Az olasz Wilier-Triestina 2016-ra átrendezte modellpalettáját, a mottó olyasmi lehetne, hogy nem feltétlenül kell kifizetni brutális összegeket, egy magas minőséget képviselő, vérbeli olasz designnal készülő bringáért, aminek ráadásul a neve is jó cseng bárhol a világon.
A versenysportban is használatos csúcsmodelleket a Wilier Cento1 SR-t vagy a Cento1 Air-t persze továbbra sem vásárolhatjuk meg egy katalógusmárka legjobb kerékpárjainak áráért, de ezek külön kasztot képviselnek, ha ebből a kategóriából választunk, azért is fizetünk, hogy mindenki lássa, milyen értékű bringa van alattunk.
A Cento1 szérián nem is változtattak sokat 2016-ra, ugyanabból a Mitsubishi 60TON UD karbonszövetből készül a váz, aszimmetrikus láncvillákkal, kiegészítve 46TON UD szövettel azokon a pontokon, ahol a flexibilitás és a tartósság az elsődleges szempont. A Cento1 SR a legkönnyebb, a Cento1 Air az aerodinamikus változat, de az SR is megállja a helyét a szélcsatornában. Mindkét bringából új, csodaszép színváltozatokat kínál a Wilier a következő szezonra.
A modellpaletta átrendezésének fókuszában jövőre nem a csúcsmodell, hanem a GTR széria lesz. A GTR – mint Granturismo – eddig egy felső középkategóriás karbon országúti volt, amatőr versenyzőknek, igényes hobbikerékpárosoknak ajánlva. Most azonban GTR néven többféle országútit választhatunk, többféle karbon vázra építve.
A GTR SL-t a Bikemagon is teszteltük, ez a bringa egyrészt a Zero.9 utódja, másrészt sokkal több. A teszt alapján szerintem az a modell, aminél használati érték szempontjából nem nagyon létezik lényegesen jobb kerékpár, a drágább gépek nem adnak többet még akkor sem, ha pár grammal könnyebbek, vagy más módon különböznek. Ráülsz és érzed, hogy megérkeztél.
A GTR SL a karbonváz anyagát tekintve egyébként ugyanabból a 60TON/46TON UD karbonszövetből készül, ZnO Nanoparticle gyantával, mint a Cento1 széria, ennél ma nehéz találni jobb alapanyagot. A GTR SL-nek lesz egy komfortosabb geometriát kínáló változata is, azoknak, akik a csúcsminőség mellett kényelmesebb tekerésekre vágynak. Ezt GTR SL Endurance néven érdemes majd keresni a hivatalos forgalmazónál, hasonlóan jó felszereltséggel.
A maga minőségi szintjén a GTR SL is kedvező árú, de akik mégsem engedhetik maguknak meg ezt a szintet, választhatják a GTR Team modellt, ami ugyanazzal a geometriával és külsővel kecsegtet, csak a karbonszövet más, Mitsubishi 46TON/30TON UD szövet. A GTR Team-re is igaz, ami a GTR SL esetében, hogy a különböző méretekhez külön gondolták át a vázgeometriát.
A Wilier GTR Team-nek két testvére is lesz, egyrészt ez a bringa is rendelhető majd komfort geometriával, Wilier GTR Team Endurance néven. Valamint egy tárcsafékes verziót is kihoznak majd az olaszok, GTR Team Disc jelöléssel. A GTR Team megjelenésével egyúttal végleg búcsút vehetünk a Wilier hazánkban egyik legnépszerűbb modelljétől, az Izoard XP-től.
Továbbra is választhatunk alumínium vázas Wilier kerékpárt, a Montegrappa modellnek ráadásul tárcsafékes verziója is lesz, Montegrappa Disc néven. Az olaszok az egyenes kormány lehetőséget is felkínálják, ez a bringa remek választás azoknak a földi halandóknak, akik csak kacérkodnak az országútizással, vagy csak idegenkednek még a koskormánytól.
A váz természetesen ballonos gumikat is fogad, hogy kevésbé legyen rázós a tekerés, a felszerelt Sora vagy Tiagra szettek pedig lehetővé teszik, hogy korrekt váltás és fékteljesítmény mellett kedvező árat állapíthassanak meg a kereskedők a Wilier Montegrappára.
Triatlonosok számára is kínál érdekes kerékpárt a Wilier, méghozzá a profi időfutammenők alatt is bizonyító Twin Blade „egyszerűbb” változatát, a Blade-et. A vázanyag itt a 60TON UD karbonszövet helyett a nehezebb 46TON UD/30TON UD, de az aerodinamikus formák hasonlóak, tulajdonképpen rácsodálkozunk közelebb lépve, hogy Shimano 105 szettel is megvásárolhatjuk.
Pedig így van, ráadásul a Wilier Blade 105-össel olyan kedvező áron kapható, mint sok hasonlóan neves gyártó vázszettje. Ráadásul jobban belegondolva ez a szett triatlonra nem rossz alap, hiszen a váltók jól működnek, a 105-ös fékváltókar helyett pedig a speciális triatlonos kiegészítők találhatók rajta, melyek ízlés szerint tuningolhatóak. Az alap Mavic Cosmic kerékszett pedig, jó edzésre, versenyre pedig betehetjük a karbon gurigákat…
Mountain bike fronton is kínál már jó ideje világszínvonalú modelleket a Wilier (a 2015-ös 101XN-t teszteltük), a 101X merevfarú csúcsmodellnél a támvillák és az ülő- valamint felsőcső találkozását oldották meg most egyedi módon, de ami fontosabb, az a vázhoz használt karbonszövet, természetesen a Mitsubishi 60TON UD-t kombinálták a 46TON UD-val, az eredmény: nagyon könnyű alap egy világkupa szintű XC versenygéphez.
Érdekesség a Wilier mountain bike-ok méretezésénél, hogy alapvetően 29”-es kerékméretű mountain bike a 101X is, de a legkisebb méretben 27,5”-es kerekekkel kínálják, ne kelljen egy pici lánynak felfelé kapaszkodnia, hogy elérje a kormányt egy XCO-versenypályán. Ez a filozófia érvényesül az alacsonyabb kategóriában is, például a Wilier 503XN alumínium merevfarúnál.
S nem csak a merevfarú kategóriában alkottak maradandót az olaszok, ugyanis egy igényes kialakítású karbon enduró modell, a 901 TRB is szerepel a palettán, 27,5-es kerekekkel, 150 mm úttal, virtuális forgáspontú felfüggesztéssel és a választható legjobb ár/érték arányú alkatrészcsaláddal, a Shimano XT-vel.
További információ Wilier kerékpárokról a magyar forgalmazónál, a Biondo Bike kerékpárüzletben: http://wilier-kerekpar.biondobike.hu/ A fentebbi képen is látható Zero.7 most óriási akcióban kapható!