fbpx

Merida One-Five-0 építés – előzetes

Mi az különbség az All Mountain, és az Enduro között? Hol húzódik a határ e két kategória között, és mivel lehet átlépni? Mitől lesz kiegyensúlyozott egy össztelós kerékpár felépítése? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a legújabb bringaépítős cikkünkben.

merida1.jpg

Adott egy közel 3200 grammos váz 150 mm hátsó rugóúttal. Ha 2000-2002 körül járnánk, akkor mindenki egyből rávágná, hogy ez már DH. Így 2008 derekán viszont már egyre többen ilyen géppel XC-znek. Főleg külföldön, ahol ugye a „hegy” egy másik fogalom, mint amit itthon takar. Ha azt vesszük, hogy egy átlag, kezdő monti kb. 14 kiló, gagyi első telóval és V-fékekkel, akkor ez a gép bizony egy űrrepülő a papírsárkányhoz képest… Visszatérve a vázra: mivel a 150 mm rugóutat egy 50 mm-t mozgó Fox RP23-as tagból hozzák ki, ezért nem nehéz kiszámolni a 3-as áttételi arányt, ami elég nagynak mondható. Ez annyit jelent, hogy a levegős tag viszonylag magas nyomáson üzemel, ami többnyire a hajtáshatékonyságot is szem előtt tartó össztelós vázak jellegzetessége. Tehát a viszonylag hosszú hátsó rugóút ellenére nem „puding” a gép hátulja. Erre rádob egy lapáttal a Horst-Link-mentes papucskialakítás is, tehát szinte garantált, hogy mászás közben nem fog az ember fia 5 méter után véglegesen belesüppedni a puding-fílingbe. A vázat geometriailag elöl a 140 és 160 mm közötti rugóút-tartományhoz tervezték, ami így 69,5-68,5 fokos fejcsőszöget eredményez. A bicaj felhasználási területéhez ez éppen ideális.

merida2.jpg


További részletek magazinunk nemsokára megjelenő májusi számában Atom jóvoltából. Ízelítőnek addig is álljon itt az alkatrészlista:

Első kerék: Syncros DS28; 32 furat; 3 ker. (58.900 Ft)
Hátsó kerék: Syncros DS28; 32 furat; 3 ker. (69.900 Ft)
Küllők: 2,0/1,8 mm; rozsdamentes fekete
Agyak: Syncros; ipari csapágyas; 32 furat
Külsők: Syncros Hardcore FLT Standard Compound; 26 x 2,35; drótperem; 60 tpi
Belsők: Continental MTB 26 Supersonic
Hajtómű: Shimano Deore; FC-M540; Octalink; 42/32/22 fog
Középrész: Shimano BB-ES51; Octalink; 121 mm
Első váltó: Shimano Hone; FD-M601; bilincses
Hátsó váltó: Shimano Deore XT; Rapidrise; RD-M770
Váltókarok: Shimano Deore LX; Rapidfire; SL-M570
Lánckeréksor: Shimano CS-M760; 11-32 fog
Lánc: Shimano HG-73
Első fék: Hayes Stroker Trail; hidraulikus tárcsa; 203 mm
Hátsó fék: Hayes Stroker Trail; hidraulikus tárcsa; 180 mm
Nyereg : Syncros AM (13.990 Ft)
Nyeregcső: Syncros Derived; AL 6061; 31,6 mm / 400 mm (9.990 Ft)
Kormány: Syncros Bulk 7075 O/S Rizer; 31,8 mm / 690 mm / 20 mm / 9 fok (16.990 Ft)
Kormánycsapágy: Syncros Hardcore Inside Press Fit; 12,9 mm (12.600 Ft)
Stucni: Syncros AM O/S; 31,8 mm / 60 mm / 12 fok (7.990 Ft)
Markolat: Syncros 4Bolt (2.490 Ft)
Pedál: EggBeater C

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.