fbpx

Giant Toughroad SLR 2 kerékpárteszt: a jóképű mindenes

Egy bringa mindenre! Hogy én mennyire utálom ezt az ideológiát… Amikor felmerül fórumon, facebook csoportokban, én vagyok az első aki tűzzel vassal irtom még a gondolatát is. Mert nem létezik, hogy egy bringa mindenre jó legyen. A Giant Toughroad sem jó mindenre. De egy átlagos mountain bike vásárlónak, vagy a nagybetűs ÁTLAGOS trekking vásárlónak akár ez az egy bringa is elég lehet! Hamarosan elmondom miért!

Gyönyörű nem?

Igen, a kinézet megítélése szubjektív véleményformálás. Akárcsak maga a kerékpárteszt mint műfaj. Ez a bringa szép, sőt mondhatni gyönyörű. Letisztult formák, színek, a váz minden apró részletére odafigyeltek. És ez nagyon fontos. Miért? Mert a bringa vásárlási döntések 70%-át az első pár másodperc határozza meg. Tetszik vagy nem? Akarod vagy sem? Hogy milyen gumi van rajta, vagy ki gyártja a hátsó váltót, az majd csak a sokadik szempont lesz, már ha egyáltalán lesz. És bizony nagyon kevesen vannak akiket ez egyáltalán érdekel. Persze itt a mi olvasóink között teljesen más az arány, hiszen többségetek nem ÁTLAGOS vásárló, de a globális trendek mégis ezt mutatják.

Könnyű karbon villa. Nem is kell több ebbe!

Aki kíváncsi a piszkos tényekre: a váz ALUXX SLR alumíniumból készül, mely a Giant saját fejlesztésű cső alapanyaga, és igen könnyű ötvözetről beszélhetünk. Valahová 2003. környékére nyúlik vissza az eredete, azóta finomítják, hiszen a technológiák változnak és a fémek tulajdonságairól is egyre több infóval rendelkeznek a mérnökök. Nem mellékesen pedig több millió vázat gyártottak már ALUXX csövekből, így mondhatni van elegendő visszajelzés.

frame_aluxxslr

6011-es alumínium ötvözet adja a lelkét. A legújabb húzási és Fluid Form megmunkálási technikának köszönhetően az ALUXX SL-nél 20%-kal vékonyabb és könnyebb csöveket lehetett készíteni belőle! A Smooth Welding, és Slim Welding hegesztési eljárások nem csak erősebb varratokat eredményeznek, hanem olyannak tűnik a váz mintha utólagosan felcsiszolták volna a csőkapcsolatokat. A váz letisztultságához sokat hozzáad a rejtett nyeregbilincs is.

A kerekek, és a gumik is rendben vannak.

Villája karbon lábas, és alumínium nyakas, de ami fölöttébb meglepett, az a csomagtartó konzol! Weboldalukat nézegetve találtam meg a Toughroad SLR 1-est, ami egy komplett világjáró ugyanezen a váz/villa kombón alapulva. Szóval túrázóknak is van bőven potenciál a gépben, a bővítés lehetősége bármikor adott, a váz fel van rá készítve. Az alsócsövön a kábeleket takaró műanyag burkolat zseniális megoldás, nem csak védi a vázat, de kinézetre is illeszkedik a bringához. És még egy szintén ötletes sárvédőt is rá tudsz pattintani, ami jár a géphez!

Jobb mint gondoltam!

Shimano Acera 9 sebességes váltórendszer végzi a munka nehezét, a hátsó váltó pedig Alivio, de ennek csak statisztikai jelentősége van. Nem szoktam szeretni a Deore alatti felszereltségű tesztbringákat, főleg ha terepre is lehet vinni őket, de most meg kellett állapítanom, hogy lassan nagyjából tökmindegy milyen váltórendszert raknak egy gépre, ha az Shimano. Nyilván nem úgy vált mint egy XT, de a működik-nem működik digitális kérdést gyorsan eldönti. Működik, méghozzá jól. Terhelés alatt is vált, gyors, pontos, pedig egy belépő kategóriás szettről beszélünk. Ami időközben 9 sebességes lett, és belecsorgattak minden jelentős technikai fejlesztést a japánok. Azért ez valahol döbbenet. Tíz éve talán egy SLX tudta ezt a szintet amit most az Acera. A felhasználó meg örülhet, mert nem kell annyit fizetnie. Mondjuk kakukktojásként miért kellett KMC X9 láncot rakni a teljes Shimano rendszerre, azt csak a költség osztály tudná megmondani. Biztosan 5 dollárral olcsóbb, és ugye 100.000 x 5 USD az sok pénz.

Szerencsére fékből is Shimano került rá, pontos nevén M355-ös hidraulikus szett, ami mindent megold amit ezzel a géppel meg tudsz tenni. Akár csomagokkal együtt is. Kell neki 100 km a bekopáshoz, de utána minden a helyére áll. Jól adagolható, és erős.

Odafigyelnek a részletekre

Odafigyelnek a részletekre

Már a múltkori XTC monti tesztnél leírtuk, a kerekek kérdését elég komolyan veszi a Giant, olyannyira, hogy másoknak is gyártanak. Az SX-2 kódnéven futókkal sem volt probléma, sőt minőségükben kiemelkednek a trekkingek nagy részében alkalmazott „jó az, úgysem látja a paraszt” megoldások közül. Külön súlyt nem mértem rájuk, de a komplett bringa mindössze 11.3 kilót nyom, így tuti nem nehezek. Persze ehhez minőségi gumik is kellenek, ami meg is van a Maxxis Maxxlite Speed személyében. 29X2.0”-os méretűek amivel tökéletesen alkalmas a Toughroad terepre. Persze nem sziklás ösvényekre, de arra nem is trekkinget vesz az ember. Aszfaltra érdemes lecserélni valami kevésbé puha direkt trekkinges modellre, mert kár lenne ezt elkoptatni.

giant_toughroad_slr_2_kerekparteszt 9

A kokpit alkatrészek Giant márkájúak, egyedül a kormányba tudtam belekötni, ami túl keskeny. Mivel a bringa alkalmas terepezésre is, érdemesebb lenne legalább egy 690-es szélességűt belerakni. Persze városban jobb a gyári, mert könnyebben elférsz az autók között, de ha többet közlekedsz vele máshol akkor a szélesebb jobb irányíthatóságot ad.

giant_toughroad_slr_2_kerekparteszt 5

Lehet lesz némi sértődés abból amit most leírok. Amire a montisok 80%-a a hegyikerékpárját használja, arra ez a cross trekking tökéletesen alkalmas. Pár helyet kivéve bárhol elmentem vele a Pilisben, és nem hiányzott belőle a nehéz ellenben szar trekking villák egyike sem. Mert ki kell mondani, nagyon ritka a jó trekking teló, és azokat nem rakják be fél millió alatti bringákba. Mondhatjuk úgy is, hogy a Toughroad személyében egy „lebutított” 29-es montit kapsz ami 100x jobb aszfalton és túrákon mint a nehéz hegyikerékpárok, ellenben elboldogulsz vele terepen is a hétvégén. Egy 11 kilós bicajjal nagyon más menni, mint egy hasonló árban kínált 14 kilót közelítő 29-es kerekű montival! A Toughroad irányíthatósága példás, a geometria tökéletes, bár a fejcsőszög meredek (ami nagyon gyors reakciót eredményez, de kezdőknek szokni kell) ez nekem így volt telitalálat. Sportolási célra is ideális, gyors, agilis, merev, mégis kényelmes. Mondtam már, hogy szép? 🙂

Terepre, aszfaltra, bárhová

Terepre, aszfaltra, bárhová

Ha most összesen 300 000 Forintom lenne kerékpárra és csak egyet vehetnék, akkor gondolkodás nélkül ezt választanám, mert relatív aprópénzért (na majd kapok ezért) négy bringát kapsz. 80% montit (átlagos montisoknak), 100% cross trekkinget, 70% fitnesz trekkinget (kell rá két könnyű sima országúti gumi), és egy 50%-os túra trekkinget (sárvédő+csomagtartók). Tehát minden bringáért 75.000-et fizettél csak 🙂 Deal? Szerintem igen.

Forgalmazó: Progress Cycles a.s.

Elérhetőség: https://www.giant-bicycles.com/en-us/bikes/model/toughroad.slr.2/22192/84013/#specifications

Forgalmazók: https://www.giant-bicycles.com/hu-hu/dealers/

Ajánlott fogyasztói ár: 299.900 Ft

Váz: ALUXX SLR

Villa: Giant Composite

Váltórendszer: Shimano Acera/Alivio 3×9 sebesség

Fékrendszer: Shimano M355

Hajtómű: Shimano Acera 44/32/22

Lánckeréksor: Shimano HG 200 11-34T

Kerekek: Giant SX-2 Disc

Gumik: Maxxis Maxxlite Speed 29×2.0”

Kormány: Giant Connect XC

Kormányszár: Giant Connect

Nyeregcső: Giant D-Fuse

Nyereg: Giant Contact

Súly: 11.3 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.