Az Eurobike 1991 óta a legkiemelkedőbb színvonalú kereskedelmi vonatkozású nemzetközi kerékpár kiállítás, ahol természetesen hosszú évek óta a Gepida is megmutatja legújabb modelljeit. A jövő évre jelentős fejlesztéseket látunk több, már bizonyított kerékpártípuson, az előző évek piaci stratégiáját követve pedig döntően az új elektromos hajtásrásegítést alkalmazó e-bike-okat helyezi előtérbe.
Közlekedési szokásainknak meg kell változni. Egyrészt a nagyvárosokban tarthatatlan állapotok uralkodnak, a megnövekedett forgalom miatt a haladás elképesztően lassú, a gyakori dugók rengeteg időt és energiát emésztenek fel, csökkentve ezzel a gazdaság hatékonyságát, az életszínvonalat. Erre jön még a környezetszennyezés és az ezzel járó egészségromlás problémája, illetve az apadó olajkészletek időzített bombája. Az nyersolajat célszerűbb lenne a gyenge hatásfokú robbanómotorok táplálása helyett az elétet valóban könnyítő műanyagok és egyéb termékek előállítására fordítani.
Az egyéni helyváltoztatásnak ideális módja a ma ismert leghatékonyabb közlekedési eszköz, a kerékpár. Nyugat-Európában ezt felismerve pattan egyre több ember bicajra, rövidebb útjaikat kizárólag ezzel intézve. Viszont a kerékpározás lehetőséget – főleg hazánkban – több tényező is hátráltatja. Minap nagybátyám arról kérdezett, minként tudna ő is áttérni a kerékpárhasználatra. Szóba került az e-bike, mint alternatíva: megállapítottuk, hogy a gyenge állóképességet és az ilyen-olyan „nyavajáit” figyelembe véve ez jelentené az ideális megoldást. Továbbá nem kerül sokba az e-bike üzemeltetése, fenntartása – töredéke a gépjárművekének.
A kerékpár 150 éve változatlan eszköz, a 21. században már tényleg ráférne egy technikai újítás. Sportoláshoz, testkarbantartásához a mai formájában is kiváló, de általános közlekedésre nem ártana kihasználni a mai modern szénkefe nélküli motorok, illetve a fejlett akkumulátorok és vezérlés által biztosított lehetőségeket! A Gepida már évekkel ezelőtt ráérezett, hogy a jövő ebben a szegmensben rejlik. Kitanulták a “pedelec-szakmát”, manapság kontinensünk egyik vezető e-bike márkája, megbízható masináik még távoli kontinenseken is keresettek.
2016-ban a fejlesztés iránya nem változik, a nemzetközi trendeknek megfelelően a Gepida kerékpárok felszereltsége modernizálódik, a dizájn pedig a szokásos módon kissé megújul. A Pedelec kerékpárok piacán a technika fejlődése határozza meg a kínálatot: a Bosch, a Yamaha vagy éppen a piacra belépő Shimano szállítja a mechanikát és az elektronikát, a Gepida pedig biztosítja a kerékpárvázat és a kiegészítő felszereltséget. A kerékpárváz típusa határozza meg a felhasználást, így a Gepida többféle felhasználásra tervezett pedelec kerékpárral jelentkezik, a városi modellektől a túragépeken keresztül a vérbeli elektromos rásegítést biztosító mountain bike-ig.
Igen, a Gepida 2016-ban a „haszonkerékpározásra” tervezett modelleken kívül valódi össztelós MTB „versenygépeket” is kínál, ilyen például az Asgard 1000 FS. 650b kerékméretű 120/120 mm-t rugózó Bosch meghajtású Pedelec-ről van szó, amely a nehéz, kihívásokkal teli terepviszonyokkal is megbirkózik, nagyobb távolságok megtételét lehetővé téve a montisoknak. A hegymenet sem okoz akkora nehézséget, illetve olyan kaptatók is leszállás nélkül megmászhatók, amelyek jelenlegi erőnlétünkön és képességünkön túlmutatnak.
A Gepida Alboin 1000 CRS modell különösen megmozgatja fantáziámat. Nejemmel 15-20 évvel ezelőtt sok kerékpártúrát tettünk, mind országunk bejárására, mind külföldi utazások során. Időközben életünk megváltozott, nejem szép szakmai karriert futott be, én a kerékpáros sajtóban kötöttem ki, és a közös túrák elmaradtak. Sokat beszélgettünk arról, hogyan lehetne újra belevágni ezekbe a kalandokba, de állóképességünk már annyira különböző, hogy a pedelec jelentené az egyetlen praktikus megoldást. Jól látható, hogy mindenki számára nyújt előnyöket a modern technika és a kerékpár „házassága”!
Szerencsére az elektronikát mellőző kerékpárok sem tűnnek el a Gepida kínálatból: az idén megújult, már-már klasszikusnak számító Asgard MTB modell új, rendkívül fejlett hydroforming alakítású vázát is megcsodálhattuk az elegánsan berendezett Eurobike standjukon, hasonlóképpen a hazai trekkingkerékpárok etalonjának számító Alboin modellcsalád is kapható lesz motoros rásegítés nélküli változatban.
Az 2016-ös év a 650b (27,5”) kerékméret földcsuszamlásszerű elterjedését eredményezi az MTB-vonalon, a Gepidánál is az univerzális kerékváltozaton lesz a fő hangsúly, mindazonáltal mindhárom kerékméret elérhető lesz. A sokak számára kellemes élményeket felidéző Asgard modellnév alatt például egy gazdag felszereltséggel rendelkező 650b-s modellt találunk, a már említett magas minőségi szintet képviselő hydroforming alumínium váz bőven méltó a középkategóriás felszereltséghez. A hegesztések, a papucsok, a csőtalálkozások masszívak és tetszetősek, menet közben a legkorszerűbb Shimano Deore/SLX 10-fokozatos váltórendszer előnyeit élvezhetjük integrált Hollowtech2 hajtóművel párosítva. A fékezést Shimano hidraulikus rendszerre bízzák a tervezők, a kiváló Schwalbe Rapid Rob köpeny alkalmazása pedig jól mutatja, hogy a Gepida fejlesztői tisztában vannak az alkatrészek fontossági sorrendjével.
Az új Sirmium kedvező árfekvésben, ehhez viszonyítva meglepően gazdag felszereltséggel indul a nemzetközi megmérettetésben. A váz esztétikus megjelenésű 6061 alumínium ötvözet modern 650B kerékméretre optimalizált geometriával, így az irányítással sem lesz gond. Az Alboin 900 és 700 trekkingkerékpár pedig két gazdagon felszerelt, megbízható, kényelmes de mégis fürge masina, igazi mindenes, ideális partner városi közlekedéshez, túrázáshoz, kiránduláshoz, bevásárláshoz, illetve testedzéshez.
A hagyományos városi kerékpárok továbbra is jelen lesznek a Gepida-kínálatban: ezek nemzetközi mércével mérve is rendkívül stílusos, ízléses modellek, nem nehéz elképzelni, hogy a Champs-Élysées egyik elegáns kávézója előtt parkolnak valamelyikkel!
További információ a forgalmazó honlapján. (x)