A Google Shopping hirdetések nagyon fontosak a webáruházak számára, mivel könnyen el lehet indítani őket, és a tapasztalatok szerint általában nagy hatékonysággal működnek. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb tudnivalókat és azt is, hogy miként érdemes elindulni vele.
A Google Shopping bemutatása
A hagyományos Google szöveges hirdetésekkel már mindenki találkozott. Ha rákeresünk egy minket érdeklő témára vagy termékre, a keresési oldal tetején jelennek meg. A megfelelő bővítmények használatával már itt is megjeleníthetünk képes elemeket, de ezek így is meglehetősen unalmas formátumnak számítanak. Viszont, ha egy webáruház bérlése után szeretnénk eredményeket is elérni, ez a hirdetéstípus nem biztos, hogy elég lesz nekünk.
Szerencsére, ha termékeinket szeretnénk bemutatni, már nem csak ez a hirdetési formátum áll a rendelkezésünkre. A Google találati oldal tetején a releváns kereséseknél különböző, de a keresési szándéknak megfelelő termékeket bemutató elemeket is láthatunk. Ezek tartalmazzák az árucikkeket ábrázoló képeket. Azok nevét és árát, valamint egyes esetekben értékeléseket is.
Körvonalakban ezt hívjuk Shopping hirdetésnek. Igazából a termékeinket el tudjuk helyezni vele a találati lista tetején. Nagyon figyelemfelkeltőnek számít, ráadásul, ha az érdeklődők rákattintanak, közvetlenül a termékoldalra kerülnek.
Miért érdemes ilyen hirdetéseket futtatnunk?
A kérdésre rendkívül egyszerű a válasz: A Google által lehetővé tett hirdetési lehetőségek közül ez a hirdetési forma biztosítja a legjobb eredményeket az eladások tekintetében. Egy kiváló webáruház, valamint egy jó ajánlat esetén nem nehéz akár negyvenszeres, hatvanszoros megtérülést sem elérnünk. Ez azt jelenti, hogy ezer forint hirdetésre költésével akár hatvanezer forint bevételünk is lehet.
Ha elkészült a webáruházunk, el is kezdhetjük hirdetni a termékeinket. Ha pedig már hirdetünk a keresőben, de ez a hirdetési forma még hiányzik a repertoárunkból, ideje minél előbb bevetnünk ezt is a sikereink érdekében.
Mivel kell rendelkeznünk a Shopping hirdetések futtatásához?
Több lépésen át tudjuk beállítani ezt a hirdetést, és több dolog is szükséges lesz hozzá. Nézzük, mik ezek:
- Szükségünk lesz egy működő webáruházra. Talán a legegyszerűbb, ha az Unas bérelhető webáruház rendszerét használjuk erre a célra.
- Kell hozzá még egy Google Shopping feed, ami tartalmazza a készletünk adatait.
- A hirdetésekhez rendelkeznünk kell még egy Ads hirdetési fiókkal és egy Merchant Center fiókkal is. Ezeket ráadásul össze is kell kötnünk egymással.
Ha ezekkel rendelkezünk, csak el kell készítenünk egy Shopping kampányt, és már futtathatjuk is hirdetéseinket.
Ha webáruház-tulajdonosként nem használjuk a Shopping hirdetéseket, tekintélyes méretű forgalomtól is eleshetünk. Érdemes kipróbálni akár először egy kisebb költségkerettel. Mellette azonban érdemes más hirdetési formátumokat is futtatnunk.
(X) Támogatott tartalom