fbpx

Trelock LS 760 I-GO Vision lámpa teszt: Ezzel mindent látsz!

Sötétben olyan helyen kerékpározni, ahol nincs közvilágítás, mindenképpen jó lámpát kíván és ha még szeretünk gyorsan is menni akkor fényerő tekintetében nem érdemes kompromisszumot kötni. A Trelock LS 760 I-GO Vision lámpája minden téren a maximumot nyújtja, óriási fényerő, optimális terítés, jó akkuidő, profi kijelző és power bank funkció jellemzi. Kell ennél több?

Trelock LS 760 I-Go Vision

Az óraátállítás utáni, a késő őszi, téli időszak nálam sem kedvez a bringázásnak és nem is feltétlenül a hideg miatt, hanem inkább a korai sötétedés a legnagyobb gátja annak, hogy elmenjek tekerni, egyszerűen nem szeretem ha a látótávolságom kicsi. Hiába a munkaidőm egy része kerékpározásra fordítható, többnyire így sem végzek elég korán ahhoz, hogy még világosban hazaérjek egy pár órás bringázásból. Persze vehetnék egy jó lámpát, amivel látok mindent, de eddig még kevés olyan lámpával találkoztam, ami minden szempontból megfelelt és még az ára sem volt teljesen elszállva. Idén ősszel viszont jött egy lehetőség, hogy a Trelock csúcs lámpáját, az LS 760 I-GO Visiont tesztelhetem, így nem volt kérdés, hogy nekivágok újra a sötét délutánnak, hátha ez a lámpa lesz az, ami megoldja a problémámat.

Trelock LS 760 I-GO Vision + LS 720

A teszt előtt nem igazán néztem utána a lámpának, ezért több dolog is meglepetést okozott amikor kicsomagoltam a lámpa dobozát. Az egyik, hogy ez egy lámpa szett, az LS 760 I-GO Vision mellé jár egy LS 720 hátsó lámpa is, a másik pedig, hogy egy nem is kicsi méretű kijelző volt az első lámpán. Két gomb található a lámpán, egy “+” és egy “-“. Bármelyik gombot megnyomva tudjuk feléleszteni a kijelzőt, amin az akku töltöttségét és az időt láthatjuk, majd a “+” hosszú nyomásával a világítást tudjuk bekapcsolni, a “-” nyomva pedig újra alvó állapotba tudjuk helyezni a lámpát. A világítás felkapcsolásával nem ér véget a kijelző feladata, végig láthatjuk rajta az időt és azt, hogy az adott fokozatban még menny időt képes világítani a lámpa. 5 fokozat közül választhatunk és a legerősebben 100 Luxot tud, ami nem kicsi szám…

Számított üzemidő teljesen feltöltött állapotban:

1. 10 óra
2. 5 óra 30 perc
3. 3 óra 30 perc
4. 2 óra 45 perc
5. 2 óra 15 perc

Teljesen feltöltve

A feltöltés is hozott meglepetést, természetesen USB-ről tölthető, de nem a megszokott USB kábellel, amin kicsit elcsodálkoztam, aztán kivettem a dobozából a kábeleket… igen, a kábeleket, mert három is jár hozzá… de elsőre nem sikerült mindent a megfelelő helyre dugni, másodjára viszont már igen, de biztos, ami biztos alapon elővettem a használati útmutatót is, ami segített megvilágosodni. Azért jár ennyi kábel hozzá, mert power bankként is használható a Trelock LS 760 I-GO Vision, ráadásul úgy, hogy közben a legkisebb fokozatban világítani is képes. Persze nem fogja fullra feltölteni a telónkat, de ha egy éjszakai bringázás alatt éppen lemerül a telefonunk akkor lehet, hogy a lámpánk fog megmenteni (persze csak akkor ha visszük hozzá a töltőkábelt).

A rögzítést sem spórolta el a Trelock, egyszerűen és nagyon stabilan rögzül a kormányra a konzol, amire egy mozdulattal felrakható a lámpa. Tipikusan az a rögzítés, amire még kipróbálás előtt is azt mondanám, hogy ez 100%-ra biztosan bírja a terepezést.

Trelock LS 720

Az LS 720 hátsó lámpáról is írnék egy kicsit, ha már a szett része. Valójában egy nem túlbonyolított hátsó lámpa, mindössze két dolgot tud, világítani és nem világítani 🙂 , USB-ről tölthető, állítható szögű és a rögzítése ennek is egyszerű. Működik és kész. Egyébként azért van csak folyamatos fény funkciója, mert német márkaként betartja a német közlekedési törvényt, ahol csak ez engedélyezett.

Na, de vissza az első lámpához! A felszereléssel kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy egy olyan funkciót is épített bele a Trelock, ami segít a megfelelő szögbe beállítani a lámpát. Bekapcsolt állapotban a “+” gomb nyomásával megjelenik a szintező, ami mutatja, hogy éppen magasra, alacsonyra vagy pont jól világít a lámpa. Ez azért fontos, hogy egyrészt mi is jól lássunk, másrészt a szemből jövő autósokat se vakítsuk el. Egyébként jobbra-balra is állítható a lámpa, de ahhoz már csavarhúzó is kell és a konzolon tudjuk megtenni.

Biztos már mindenki kíváncsi, hogy milyen használat közben. Azt kell mondjam, hogy számomra durva. Talán az árul el róla a legtöbbet, hogy az első éjszakai utam vele a közeli erdőbe vezetett, ahol a fényét terveztem lefotózni és útközben éppen azon gondolkodtam, hogy vajon hol lenne az optimális helyszín, és a csavar ott van a történetben, hogy végig volt időm gondolkodni, nem azon görcsöltem, hogy nem látok, konkrétan fel sem tűnt, hogy éjszaka van, pedig elég gödrös volt az út és nem is mentem lassan, ja és csak 3-as fokozatban ment a lámpa.

Nagyon szépen teríti a fényt. A fotó még csal is, mert a kamera csak az erős fényre összepontosít.

Nagyon szépen terít, nem csak egy pontot világít be, hanem az első keréktől egész távolra egyforma erősségű fény világít, talán az autók lámpájához tudnám leginkább hasonlítani. A gyári szintezővel beállítva látszik, hogy az utat világítja meg, de ha emelünk rajta akkor egész messzire is elmegy a lámpa fénye, de ilyenkor a szembejövőt is garantáltan elvakítjuk.

Komoly fényerő. Amikor nem az útra van állítva, hanem előre.

Ilyen lámpával nem bírtam ki, hogy ne menjek ki folyamatosan sötétbe bringázni, érdekes volt többféle körülmény között tesztelni. A hideg nem volt az akku teljesítményére jelentős hatással, pedig használtam nulla fok alatt is, ez egyébként mindenképpen jó hír. A ködszitálást a Trelock LS 760 I-GO Vision sem kedveli, hiába a ködöt nem lehet legyőzni,és sajnos ehhez az évszakhoz gyakran jár. Normális körülmények között a fénye bőven elég, 3-asnál erősebbet én például csak lejtőn igényelnék. Azt mondjuk megjegyezném, hogy terepre nem árt mellé egy fejlámpa, amivel be lehet világítani a kanyarokba és a két irányból jövő fény is jót tesz a mélységérzékelésnek. Viszont országútra magában is megállja a helyét és akár egy 3-4 órás edzés is lenyomható vele nagy fényerővel.

A teszt során eléggé hozzám nőtt a Trelock LS 760 I-GO Vision, gyakorlatilag bármikor kimehetek bringázni, nem probléma, hogy félúton rám sötétedik, hiszen ott van a kormányon a lámpa, amivel biztonságban érezhetem magam sötétben is. Nálam kifejezetten ajánlott termék, azoknak, aki egy nagy fényerejű, jó akkuidejű, kiváló minőségű lámpát keresnek.

Ajánlott fogyasztói ár (Trelock LS 760 I-GO Vision + LS 720): 49 990 Ft
További információkért kattints ide.

A tesztet a Trelock magyarországi forgalmazója, a Bike Logistics Kft. támogatta.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.