fbpx

Az igazán jó gravel bringa receptje: Giant Revolt Advanced teszt

A Giant a tavalyi évben mutatta be az első igazi gravel kerékpárját a Revolt Advancedet, mellyel nem kispályázott a világ legnagyobb kerékpárgyártója, egyből egy karbon modellel kezdte, ami a Giant nevéhez hűen egy félelmetesen jó kerékpár lett, sőt, be kell valljam, nálam a gravel bringák top listáján ő van az élen.

A Giant 2019-es újdonságait bemutató cikkünkben szerepelt először a Revolt, sőt miatta csúszott az egész cikk, mert meg kellett várni amíg hivatalosan is bejelentik az új gravel bringát. Sajnos tavaly még nem lehetett kipróbálni, mert csak egy kiállítási darabot láthattunk belőle, idén viszont már a tesztflotta részét képezte, és így le tudtam tesztelni amikor Csehországban jártunk a 2020-as modellek bemutatóján.

Biztos páran mondják, hogy nem igaz az, hogy a Revolt az első gravel bike a Giantnél, mert már ott volt a Toughroad (amit teszteltünk is), ami részben igaz, viszont azt tudni kell, hogy a Toughroad eredetileg nem erre a célra készült, csak amikor jött a gravel hullám akkor a Giant úgy tudott rá gyorsan reagálni, hogy koskormányt szerelt a krossz túrabringájára, ami egyébként egész jó modell lett és akár gravelként is megállta a helyét. A karbon Revoltot viszont már más szempontok szerint tervezték, kifejezetten a modern gravel felhasználás igényeit hivatott kielégíteni, ami azért eltér egy eredetileg egyeneskormányos túrabringáétól. És amit még fontos megjegyezni, hogy a Toughroadot 2020-tól már fel fogja váltani az alumínium Revolt (igen, jövőre már lesz alu Revolt is).

A Revolt Advanced nevében is (mint ahogy minden Giant kerékpárnál) az “Advanced” szó Advanced-Grade Composite rövidítése, mely a karbon alapanyagra utal. A Giant többféle karbont használ, az Advanced felülről nézve a második legjobb, e fölött csak az Advanced SL található, ami a versenyvázak anyaga, és ennek megfelelően Revolt nem készül ebből az anyagból hiszen más a felhasználási területe.

A Revolt váza a tipikus Giant jegyeket hordozza magán, pl a tavasszal tesztelt Defy-ra is több tulajdonságában emlékeztet, számomra mindig a legszembetűnőbb a nyeregcsőbilincs kialakítás, ami valójában egy vázba integrált ékes megoldás és persze a vonalvezetés is Giantre jellemző, amit nem is tudnék máshoz hasonlítani. Gravel kerékpár létére nem túlozták el a csomagtartó és a sárvédő rögzítési lehetőségeket, de a józan ész határain belül mindent fel lehet rakni a Revoltra. Bár őszintén megmondom, hogy nekem kicsit szúrja a szemem, hogy rengeteg gyártó minden gravel kerékpárt fel akar málházni, miközben a fogyasztói igények többsége abszolút nem a bikepacking irányába mutat gravel vonalon.

A Giant a Revolt megalkotásakor a sportosabb irányvonalat követte, (ami egyébként minden Giant kerékpárra jellemző,) ezzel igazán sokoldalúvá téve ezt a modellt. A geometria táblázatra ránézve láthatjuk a fejcsöve alig hosszabb mint egy országúti kerékpáré, a láncvilla viszonylag rövid, a fejcső közepesen lapos, tehát ha csak a számokat nézzük akkor is látszik, hogy ez egy fürge, jól forduló de stabil kerékpár, valószínűleg azok fogják szeretni, akik szeretnek haladni is. A sárférőhelye elég nagy, a gyártó 622-es kerék mellett maximum 45-ös gumit ajánl, amit szerintem nem sokan fognak kihasználni. Viszont így akár lehet egy túrázósabb országútink és egy terepen is elboldoguló bringák egy személyben.

Tesztünk alanya a 2019-es Revolt Advanced 1 volt, amit 1×11-es Sram Apex szettel szereltek, elöl a 40-es lánckerék mellé hátul 10-42-sor került, mellyel elég széles körben használható. A szetthez hidraulikus tárcsafékek járnak, amik ebben a felhasználási körben már alapkövetelmények tekinthetők.

A maradék alkatrész gyakorlatilag mind Giant, pl a gyártó sajátmárkás P-X2 kerekein is Giant tubeless gumik feszülnek, itt fontos megjegyezni, hogy a Giant már évek óta tubelessre szerelt kerekekkel árulja a kerékpárjait. A kiegészítőkön is mind Giant felirattal találkozunk, ráadásul nem csak matricázott alkatrészekkel, hanem mindegyikben van fejlesztési munka. Erre jó példa, hogy a nyeregcső és a kormány is D-Fuse technológiás, melynek lényege, hogy az ütés irányából engedni rugózni az adott alkatrészt, a terhelés irányból pedig merevebb, röviden kényelmesebb hatékonyságvesztés nélkül.

A beállítással nem vacakoltam sokat, a nyeregmagasság pont hozzám volt állítva, a kormányt meg le kellett volna bandázsolni ahhoz, hogy úgy álljon ahogy kell, amire nem akartam vállalkozni egy tesztbringánál, ezért áll a képeken kicsit szokatlanul (de ha boltban vesszük akkor ott rendesen meg fogják nekünk csinálni).

Az első másodperctől fogva jóban voltam a Revolttal, meg sem kellett szoknom, olyan volt mintha a saját bingámon ültem volna, sőt annál is jobb volt. Az irányítása kellően gyors, nem egy kamion fordulókörével rendelkezik, mint egy-két gravel modell. A karbon váz kényelmes és hatékony, érdekes, de sokkal jobbnak éreztem, mint a Defy esetében, van pár dolog amiben hasonlítanak, de lehetne a Defy kicsit Revoltosabb 🙂 . A sportos geometria ellenére is meglepően stabil, simán lementem vele a gyökeres lejtőn, ahol a montis turisták előtte tologatták a bringáikat, amiben persze a 40-es tubeless gumik is nagy szerepet játszottak, meg az is, hogy kerékpárkezelésben nem igazán jártak ők az élen.

Amit nagyon szerettem a Revoltban az a robbanékonysága, a legtöbb gravel bringa bármennyire is sportos geometriával rendelkezik lassú, mert a kényelemre van beállítva a váz. A Giant viszont mindkét tulajdonságot ötvözte a Revoltban, ami kényelmes, de hatékony lett egyszerre.

Ha csak egy bringám lehetne, amit országúton és könnyebb terepen is akarnék használni akkor egy Revoltban gondolkoznék 2×11-es Shimano szettel, itt halkan megjegyezném, hogy a jövőévi modellek már egy kivételével mind kéttányéros Shimano szettesek lesznek, valószínűleg nem véletlenül. Slick gumival használva nagyon közel áll egy endurance országútihoz, a 40-es tubeless gumikkal meg elég sok helyen elmegy, gyakorlatilag egy hazai mtb maratont is simán le lehetne vele nyomni.

Természetesen bikepacking felhasználásra is tökéletesen alkalmas, bár felmerül bennem, hogy ki az, aki egy ilyen bringa nyergében szeretné végigjárni a világot, de ez lehet csak a hazai viszony mondatják velem, külföldön lehet építenek egy ilyen Revoltból munkába járós bringát is, mert ahhoz is mindent tud. Én leginkább egy univerzális túrabringát látok a Revoltban, amivel a komoly terepet leszámítva bárhol el tudok menni és mindezt elég jó tempóban.

Feljebb már említettem, hogy 2020-tól kapható lesz alumínium változatban is a Revolt, ráadásul 3 féle felszereltséggel (105, Tiagra, Sora), geometriájában megegyezik a karbonnal, tehát szintén nagyon jó vétel lesz, ami a hazai gravel bringások között biztos hódítani fog.

A Giant Revolt Advanced 1 ára: 879 900 Ft
További információk a forgalmazó honlapján.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.