Az összképét tekintve nagyon súlyosra sikeredett a Reaction megjelenése. Tervezésénél nagyon odafigyeltek az összhangra, így a piros-kék szín az összes alkatrészen felbukkan. Fekete matt anodizált váz, nagy cizellált fehér feliratok jellemzik. Egy igazi elegáns fekete maffiózós büntetőgép. Az i-re a pontot a vörösre eloxált váltófül teszi fel. Szemet gyönyörködtető műremek. Lássuk a megjelenésen kívül mit is kínál még.
A váz
HPA 7005 anyagból, triplán húzott duci csövekből, a merevség érdekében a szokásos hydroform eljárással készült. A hegesztési varratokból nem spórolták ki az anyagot, így biztos, hogy a csövek csatlakozásánál nem fogja megadni magát a váz. A merevséget fokozandó, az alsócsövet ellapították a középcsapágyház csatlakozásánál. A fejcsőnél nem találhatunk plusz felülhegesztést, de a megnövelt keresztmetszetű hydroforming kialakítású alsócső garantáltan gondoskodik a merevségről. Így is jókora felületen csatlakoznak a vázcsövek egymáshoz. A félintegrált fejcsőbe kúpos felső csapágycsésze került, ami igen látványos megoldás. A vázat minimál design és fekete anodizálás jellemzi, ami ugye könnyebb, mint a festés, és nem is kopik le. A jobb sárférőhely érdekében a láncvillákat oldalirányban szépen elvékonyították, bár a keresztátkötőt elhagyták. S-bend kialakítású a lánc és a támvilla is. Nagyon könnyű a vázpapucs is. Összességében klasszikus versenygeometria jellemzi.
Futómű
A Cube mérnökei nagyon okosan fellapozták a svájci csúcsalkatrész gyártó, a DT Swiss kerékkatalógusát. Az itt felhasznált XRC180 kerékszett merev, viszonylag könnyű és jól is néz ki. Nem tudtak ezzel nagyot hibázni, hiszen az elpusztíthatatlan, ipari csapágyas, szuperkönnyű kerékagyakról híres -többek közt- a DT Swiss.
Kiegészítők
A Thomson nyeregcső, a Syntace kormány kúlfaktora hatalmas, alacsony súly, magas minőség jellemzi mindkettőt. A kormány mellet Syntace gyártmány a hagyományos 25,4-es stucni befogó is. A Fi’zi:k Aliante Delta nyereg piros-kék színvilága tetszetős, de ami sokkal fontosabb, hogy hosszú távon is kényelmes. A kormányhoz remekül passzol a jó kis Profile markolat.
Alkatrészek
Nagyon helyesen nem keverték meg az alkatrészcsaládokat, így egységes Shimano Deore XT rendszer teljesít szolgálatot a gépen. És nem is akármilyen, hiszen igazi csemegével van dolgunk: a 2008-as szettel. A Shimano gyár nagyon belehúzott a Deore XT szett 25 éves jubileumi kiadásakor. A Shadow hátsó váltó talán a leglátványosabb, az XTR alkarészcsaládtól átvett “X-Shape” designnak köszönhetően. Nem csak a külsejében újították meg, hanem alapvetően újratervezték. Ennek köszönhetően keskeny kialakítás, hosszú élettartam, és pontos váltás jellemzik. Az RF váltókar szuper tulajdonsága, hogy két irányban is kioldós. Hajtás, fék, váltórendszer, karok mind a „nagy S” termékei. Ismerjük őket, megbízhatóak, jók. Működnek, ahogy kell. De az új 2008-as alkatrészekkel tényleg sikerült még könnyebbé, gyorsabbá tenni a váltást, hatékonyabbá a meghajtást. Elöl nagy 180-as pizza, hátul 160-as biztosítja a megállást.
Menet közben
Október végi délután, szitáló eső, 5 fok, szél sötétség fogad. Nem igazán tesztre való időjárás. De menni kell itt a lapzárta. Nem kockáztattam: a Hármashatár-hegy jól ismert ösvényeit választottam. Lássuk, mit tud a gép. A geometria követi az etalon verseny-tervezési szabályokat. A fejcsőszög 71 fokos, ami az emelkedőkön való mászás, a single-trackeken való csiki-csukizás mellett a lejtőzésnél is nagy sebességet valamint jó irányíthatóságot biztosít. Először aszfalton másztam vele ülve, majd kiállva is. Kellemes érzés volt hogy nem nyeklik alattam a gép, a hajtás tényleg hatékony volt. A vaskos gumik miatt terepen volt azonban igazán elemében a CUBE. Érdekes módon a láncvillák közt nem találhatunk keresztmerevítést. Kiállva tekerésnél próbálgattam, hogy csavarodik-e a gép hátulja. Rá kellett jönnöm, hogy a hátsó háromszög megcsavarásához gyenge vagyok. A rendszer tehát stabil. Egy-két sprintet is nyomtam közben. Végeredmény: jól megindítható a gép.
A sáros emelkedőn a megfelelő pozíció felvétele után sem pörgött el a kerék, megfelelő volt a tapadás. A mérnökök két dolgot találtak ki annak érdekében, hogy menet közben kényelemes legyen a gép. Egyik a ducigumi: a 2,25” méretű etalon Racing Ralph és Nobby Nic kevlár versenygummákról rengeteg pozitív tesztet olvashattunk és ezúttal is jól teljesítettek. A barbi DH-n óvatoskodva jöttem lefelé. A csúszós köves lejtőn is jól elboldogultam. A kényelemből azonban visszavesz a 31,6-os átmérőjű Thomson nyeregcső, ami a nagy átmérője miatt inkább erős és merev, mint kényelmes. A fékerő kezdetben nem volt az igazi, de ez a bekopás után jelentősen javult. A kényelemhez további tényező a vaj puha mozgású FOX teló, melynek 80 mm-es útja egyeseknek rövidnek tűnhet, de nekem bőven elég volt a magam 60 kilójához. A jobb szár tetején lévő tekerentyűkkel tudunk csillapítást és Lock Outot állítani rajta. Bal oldali szár tetején található szelepen keresztül a megfelelő nyomásértéket tudjuk beállítani. Esti tekerések alkalmával bizony nagyon jól jött a merevsége és az, hogy szépen mozog alattam. A teló sokszor korrigálta hibáimat. Elgázoltam vele pár követ, kiálló fadarabot. Finomhangolás után gondtalanul élvezhettem vele az éjszakai erdei suhanást.
Összegzés
A nem kevés pénzünkért olyan csemegéket kaphatunk, mint a gyönyörű CUBE váz, a DT Swiss kerekek, a Fox teló és további igényes kiegészítők. Így jó, ahogy van, nem cserélnék rajta semmit. Egyszóval csúcs ez a gép, megéri a pénzét. A Cube vázak egyébként az idei versenyszezonban a Csömöri csapatnál már bizonyítottak.
[poll id=”9″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. november-decemberi lapszámában.
Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,5 fok
Felsőcső-hossz: 565 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcső-hossz: 588 mm
Nyeregvázcső-hossz: 460 mm
Tengelytáv: 1061 mm
Láncvillahossz: 420 mm
Középcsapágy-magasság: 305 mm
Kormányszárhossz: 100 mm
Tömeg: 10,71 kg (pedál nélkül)
InfoBox:
Forgalmazó: Velotrade Kft
Származási hely: Németország (Tajvan)
Vázgarancia: 5 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 476.400 Ft
Vázméretek: 16”, 18” (tesztelt), 20”, 22”
Vázanyag: HPA 7005 Hydroform; triplán húzott
Villa: Fox F80 RL; 80 mm út; Lock Out
Kormánycsapágy: FSA Orbit Z; félintegrált; 1 1/8”
Hajtómű: Shimano Deore XT; Hollowtech II; 175 mm; 44/32/22 fog
Középcsapágy: Shimano Deore XT
Lánckeréksor: Shimano Deore XT; 11-32 fog; 9 seb.
Lánc: Shimano CN-HG93
Hátsó váltó: Shimano Deore XT Shadow 2008
Első váltó: Shimano Deore XT
Fék: Shimano Deore XT; hidraulikus tárcsa; 180 / 160 mm
Fékváltókar: Shimano Deore XT
Kerékszett: DT Swiss XRC180
Külső elöl: Schwalbe Nobby Nic Kevlar; 26×2,25
Külső hátul: Racing Ralph Kevlar; 26×2,25
Kormány: Syntace Duraflite 2014
Kormányszár: Syntace F139; 25,4 mm / 100 mm
Nyeregcső: Thomson Elite; 31,6 mm / 350 mm
Nyereg: Fi’zi:k Aliante Delta
Pedál: Shimano PD-M520