fbpx

Exkluzív: az elektromos Campy a műhelyben!

Exkluzív cikkel szolgálhatunk a Bikemag olvasóinak, a 2012-től kapható elektronikus Campy EPS váltórendszer első angliai kereskedelmi bemutatóján „londoni tudósítónk” volt jelen!

Csütörtökön délután volt a műhelyünkben (Condor Cycles) a Campagnolo EPS prezentációja, először mutatott be minden alkatrészt egy angliai cég embere, mely cég forgalmazza az Egyesült Királyságban a Campagnolo termékeket.

Campagnolo EPS

Ezt követően felszereltük az alkatrészeket egy Dedacciai vázra, mely preparálva volt a rendszerhez. A fickó adta az instrukciókat és mi felváltva (3 kollégámmal) végeztük a felszerelést, végül a rendszer beállítását. Az egész kb. 4 óra oktatás volt, kaptunk egy 184 oldalas kiegészítést mellé, ami minden specifikációt tartalmaz.

Mi voltunk az első cég ahol Angliában bemutatták, a legtöbb alkatrész csomagolását mi bontottuk ki. A Condor 2012-es palettáján megtalálható lesz az EPS opció.

Campagnolo EPS átdobó

A főbb adatok:

– Record és Super Record szettek lesznek a piacon, 2012 tavaszától, mi Record szettet szereltünk
-a két szett között csak a felhasznált anyagok mások (több carbon, titán), ezért tömegük miatt lesz (súly)különbség

Campagnolo EPS fékváltókar

– leosztások:
– elöl: 53/39, 52/39, 50/34, 54/42, 55/42 (2013-ban megjelenik egy merőben új leosztás előre, de ez még titkos, nem mondhatom el :-l )
– hátul: 11-23, 11-25, 12-25, 12-27, 12-29

Campagnolo EPS hátsó váltó

– kb. 2000 km üzem – hőmérséklettől függ
– a váltáshoz a parancsok az akkumulátorral összeépített központi egység közbeiktatásával jutnak el, nem közvetlenül, mint a DI2-nél, így mindig összehangolja az első és hátsó váltók mozgását
– egy apró mágnes központi egységbe való behelyezésével kikapcsolható a rendszer (84-es végű kép)
– cserben nem hagyhat, mert pontosan visszajelzi a töltöttséget, a legalacsonyabb szinten még 600 km van vissza
– ha mégis lemerülne, akkor a hátsó váltó kézzel, a váltótest mozgatásával bármely fokozatra beállítható, Shimano ezt nem tudja.

Campagnolo EPS központi egység és akkumulátor

– csak egy mechanikus határoló csavar van a rendszerben, mégpedig a hátsó felső állásé, a többit önmaga határolja
– versenyen bármely Mavic szervizkocsiból kapott kerékhez azonnal kalibrálható a pontos váltás érdekében
– gyors, pontos, meggyőző “kampás” hangja van a hátsó váltásnak, elől a DI2-höz hasonló PIKO mozdony akusztikája van, de minden felváltást egy a Shimano-éhoz képest nagyobb túlmozgás/visszaállás kísér

Campagnolo EPS átdobó

– a hanghoz még annyit, hogy külön fejlesztették a váltókarok hangjának a mechanikus rendszerre jellemző kemény kattanását
– a firmware átírásával elképzelhető a 10-es rendszerhez, vagy esetleg más gyártók rendszereihez való átprogramozás
– a gyár természetesen csak a Campagnolo komponensek használatát ajánlja a minél jobb teljesítmény érdekében

Campagnolo EPS elektronika a fékváltókarban

– az akkuval egyben lévő központi egység három helyen helyezhető el:
-az alsó csövön, a kulacstartó alatt
-az alsó cső alsó részén, a középrész előtt/felett
-a nyereg alatt – ehhez az elhelyezéshez külön kábelszett rendelhető, mely hosszabb
– a középrészbe egy műanyag kosarat kell a két csésze közé helyezni, mely megakadályozza a vázban vezetett kábelek kidörzsölését
– a kormányszár alsó részére gumigyűrűvel kell egy elosztót helyezni, mely a két váltókar felé tereli a vezetékeket, kötegelőt egyáltalán nem kell használni, mint a DI2-nél

Campagnolo EPS átdobó

– a fékkarok belső részén, a gumi borítás alatt vannak a beállítást segítő gombok, az elosztón visszajelző ledek mutatják, mikor van kész a kalibrálás
– a vázon belüli kábelezéshez minden szett mellé jár egy kisegítő készlet, a vázon ehhez 7mm-es, kör keresztmetszetű nyílások szükségesek a csatlakozók mérete végett

Rövid videó működés közben: Campagnolo EPS

További videók a Campagnolo Youtube oldalán: http://www.youtube.com/user/CampagnoloSrl?feature=g-all

– színtiszta Campagnolo látvány és érzet, a legnehezebb a hátsó váltóban látható acélrúd megszokása lesz, egyébként iszonyat pontosan, meggyőzően teszi a dolgát, végig lehet váltani a hátsó sort egy mozdulattal, de szerintem “pofozgatva” gyorsabban átkerül a 11-edik fogra. Volt szerencsém kipróbálni még otthon DI2-t, de ez a rendszer pontosan abban jobb számomra, mint minden mechanikus Campy rendszer, vagyis keményebben hangzik munka közben, talán faragatlanabbnak is tűnik a viselkedése, de precíz és hatékony, igazi tökéletes, könyörtelen negatív hős.

Szöveg és fotók: Hegyes János

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.