fbpx

Caprine Epik 70 – hétvégi kalandgép

Legyen az egy hétégi kirándulás a gyerekekkel vagy egy túra a barátokkal, egy idő után nyeregbe pattanna az ember. Ehhez pedig kell egy komolyabb felszereltségű, évekig hibamentesen üzemelő, sportcélokra is alkalmas hegyigép. A Caprine idei csúcsmodellje, az Epik 70 pont ilyen, az a termék amit az imázsa helyett a képességei adnak el. Alumínium váz, teleszkópos villa, tárcsafék és kényelem. Ezek az alapfogalmak egy igényes belépő szintű bringával szemben, amit többnyire egy-két havi fizetésért lehet megszerezni.

Az Epik váza súlyával nem, de tudásával kimagaslik a mezőnyből, és az elmúlt évtized legfontosabb újításait is felvonultatja. Ilyen a félintegrált csapágyas fejcső, a csepp alakú felsőcső és a fejcső felől nagynyomású olajjal megformált, vastag és erős alsócső, amire túlbuzgóságból még egy erősítő lemez is került. A hátsó háromszögben a láncvillák egymástól távol és szinte egyenesen haladnak, a középcsapágy mögötti lapítás előbb vízszintesbe fordul, majd kör profilba vált.

caprine-epik-70_1

Ehhez képest a háromszög keresztmetszetű támvilla már szorosabban lapul a kerékhez, fékcsonkja miatt még S-bend is került bele. Nagyon szépek a csomagtartót is fogadó papucsok, és a támvillákat összekötő merevítő lemez. A gyöngyház fehér fényezés tökéletes, a váz feliratait kemény lakk fedi, bár a hegesztések minősége ingadozó. Kár, hogy a felsőcső bowdenakasztói csak mechanikus fékekhez illenek, a villák csomagtartószemei furcsa szögben állnak, kulacstartóból pedig csak egy szerelhető fel.

A tetszetős vázba egy színben passzoló alap Suntour villa került. Látszik rajta, hogy nem versenyre való, de mindent tud, amit tudnia kell, sőt a kormányra szerelt karral le is zárható. Bőven van benne anyag, a váll és a fékhíd erős, egy foknyi csavarodást sem tudtam kicsikarni belőle. Az acélrugó és jó tömítések miatt könnyen megindul, mozgása a 90 mm-es valós útján egyenletes volt. Bár a rugó előfeszítése állítható és olajpatronos csillapítással szerelik, én ezekből mit sem éreztem, szerencsémre a keménysége megfelelt és visszaúton sem rúgott nagyot.

A közepes súlyú, háromkamrás Mach1 felnikbe kerekenként 36 darab alaposan megfeszített küllővel Deore szintű agyak csimpaszkodnak, melyek merevség és erősség szempontjából egyaránt remek darabok. A drótperemes Ignitor gumik aszfalton rendesen ráznak, de terepen egy egyátlagos felhasználó alatt jól teljesítenek. A meghajtást Alivio szintű bordástengelyes középcsapágy, három acéltányéros hajtómű, Shimano sor és a lánc adja, a teszt alatt egyikre sem volt panasz. Jól végezte dolgát a Deore és LX elemekből építkező váltórendszer is, bár a Dual Control fékváltókarok használatát hosszú távon fárasztónak találtam. A centerlock tárcsákra ható fékrendszer teljesítménye közepes, viselkedése progresszív. Kis húzásra alig fog, nagyra viszont blokkolásig is elviheti a kerekeket.

A nyeregbe pattanva már az első métereken feltűnt, hogy mennyire kényelmes és semleges viselkedésű az Epik. A véleményem később sem változott meg, és még magam is meglepődtem, amikor a magasra emelt kormányt fogva és a géles Selle Royal nyergen ülve egyáltalán nem érdekelt, hogy gyorsabban haladjak, teljesen megfelelt a 20-25 km/h közötti tempó és csak élveztem a kerekezést. Néha ezért jobban ráléptem a pedálra, döntöttem jobbra meg balra, a könnyed földutak után bevittem kemény terepre is, de zokszó nélkül végezte előre elrendelt feladatát.

caprine-epik-70_2

Később a stucni megfordításával a kormányt 8 centivel vittem lejjebb, de az Epik pont olyan kezesen viselkedett és ugyanolyan kényelmes volt, mint korábban. A sportos üléshelyzet persze kívánta a nagyobb sebességet, de a csövek hossza és szöge annyira eltalált, hogy még a 110-es stucnival és a divatra fittyet hányó egyenes kormánnyal sem keveredtem olyan helyzetbe, hogy a bringa önállósította volna magát. Csak azt tette és csak arra ment amerre én akartam, közben pedig mindene hibátlanul működött.

Egyedüli hibájaként a tetemes tömeget róhatnám fel, hiszen a villa és a váz együtt talán már megüti a négy kilót, valamint a nyereg és a kiegészítők sem épp pehelysúlyúak. Ezt viszont kiválóan ellensúlyozza a remek geometria és több családból összeválogatott teljes Shimano szett, amelynek egy-egy darabját le lehetne ugyan cserélni, de akkor a többit is kellene, az meg drága mulatság. Az Epik tehát egy kiforrott gép, amiben a sportolni vágyó vagy a csak mezőn kerekező bringás egyaránt megtalálja a számítását, ráadásul a fehér, fekete és szürke színek összhangjának hála még a megjelenése is közel tökéletes. Ja, és van piros is!

Megjelent a Bikemag 2009. május-júniusi lapszámában.

[poll id=”138″]

FORGALMAZÓ Caprine Kft
SZÁRMAZÁSI HELY Magyarország
VÁZGARANCIA 1 év (XXL garanciával 3 év)
ALKATRÉSZ-GARANCIA 1 év (XXL garanciával 3 év)
AJÁNLOTT FOGYASZTÓI ÁR 165.990 Ft

TESZTELT BRINGA MÉRETE 18″
ELÉRHETŐ VÁZMÉRETEK 16″, 18″, 20″, 22″
VÁZANYAG alu
VILLA SR Suntour XCR-RL; 100 mm út
KORMÁNYCSAPÁGY félintegrált 1 1/8″

HAJTÓMŰ Shimano M440 Octalink / 22-32-44 fog
KÖZÉPCSAPÁGY Shimano BB-ES25 Octalink
lÁNCKERÉKSOR Shimano HG50 / 11-32 fog 9 seb.
LÁNC Shimano HG53
VÁLTÓKAROK Shimano Deore Dual Control fékváltókar
ELSŐ ÁTDOBÓ Shimano Deore
HÁTSÓ VÁLTÓ Shimano LX

FÉK Shimano M495 mech.tárcsafék; 160 / 160 mm
FÉKKAROK Shimano Deore Dual Control fékváltókar

ELSŐ AGY Shimano M495A Centerlock
HÁTSÓ AGY Shimano M495A Centerlock
FELNIK Mach1 2.30 Disc / 36 furat
KÜLLŐK Union rozsdamentes; 2 mm
KÜLSŐK Maxxis Ignitor 26×2,1
KEREKEK TÖMEGE gyz-ral, tárcsákkal (e / h) 1979 g / 2584 g

KORMÁNY Trinity flat; 580 mm
KORMÁNYSZÁR Trinity; 25,4 mm befogó
MARKOLAT Trinity
NYEREGCSŐ Trinity; 27,2 / 350 mm
NYEREG Selle Royal Dardo Gel
PEDÁL alu keretes

ÖSSZTÖMEG: 13,22 kg (pedál nélkül)

GEOMETRIA
Fejcsőszög 71 fok
Nyeregvázcső-szög 73 fok
Felsőcsőhossz 555 mm
Vízszintes felsőcsőhossz 585 mm
Nyeregvázcső-hossz 460 mm
Láncvillahossz 425 mm
Középcsapágy-magasság 290 mm
Tengelytáv 1070 mm
Kormányszárhossz 110 mm

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo