fbpx

A 2019-es Tour de France útvonaláról

A 2019-es Tour de France július 6-án rajtol Brüsszelből, hogy – idén óramutató-járás helyett inkább egy nyolcas alakzathoz hasonlítva – július 28-án megérkezzen a peloton Párizsba. Az alábbiakban az útvonalat tekintjük át.

Szokás szerint lássuk először a számokat:

A 2019-es Tour de France a 106. rendezés és 1958 után másodszor rajtol Brüsszelből, három szakasz során halad majd belga földön. A 2. etap lesz a Tour egyetlen csapatidőfutama 27,6 km hosszan, egyenkénti is csak egy lesz a három hét során, a 13. szakaszon 27,2 kilométert kell majd teljesíteni. A teljes táv 3 460 kilométer lesz, eközben öt hegyi befutó vár a 22 nyolcfős csapat 176 versenyzőjére. Érdekesség, hogy jubilál az először 1919-ben kiadott sárga trikó, a Tour de France 116 éves története során 100. alkalommal viheti majd haza valaki.

Röviden úgy lehetne jellemezni az idei útvonalat, hogy egyre nehezebb lesz és még a 20. szakaszon is lehet komoly változás a verseny állásában. Belga stílusú etapokkal és egy csapatidőfutammal indul a móka, az első héten a Belles Filles befutója már alakíthatja az összetett állást, de az igazán sorsdöntő etapokra közvetlenül a párizsi befutó előtt kerül sor. Érdemes megnézni a szintgörbéket egymás mellé téve, hogy következnek egymás után az egyre magasabb hegyek, a végén hosszasan 2000 méter fölött „túrázva”.

Extrém hosszú szakaszok nem lesznek és sok transzfer sem fárasztja majd a mezőnyt, sőt, ilyen szempontból barátságosnak mondható az útvonal, egyedül a 20. etapot követően lesz egy repülés Párizs irányába. Az egyre magasabban kijelölt szakaszok viszont komoly – és nehezebben kiszámítható – terhelést jelenthetnek, az egyre fáradtabb szervezet érdekesen reagálhat a harmadik hét végén, amikor 2500 méter magasságban, ritkább levegőn kell maximumot nyújtani az Alpokban.

A fentiek figyelembe vételével a 2019-es Tour abszolút a klasszikus hegyimenőknek kedvezhet majd. Egyrészt az utolsó napokban is nagy különbséget képezhet, kinek a szervezete bírja igazán a magaslatot és a hosszú emelkedőket, másrészt kevés lesz az egyenkénti időfutam, összesen egy szakaszon 27,2 kilométer, ahol tekintélyes (behozhatatlan) időkülönbségeket nem lehet képezni. Fontos még megemlíteni, hogy több döntő hegyi etap kimondottan rövid lesz, ezeknek pedig az utóbbi évekből ismerjük a forgatókönyvét: start, fullgas, VERSENY.

A Tour de France rajtlistája, esélyesek

A szakaszok:
1. szakasz Július 6. Brussels – Brussels 192 km
2. szakasz Július 7. Brussels Palais Royal – Brussels Atomium 27 km (TTT)
3. szakasz Július 8. Binche – Épernay 214 km
4. szakasz Július 9. Reims – Nancy 215 km
5. szakasz Július 10. Saint-Dié-des-Vosges – Colmar 169 km
6. szakasz Július 11. Mulhouse – La Planche des Belles Filles 157 km
7. szakasz Július 12. Belfort –Chalon-sur-Saône 230 km
8. szakasz Július 13. Mâcon – Saint-Étienne 199 km
9. szakasz Július 14. Saint-Étienne – Brioude 170 km
10. szakasz Július 15. Saint-Flour – Albi 218 km
Pihenőnap Július 16. Albi
11. szakasz Július 17. Albi – Toulouse 167 km
12. szakasz Július 18. Toulouse – Bagnères-de-Bigorre 202 km
13. szakasz Július 19. Pau – Pau 27 km (ITT)
14. szakasz Július 20. Tarbes – Tourmalet 117 km
15. szakasz Július 21. Limoux – Foix 185 km
Pihenőnap Július 22. Nîmes
16. szakasz Július 23. Nîmes – Nîmes 177 km
17. szakasz Július 24. Pont du Gard – Gap 206 km
18. szakasz Július 25. Embrun – Valloire 207 km
19. szakasz Július 26. Saint-Jean-de-Maurienne – Tignes 123 km
20. szakasz Július 27. Albertville – Val Thorens 131 km
21. szakasz Július 28. Rambouillet – Paris (Champs-Élysées) 127 km

 

Az első etap a Flandriai Körverseny tájait is érinti, a második napon a csapatidőfutam pedig Brüsszel látványosságaira koncentrál, a királyi palotától indulva a város külterületén magasodó Atomiumig kanyarog a pálya 27 kilométeren keresztül. Hétfőtől szerdáig a sprintereké lehet a főszerep, bár az 5. szakaszon kisebb emelkedők is nehezítik majd a dolgukat.

A 6. szakaszon viszont már kizárt a tömeghajrá és ez lesz az első csörtéje az összetett esélyeseknek. Öt kategorizált emelkedő vár a mezőnyre a Vogézekben, a végén a Belles Filles nem túl magas, de meredek emelkedőjével, aszfaltozatlan résszel megfűszerezve, csak hogy defekt is beleszólhasson a verseny alakulásába. Ezután a verseny leghosszabb etapja következik a maga 230 kilométerével, de komolyabb hegyek nélkül, várhatóan újra sprintbefutóval. A 8. szakasz profilja már inkább egy klasszikusra emlékeztet, kedvez a szökéseknek, de akár sprintbefutóval is zárulhat, egy-két „lustább” sprinter igazolt távollétében. A további két etap hasonlóan dimbes-dombos lesz (a 9. etapon a befutóhoz közelebb lesz egy 3. kategóriás hegy), a 11. szakasz pedig egyértelműen a tömeghajrának kedvez.

A 12. szakaszon megérkezik a mezőny a Pireneusokba, a befutó előtti hosszú lejtőn könnyen összerázódhat még az esélyesek csoportja, hogy sprinteljenek a győzelemért. A 13. szakasz egy 27 kilométeres egyenkénti időfutam Pau környékén, itt inkább csak nagyot betlizni lehet, mint óriási előny kovácsolni. A 14. etapon érdemes sörökkel készülni a képernyő előtt: 117 kilométer végén egy klasszikus emelkedő, a Tourmalet garantálja majd az izgalmakat, 19 kilométer hosszan, 7,4%-os átlagmeredekséggel. A 15. szakaszon sincs megállás: „normál” táv, 185 kilométer vár a mezőnyre, három első kategóriás heggyel, hegyi befutóval.

Július 22-én a második pihenőnap, majd július 23-án egy „gyógyetap” következik várhatóan sprinttel és a 17. szakasz sem tartogat különösebb nehézséget az összetett menőknek. Csütörtöktől szombatig azonban a Tour de France legnehezebb blokkja következik, a három nap során hatszor kell felkapaszkodni 2000 méter fölé, a Col de Vars (2,109 m), a Col d’Izoard (2,360 m) és a Col du Galibier (2,642 m) a 18. szakaszon vár a mezőnyre. A 19. etapon az idei Tour legmagasabb pontját a Col de l’Iseran-t (2,770 m) kell meghódítani, majd a Montée de Tignes-n következik a hegyi befutó 2113 méteren. A 20. etap is őrült száguldás a hegyekben: az 1968 méter magas Cormet de Roselend majd a szakasz zárásaképp a 2 365 méter magas Val Thorens emelkedő a penzum. Másnap Párizs felé jól fog esni a pezsgő…

Szintrajzok:

1. szakasz: Július 6. Brussels – Brussels 192 km


2. szakasz: Július 7. Brussels Palais Royal – Brussels Atomium 27 km (csapatidőfutam)


3. szakasz: Július 8. Binche – Épernay 214 km


4. szakasz: Július 9. Reims – Nancy 215 km


5. szakasz: Július 10. Saint-Dié-des-Vosges – Colmar 169 km


6. szakasz: Július 11. Mulhouse – La Planche des Belles Filles 157 km


7. szakasz: Július 12. Belfort –Chalon-sur-Saône 230 km


8. szakasz: Július 13. Mâcon – Saint-Étienne 199 km


9. szakasz: Július 14. Saint-Étienne – Brioude 170 km


10. szakasz: Július 15. Saint-Flour – Albi 218 km


1. pihenőnap: Július 16. Albi 

11. szakasz: Július 17. Albi – Toulouse 167 km


12. szakasz: Július 18. Toulouse – Bagnères-de-Bigorre 202 km


13. szakasz: Július 19. Pau – Pau 27 km (egyenkénti időfutam)


14. szakasz: Július 20. Tarbes – Tourmalet 117 km


15. szakasz: Július 21. Limoux – Foix 185km


2. pihenőnap: Július 22. Nîmes 

16. szakasz: Július 23. Nîmes – Nîmes 177 km


17. szakasz: Július 24. Pont du Gard – Gap 206 km


18. szakasz: Július 25. Embrun – Valloire 207 km


19. szakasz: Július 26. Saint-Jean-de-Maurienne – Tignes 123 km


20. szakasz: Július 27. Albertville – Val Thorens 131 km


21. szakasz: Július 28. Rambouillet – Paris (Champs-Élysées) 127 km

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo