fbpx
tech

Vázkörkép 2009 – országúti vázak

Ezúttal - 4 év után újból - a kerékpár legfontosabb alkotóelemét, a vázat vesszük górcső alá. Ha bringaépítésbe fogsz, az első és legfontosabb feladat a számodra leginkább megfelelő váz kiválasztása, mert ez határozza meg leginkább a komplett bringa ...

Vázkörkép 2009 – össztelós MTB vázak

Ezúttal - 4 év után újból - a kerékpár legfontosabb alkotóelemét, a vázat vesszük górcső alá. Ha bringaépítésbe fogsz, az első és legfontosabb feladat a számodra leginkább megfelelő váz kiválasztása, mert ez határozza meg leginkább a komplett bringa ...

Vázkörkép 2009 – merev MTB vázak

Ezúttal - 4 év után újból - a kerékpár legfontosabb alkotóelemét, a vázat vesszük górcső alá. Ha bringaépítésbe fogsz, az első és legfontosabb feladat a számodra leginkább megfelelő váz kiválasztása, mert ez határozza meg leginkább a komplett bringa ...

Alkatrészválasztás

Sokkal kellemesebb a kerékpárral hajtani, mint azt szerelgetni. Amikor egy alkatrész idő előtt elromlik, általában megfogadjuk, hogy jobb minőségűt, tartósabbat, megbízhatóbbat szerzünk be helyette. Viszont az árcédulával szembesülve sokszor a terv ...

Utazás a kerék körül – avagy a kerekek felépítéséről és kerékfűzésről mindenkinek

Régóta nem traktálom az olvasóközönséget személyes történeteimmel, de most szeretnék mégis egy témába vágó ifjúkorit elsütni. Lehettem vagy 14 éves, abban az időben még nem szívesen piszkáltam hozzá a biciklimhez, inkább feltétlen bizalommal ...

Defektstop: OKO defektmentesítő

Legközelebbi lapszámunkban várhatóan a belső nélküli témát járjuk körül alaposabban. A tubeless kerekek egyik legvonzóbb tulajdonsága, hogy megfelelő összeszerelést követően sokkal kisebb a defektveszély, mint tömlő használatával. A gyárilag ...

Az országúti kormány bandázsolása

Az országúti kormányok bandázsolása nem könnyű feladat - az esztétikus megjelenés szempontjából sokak számára komoly kihívást jelent. Még a nagy kerékpárgyártók is gyakran elbagatelizálják a kérdést, pedig egy szép festésű, igényes aszfalszaggatóhoz ...

Kormánycsapágy: szerelés és karbantartás

A kormányzást biztosító csapágy, mely a váz homlokcsövébe illeszkedik, és a villanyak finom és pontos elfordulását teszi lehetővé. Az egyetlen csapágy a kerékpáron, mely nem körkörösen forog. Ellenben folyamatosan ide-oda mozog, és az út ...

Nyereg, nyeregszár, kormány, kormányszár szerelése

Testünk - a pedál mellett - a nyereggel, illetve a kormányfogással érintkezik, így kiválasztásuk, beállításuk mind a kényelem, mind a teljesítmény szempontjából igen fontos. A beállítás metódusával, a kerékpáron elfoglalt testhelyzettel egy későbbi ...

Pedálok szerelése, karbantartása

A pedál szerepe kettős: nemcsak egy forgáspontot takar, mellyel képesek vagyunk a hajtómű körkörös mozgatására, hanem - a nyereghez és a kormányhoz hasonlóan - a testünkkel folyamatosan érintkező pont, így kényelemérzetünket is nagymértékben ...

Középcsapágyak szerelése, karbantartása

A középcsapágy többféle rendszerű lehet, de mindegyiket a középcsapágyház menetébe kell behajtani. A menet a legtöbb kerékpáron vagy olasz, vagy angol rendszerű: a kettő nem csereszabatos. Szerencsére az utóbbi időben a gyártók szabványosították ezt ...

Hajtóművek szerelése, karbantartása

A hajtómű két hajtókarból, a lánckerékből és a középcsapágy-egységből áll. A kerékpáros által leadott erő ezen az alkatrészen koncentrálódik, így minden részegység beállítása, rendszeres karbantartása különösképpen fontos. A középcsapágy megfelelő ...

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo