fbpx

Wilier 503X kerékpárteszt: alumíniumból is olasz módra…

…jobban mondva Wilier módra… Az olasz gyártó 503X névre hallgató alumínium mountain bike-ja bebizonyította, hogy az alsóbb szegmensben sem kell lemondani egy patinás márka stílusjegyeiről, ráadásul még a jó ár/érték arány is stimmel.

Wilier 503X kerékpárteszt

A Wilier mountain bike paletta legérdekesebb modelljei már mind jártak nálunk, igazából a leginkább elérhető árúnak számító alumínium vázas merevfarú hiányzott csak. A Wilier 101X világkupa-versenyeken használt karbon merevfarúról szuperlatívuszokban nyilatkoztam, és az össztelós változat is egy szerethető mountain bike.

Idén járt már nálunk a még mindig komoly karbonvázra, de kedvező árú alkatrészekkel szerelt 501XN, mely esetében a váz sok gyártó csúcsmodelljét is megszégyeníti. Most pedig az alumínium merevfarún, az 503X-en van a sor, ami hasonlóan az 501XN-hez a rendkívül igényes, jó minőségű vázzal lóg ki a kategóriájából. A Wilier 503X-et a márka kizárólagos magyar forgalmazója a Biondo Bike kerékpárüzlet bocsátotta rendelkezésünkre.

A 6061-es sorozatú T6 alumínium váz tényleg más, mint az 1000 eurós árszinten megszokott. A felsőcső és homlokcső találkozásnál, valamint a támvillák becsatlakozásánál is csiszoltak a hegesztések, nagyon igényes a kidolgozás. A festés minőségéről nem is beszélve, különlegesen szép fénye van a váznak és a sárga díszítés is menő.

Az 503X megnevezés egyébként több bringát takar, nem véletlenül ilyen komoly az alap, hiszen erre az alumínium vázra Shimano Deore XT-vel és Rock Shox Reba villával szerelt kerékpár is épül, ami már XC-versenyzésre is alkalmas lehet, ha nincs keret karbonbringára. SLX szettel is megvásárolható ilyen 29-es mountain bike, továbbá többféle festéssel is kapható a Comp, Pro és Race változat, sőt ducigumis „Plus” kivitel is elérhető.

Visszatérve a tesztbringára, a papucsok masszívak, a tárcsafék is egy különálló, masszív elemre rögzül, amit aztán a lánc- és támvillákhoz hegesztenek. A váz kimondottan merev, ennek megfelelően komfortos mozgása sincs hátul, de mountain bike-okon bőven lehet ezt kompenzálni a guminyomással, esetleg egy megfelelő karbon nyeregcsővel.

Jobb, ha alapjában véve stabil egy váz, oda lehet lépni neki, és amúgy komfortosítható, mint fordítva, hiszen a „nyúlós” vázakon nem lehet segíteni, hogy merevebbek legyenek. A geometria is a sportos felhasználást támogatja, ez az 501XN esetében is így volt. Hosszú felsőcső (M-es 45 cm-es méretben a vízszintesen mért felsőcsőhossz 60 cm), 70,5-es fejcsőszög. A bringa így agilis, gyorsan reagál a kormánymozdulatokra, de keményen bele lehet dőlni a mászásokba is.

 

A váz alsócsöve a karbon Wilierekhez hasonlóan megkapta az Integrated Frame Protector-t, ami egy védő réteg a lakk alatt, megakadályozva a váz sérülését a felverődő kövektől. A láncleesés elleni védelem sem hiányzik a vázról, összességében tartós darabnak tűnik. A kábelek is a vázon belül futnak, tovább erősítve a letisztult külsőt. Az 503X egyébként négy méretben választható (S, M, L, XL)

 

 

A Suntour Raidon RLR teleszkóp már légkamrás rugózást és normális csillapítást kínál, ami ebben az árkategóriában még nem magától értetődő. Alkalmas köves, rázósabb terepen is hegyikerékpározásra, egy középtávú maraton után sem marad a kezünkben a kormány. A Bikemag csapata tavaly tartósteszten nyúzta a Suntour villákat és jó véleménnyel vagyunk róluk, s ez a kedvezőbb árú modellekre is értendő, mint amilyen a Raidon.

Ez a teló mellesleg ugyanaz, amit a karbon Wilier 501XN-be is beépítenek, kellően merev és ezen az árszinten remek villa. A mozgás finomsága alulmarad a csúcsmodellekhez képest, de a csillapítás jól beállítható, jól személyre szabható. Mi szeretjük a Suntour gyorzárát is, bár tudjuk, van akiknek „magas” az egyébként rémegyszerű szerkezet. A LockOut kart az 501XN-hez hasonllóan az 503X-en sem szerettem meg, pontosan működik, viszont nekem nem állt kézre. A teló igazi gyenge pontja továbbra is a tömege, ami 2,1 kg.

A tömeg egyébként számomra a teljes bringát tekintve a legfőbb negatívum, de tudom, hogy 300 000 Ft alatt nem várhatunk csodát ezen a téren. Egyszerűen nem lehet könnyű és tartós alkatrészekből olyan specifikációt összeválogatni, ami felveszi a versenyt egy komolyabb, mondjuk kétszer ennyibe kerülő mountain bike-kal.

A Miche MT-X kerékszett a Vittoria Barzo univerzális terepgumikkal sem könnyű, de az agyak állíthatók, a felnik masszívak és szépek, pont illenek az összképbe. A Shimano Deore 2×10-es hajtás és váltás (kiegészítve SLX hátsó váltóval) szintén nem gramm-mániásoknak ajánlott, ellenben tökéletes működést biztosítanak és élettartamuk is hosszú a tapasztalatok szerint. A Shimano hidraulikus tárcsafék a Deore alatt van a katalógusban, ennek ellenére a teljesítménye megfelelő volt sportoláshoz is, ellenben néha nyöszörgött.

Összességében a Wilier 503X 299 990 Ft-ért jó vétel, vannak kicsit olcsóbban ugyanilyen felszereltségű bringák, vagy ennyiért kicsit jobb alkatrészekkel szerelt merevfarú mountain bike-ok, de azok nagyon nem ilyen vázra épülnek. Az 503X ebben a kategóriában is egyéniség, menő és nem utolsó sorban komoly minőséget képvisel. Hazai viszonyok között első komolyabb mountain bike-nak nyugodt szívvel ajánlom!

További információk Wilier kerékpárokról: http://wilier-kerekpar.biondobike.hu/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.