fbpx

Giant Anthem – jan.-febr. előzetes

Jó másfél évvel ezelőtt volt utoljára alkalmunk komoly Giant gépet tesztelni – akkor a Trance vázból építettünk egy zseniális trail bringát. A Trance-nek köszönhetően megtapasztalhattuk a Maestro rendszer működését, és nagyon megszerettük. Ezúttal örömmel jelenthetem, hogy az eddigi legdrágább, kifejezetten verseny-specifikus, profi komplett gépet kaptuk tesztelésre…

Éppen ezért az egyik szemem nevet, mert korán – és nem a 2008-as szezon közepén – kezdhettük a munkát vele, a másik azonban sír, mert kevés idő jutott arra, hogy mindent kifacsarjunk az Anthemből. Így, szezonon kívül nem volt alkalmunk sem maratonon, sem XC versenyen kipróbálni, és nem is hajtottunk bele több száz kilométert, azt azonban gyorsan leszögezném, hogy a szokásosnál rövidebb teszt alatt is minden előjött, aminek kellett, és lenyűgözött a teljesítmény.

Az első benyomás nekem nagyon fontos. Nem a kinézetre gondolok, mert bár az is fontos, én inkább egy érzést keresek egy tesztgépben. Azt az érzést, amikor beállítás után felülök, és lendületesen megteszem az első pár száz métert. Az Anthem esetében az első benyomás a döbbenetesen jó gyorsíthatóság volt. Gyorsan haza is tekertem és lemértem – a mérleg 12 kiló alatti tömeget mutatott. Ez meglepett, mert ennyire jó tömegadatra egy gyárilag összeállított össztelós konfigurációnál nem számítottam.

Giant Anthem 1

Első utam tisztán aszfalton, síkon vezetett. Ezalatt ismerkedtem a geometriával, apránként beállítottam a nyerget, a kormánydőlést, a fékkarokat, a váltót, a rugózó elemeket és bekoptattam a tárcsaféket. Ez utóbbival kapcsolatban az volt az érdekes tapasztalatom, hogy míg korábban a Shimano alapból kicsit kevés fékfolyadékot töltött be, a 2008-as XT egy kicsit inkább túl lett töltve – emiatt kissé reszel a betét, rövid a fékkar útja, így többet kell molyolni a pontos beállítással. A fékhatás egyébként azonnali és határozottan jó – legyen bármilyen nedves az idő. Egyre jobbak amúgy a Shimano fékbetétei. Az új XT fékkar beállítása gyerekjáték, a fékerő szabályozás érezhető hatással van a fékérzésre, és mindennek tetejébe még szép is a kar…

A teszt teljes terjedelemben Lcs és Aom jóvoltából magazinunk nemsokára megjelenő 2008. január-februári számában lesz olvasható a Merida Mission 3000-D, a Kona Stinky, a Magellan Tucana Street éa a Specialized Crossroads 3 tesztekhez hasonlóképpen.

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.