A legismertebb közösségi portálon napról napra új részletek derülnek ki az amerikai cég új villájáról. Bár konkrétumok még nincsenek, találgatni már tudunk.
1989-ben a RockShox feje tetejére állította az MTB világot az RS-1 bemutatásával. A történelem van, hogy ismétli önmagát. – hirdeti a képeken olvasható felirat
Az ős RS-1 volt a cég első kerékpárokhoz készített teleszkópja, ami –manapság is használt – levegős rugózással és olajos csillapítással működött. A 49 mm-es rugóút annak idején DH versenyeken is elégnek számított.
Vajon hasonló mérföldkő lesz a RockShox életében az új RS-1?
Négy nap alatt négy képet kaptak az érdeklődők az újdonság különböző részeiről. Egyelőre viszont, szimplán a képek összeillesztése nem adta ki a jövendőbeli villa felépítését, mert úgy vágták meg a felvételeket, hogy maradnak még nyitott kérdések. El tudom képzelni azt is, hogy csak renderelt képek kerültek nyilvánosságra, a konkrét termék nincs még kész, csak prototípus vagy terv létezik.
Az első kép csak egy nyakcsövet ábrázol. Annyit valószínűsíthetünk, hogy karbonból készült, ebből következik, hogy a tervezésnél fontos szempont volt a minél alacsonyabb tömeg.
A második kép már több meglepetést tartalmaz. Nincsenek a szokott helyükön a becsúszószárak, sőt felülről úgy tűnik, mintha semmilyen állítási lehetőség nem lenne. A nyakcső előző képhez viszonyított átmérője nagyobb, így szinte biztos, hogy Tapered (kúpos) kialakítású. A hidraulikus fékkábel elvezetésére szolgáló szem viszonylag filigrán. A felső rész anyaga szerintem szintén szénszál erősítésű kompozit.
A harmadik felvételnél kapta fel mindenki a fejét. Igen, ez egy fordított kialakítású (úgynevezett Up Side Down – USD) villa. A legismertebb ilyen talán a Cannondale tervezte Lefty, de a Manitou, a Marzocchi és az X Fusion kínálatában is helyet kapott már hasonló felépítésű teleszkóp. Motoroknál a jobb minőségű rugózó elemek általában USD kialakításúak, ugyanis azonos súly mellett nagyobb merevség, finomabb reagálás és jobb súlyelosztás jellemzi őket. MTB felhasználási területnél hátrányként a becsúszószárak könnyű sérülékenysége, a szimmeringek gyorsabb koszolódása és kopása merülhet fel, a várhatóan csillagászati ár mellett. Érdekes kérdés még az is, hogy miként rögzítették a rugózó és csillapító egységet a villaszáron belül.
A negyedik képen a becsúszószárak és az átmenő tengelyes kialakítású papucs láthatóak. Előbbiek az idén bevezetett fekete anódizált felületkezelést kapták. Átmérőjükről, akárcsak a tengely átmérőjéről még nincs adat. Sasszeműek kiszúrhatják az agyon szereplő „Predictive Steering” feliratot. Arra, hogy ez csak marketingmaszlag a pontos kormányzásra, vagy valami komolyabb technológiát rejt mi sem tudjuk a választ. Érdemes megfigyelni még a féknyereg rögzítését is. A láb alumínium részéből indul, és eléggé ki van könnyítve a fül.
Ha tippelni kéne, én egy könnyű XC/ maraton villát mondanék, de ez a kialakítás előnyös lehet fatbike-ok esetén is.
Március 22-én pedig az első teljes kép is megjelent:
Kíváncsian várjuk milyen lesz valójában!
Szívesen fogadjuk olvasóink véleményeit is!
.