fbpx

Mindent visz! Pro-User kerékpárszállítók tesztje

Nálunk járt a Pro-User Diamant kerékpárszállító, valamint a Saffier IVqc, és Tour vonóhorogra szerelhető kerékpártartó melyek 2-3-4 bringa szállítására alkalmasak. Kaptak hideget-meleget egyaránt, indultunk el velük lenyitott állapotban és hagytunk rajta 4 milliónyi bringát Pest belvárosában. Hogy mi történt? Kattints!

Négy "bármilyen" bringa felrakható rá 3 perc alatt.

Négy “bármilyen” bringa felrakható rá 3 perc alatt.

Ahogy már olvashattátok, a nagy kerékpáros megatesztünk Horvátországban zajlott március közepén. Ott a bringák napi mozgatása elég komoly logisztikát igényelt. Ezen problémánkat könnyítette meg a Pro-User kerékpárszállítók hazai forgalmazója azzal, hogy rendelkezésünkre bocsátott háromféle vonóhorgos tartót.

Tegnapi cikkünkben bemutattuk részletesen a Holland céget, és azokat az irányvonalak melyek menténk tervezik, fejlesztik termékeiket, most pedig jöjjön a nyúzópróba eredménye!

Pro-User Saffier IVqc

Kedvező ár, 4 bringának való hely, dönthetőség.

Kedvező ár, 4 bringának való hely, dönthetőség.

A leghasznosabb ez volt a számunkra mivel 4-en teszteltünk, amihez minimum négy bringára volt szükségünk! A Saffier nem egy könnyű súlyú tartó, mivel acélból készül. 21 kg-ot nyom, amit nem minden nő tud segítség nélkül a vonóhorog gombájára emelni. Nem… nem vagyunk hímsoviniszták, nekünk sem volt könnyű. De nagyjából ez az egyetlen hátránya. Kezdjük ott, hogy 99.000 forintért SEHOL nem kapsz a hazai KRESZ-nek megfelelő, alapból 4 bringás tartót. Vannak a felső kategóriás tartók 200.000 körül, esetleg a kiegészíthető 3-as tartók szintén 150.000 fölötti ársávban, de kedvező áron semmi. Egy „átlagos” kétgyerekes család, vagy pedig versenyekre járó baráti társaság egy 3-as tartóval már nehezen közlekedik.

A forgáspont nagyon okosan van megtervezve!

A forgáspont nagyon okosan van megtervezve!

A Saffier tartóra mondhatjuk, hogy gyerekjáték felrakni a négy gépet, pedig volt hogy napjában kétszer töltöttük meg full más bicajokkal az országútitól az enduro rombolókig. Három bringa a fő vázkerethez rögzített karokkal fixálódik, a negyediket a harmadikhoz kötöd. A harmadik gépnél már sakkozni kell kicsit, hogy átférjen a másik kettőn a kar, de mindig megoldottuk. A családban nem életszerű, hogy mindig más-más bringa kerüljön fel így ott egyszer megvan a „matek” aztán pikk-pakk feldobálod a bringákat.

Egyterűeknél egy bringát le kell szedned a hátsó ajtó nyitásához.

Egyterűeknél egy bringát le kell szedned a hátsó ajtó nyitásához.

A kerekeket fogadó sín állítható, bár ha nem extrém az eltérés (országúti után egy enduro bringa), akkor nem kell állítgatni őket mert elég hosszúak. Két negatívum merült itt föl. Egyrészt kicsit éles a kerék sínjének tekerőgombját rögzítő lemez így elvághatod az ujjad vele. A másik pedig, hogy a sínben a 2.4”-os gumit már le kellett engedni 1 bar környékére, hogy be tudjon ülni a helyére.

A kar segítségével pofonegyszerű a felszerelés.

A kar segítségével pofonegyszerű a felszerelés.

Baromira jó viszont az, hogy dönthető a tartó! Okosan van kitalálva a forgáspont ezért erőt kell kifejteni a billentéshez. Mikor jön ez jól? Például akkor ha nem kattintod vissza feledékenységből a biztonsági reteszt, és elindulsz vele mint mi a Diamant SG3-mal 🙂 A Saffierrel ugyanez megtörtént, de nem billent hátra. Szórakozott apukák előnyben… Lépcsőshátú autón ki tudtuk nyitni a csomagtartót a legbelső bringa leszedése nélkül is, de egyterűnél muszáj lesz lekapni. Ennyi áldozatot igazán hozhatunk érte.

Simán lerakhatod a földre, acél keret védi a lámpákat!

Simán lerakhatod a földre, acél keret védi a lámpákat!

A rendszámtábla 2 mp alatt felrakható az ügyes stift segítségével és a tábla világítása is megoldott természetesen. Mivel több autó között is pakolásztuk a tartókat ezért csillagos ötös jár az elektromos csatlakozóért! Egyik fele a hagyományos 7 pólusú a régebbi verdákhoz passzolóan a másik fele pedig modern 13 pólusú can-bus rendszerű. Nincs olyan hogy ezzel VAGY azzal kéred, esetleg adaptert kell venned hozzá! Összességében nagycsaládosoknak tökéletes választás, ha nem akarnak vagyonokat költeni a négyes tartóra.

Pro-User Diamant SG3

Csak emiatt a tartó miatt rakattam fel a vonóhorgot! Soha többet utastérben tesztbringa szállítás!

Csak emiatt a tartó miatt rakattam fel a vonóhorgot! Soha többet utastérben tesztbringa szállítás!

Nehéz elfogulatlanság nélkül írni róla. Minden elemében látszik, hogy a holland gyártó nem ma látott először kerékpárt. Kezdjük ott, hogy egy nagyon erős hordtáskában kapod a Diamantot. Van akinél ez a táska feláras, vagy nincs is. Ebben könnyű szállítani, ha már nem kell, bedobhatod a csomagtartóba. Furának hangozhat, mert ritka az, hogy a versenyről hazafelé már bringa nélkül jössz, de nálunk gyakori az, hogy tesztgépekért megyünk, vagy viszünk vissza és ilyenkor a fele utat üresen tesszük meg. Ugyan kapsz hozzá egy piros papírt, amit a váltókarra felrakhatsz (ez figyelmeztet arra hogy tolatásnál hosszabb a kocsi), de nem akadályozza meg a mögötted jövőt a koccanásban. Tehát nálam ez pozitívum. A Diamant szériában van még ezen kívül kétféle tartó amit 2 bringához terveztek.

Az összecsukás pikkpakk megvan. Nagyon ötletes a lámpák behajtása, így nem sérülhetnek!

Az összecsukás pikkpakk megvan. Nagyon ötletes a lámpák behajtása, így nem sérülhetnek!

A tartó összecsukható, így a garázsban, lakásban is kis helyet foglal, sőt 8000 forintért tudsz hozzá venni falra felfúrható „vonóhorog” gömböt, így még a földön sem lesz útban. Természetesen az összes Pro-User tartó minden eleme cserélhető, kapható, így nem kell pánikolni. Kapsz hozzá egy(pár) kulcsot amivel nem csak a vonóhorgon rögzíthető hanem az összes bringát is ezzel tudod lezárni. Sok gyártó külön kulcsokkal operál amit nem is értek. Célszerű összecsukva felrakni a vonóhorogra, mert így kíméli a derekad, közel tudsz lépni hozzá.

Legyen merev vázas vagy fully, a tartónak mindegy.

Legyen merev vázas vagy fully, a tartónak mindegy.

Az első két bringát a kerethez rögzített karral fixálhatod, a harmadik gépet pedig a másodikhoz kötöd az univerzális konzollal. Eddig még nem volt olyan konstelláció (pedig változatosak a mai vázformák), hogy ne tudtuk volna megoldani. Keréksínje állítható, a kereket racsnis húzózárral szorítod az alumínium sínhez.

Szintén 7/13 pines csatlakozó jár hozzá, de megfejelték azzal hogy magán a tartón van egy „lyuk” ahová leszedés után be lehet dugni, így nem fordulhat elő hogy lerakod a betonra és pont a kábelre vagy a csatlakozóra ejted rá. Apró, de nekem lényeges figyelmesség. Sajnos a tolató és ködlámpa csak a 13 tüskés csatlakozó esetében működik, így régi autókon ezek a plusz funkciók kimaradnak.

Három bringával lenyitva simán hozzáférsz az autó csomagteréhez.

Három bringával lenyitva simán hozzáférsz az autó csomagteréhez.

Ez a tartó is dönthető, méghozzá a Saffiernél sokkal elegánsabb módon egy kart lábbal (vagy kézzel) lenyomva. Könnyű bringáknál nem árt lendületből visszazárni, vagy kézzel lenyomott retesz mellett visszazárni mert nekünk sikerült egyszer elindulni nem jól visszahajtott tartóval. Persze ez kelezői hiba. A tartó szerencsére megfogta a három gépet, nem tört le semmi, sőt még a hátsó lámpa sem verődött a földhöz mint más gyártók modelljeinél! Nehéz elektromos bringák esetében vehetsz hozzá egy rámpát aminek segítségével fel tudod tolni a gépet így időseknek, vagy hölgyeknek is könnyedén megy a pakolás.

Nem olcsó tartó, de a konkurensei sem, sőt! Ha minden ebben látható extrát szeretnél birtokolni akkor a 200.000 fölötti árcédula sem ritka, ez viszont “csak” 167.900-ba kerül! Mondjuk egyszer kell megvenni. Aki kényes az autó belterére, és a tetőn nem szeretne bringát vinni, annak telitalálat. Nagyjából féláron (84.900 HUF) meg tudod venni az Amber III-as tartót ami nem összecsukható, és jóval kevesebb extrát tartalmaz. Én viszont ezt venném.

Pro-User Tour

Tolatáskor kicsi a túlnyúlása két bringával.

Tolatáskor kicsi a túlnyúlása két bringával.

Karbon vázas bringád van? Fiatal vagy? Nincsenek gyerekeid? A haveroddal jársz bringaversenyekre? Akkor neked egy kettes tartó is elég lesz, nem kellenek a nagy(és drága) családi kerékpárszállítók. A Pro-User Tour nagyon kompakt méretű, könnyű felrakni mivel csak 16 kg és a lényege, hogy nem a vázat fogja hanem a nyeregcsövet, így nem áll fenn a nagy átmérőjű de vékony falú karbon váz sérülésének veszélye. A vázon rögzülő fejeket nagy erő kifejtésére tervezték, ezért nem árt az óvatosság velük. Acél és átlagos alu vázaknál semmi gond nem lehet, de egy karbon vázra nem árt vigyázni.

Karbon vázas bringákhoz ideális választás.

Karbon vázas bringákhoz ideális választás.

Mind a tartó, mind a kerékpárokat tartó rész zárható, így nem kell félni a kávézóban sem hogy mi lesz a bringákkal. A „torony” kiszedhető a tartóból így tároláskor alig van magassága, polcra simán felrakható. Még a karbon aero nyeregcsöves Bottecchia tesztbringánkat is rögzíteni tudtuk vele, ami csodaszámba ment, mert fogadást nem kötöttem volna rá. Ez viszont pozitívum, mert ma egyre inkább az aero irányba megy minden, és erre a gyártóknak is fel kell készülnie.

pro_user_kerekparszallitok_kerekpartartok 19 (1)

Természetesen dönthető ez is, de nem árt az első használat előtt megnézni, mi-hogy működik. Van ugyanis egy kiváló fogantyú a rendszámtábla tartó fölött amit fognod kell lehajtáskor, mert itt a forgáspont a vonóhorog felé esik és ahogy kioldod rögtön billennek a gépek. Még jó, hogy elsőre két könnyű Cannondale volt rajta, nem 50 kilónyi elektromos bringa, ugyanis a vállamra „támaszkodott” fel a tartó 🙂 Így jár aki a használati útmutatót utólag nézi meg! A Tour ára 109.900 Forint.

Na ez így kimeríti az okirathamisítás tényét!Rendszámtábla:

Szót kell ejtenünk a hazai szabályozásról is! Itthon CSAK és KIZÁRÓLAG AKKOR szabályos a kerékpár szállítása, ha nem takarja ki EGYÁLTALÁN (tehát nem kicsit meg nagyon hanem 0%-ban) sem a rendszámtáblát, sem a lámpákat! Az autó EREDETI rendszáma (semmilyen utángyártott, „copy”, „másolat” feliratos, ez ugyanis okirathamisítás) átrakható a kerékpárszállítóra, amennyiben azon „E” jelzésű rendszám megvilágítás található, illetve amennyiben az autók lámpája ki van takarva, fék, index, helyzetjelző lámpáknak a tartón is lennie kell.

Fordítsd el, és kész!

Fordítsd el, és kész!

Ami macerás, az a hátsó rendszám gyakori levétele, felrakása az autóról. A Pro-User tartókon full egyszerű a csere, de az autó rendszám tartóját nem az akár napi csereberéhez tervezték. Célszerű olyan tartót venni autós boltban amiből oldalra kicsúsztatható a rendszám. Viszont ez csak olyan kasztni esetén működik aminek nem süllyesztett a rendszám fészke. Egyéb esetben csak a „kipattintós” tartók jöhetnek szóba, de ezeken a fülek előbb-utóbb le fognak törni, főleg hidegben 🙁 Jelenleg keresem a megoldást, így ha megvan, bővítem a cikket!

A Pro-User kerékpárszállítókat itt érheted el: www.pro-user.hu

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo