A szezon második felében menetrendszerűen megkezdődik a következő év újdonságainak csepegtetése. Különböző sajtótáborok keretein belül mutatják be ilyenkor a cégek, hogy merre is haladnak majd – esetünkben 2010-ben. Következő számunkban ilyen újdonságokból válogattunk egy jó csokorra valót.
Cube
A cross country kedvelők gyűjthetik a nyálukat, hogy legyen mit csorgatni. Az új Reaction GTC annyira dögös lett, hogy bizony nekem is kicsordult a nyál a számból. Elsőre annyira nem megdöbbentő változás, hogy elhagyták az alumínium nagy részét, és karbonnal pótolták. Ha pedig már ezt a szuper jól formázható anyagot választották, be is vezették a vázba a váltók bowdenjeit, házastul. A megdöbbentő viszont a Shimano „press fit” rendszerét látni – vagyis hogy pont nem látni. Hatalmas menet nélküli furat tátong a középrész helyén. Ide fog becsusszanni a középcsapágy.
Még javában 2009-ben járunk, de a FOX nem csak hogy már hónapok óta publikussá tette 2010-es fejlesztéseit, de már kaphatók is hazánkban ezek a villák. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy akkor ezek a villák mitől 2010-esek, de valószínűleg ez már csak amolyan költői kérdés marad… A teljes paletta 52-féle villát tartalmaz, így ember legyen a talpán, aki elsőre átlátja a teljes termékskálát, és az azokban megbújó fejlesztéseket. Hazánkban 31-féle villából lehet választani készletről, de rendelésre természetesen bármelyik modell elérhető. Az újdonságok három nagy témakör köré csoportosíthatók. Az első a Thru15 tengely kompatibilis villák, a második a Boost Valve rendszerű rugóstagok, a harmadik pedig a FIT csillapítás-technológia továbbfejlesztése.
Érdekes adat, hogy tavaly a KTM forgalmának több mint ötven százalékát olyan – elsősorban össztelós – gépek adták, amelyeket csak az utóbbi öt évben, a külső piacok igényei miatt vezettek be. Az idei évre tehát ezek fejlesztésére koncentráltak, így most a hangsúly az elektromos bringákra, az alura, és a lejtőző szakágakra került át a tavalyi karbon fejlesztésekkel szemben, amelyeket most alaposabban is bemutatunk nektek.
A japán óriás népszerű középkategóriás alkatrészcsaládja – a Deore -, mely mindezidáig a legjobb ár/érték arányt tette lehetővé a haladó szintű montisok és túrakerékpárosok számára, jövőre teljes egészében megújul. Az XTR, XT és SLX-től örökölt technikai vívmányok alkalmazása mellett a tervezők a 2010-es Deore szett külső megjelenését is alaposan átdolgozták…
A 2010-es termékekről magazinunk nemsokára megjelenő 2009. július-augusztusi számában olvashattok Ardó Tamás, KGÁdám, Németh Balázs és Spálya jóvoltából.