Mindez magazinunk nemsokára megjelenő 2009. március-áprilisi számában olvasható, de vigyázat! A téma fajsúlyos – ez még csak az első felvonás lesz…

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.