fbpx

Shimano MTB újdonságok 2017-re

A Shimano 2017-re a már meglévő és kétségtelenül kiváló működést biztosító MTB alkatrészcsaládok számára mutat be új megoldásokat. Elsődleges cél az egy lánctányéros meghajtásrendszer továbbfejlesztése, tökéletesítése, de a fékezés terén is bővül a japán óriás kínálata.

shimano_2017_4

A montisok jövőre nem kapnak teljes egészében újratervezett szettet, mindazonáltal a most bejelentett fejlesztések rendkívül hasznosnak bizonyulhatnak, tovább bővítve a lehetőségek tárházát. Amire mindenki kíváncsi volt: miként reagál a Shimano a SRAM eszeveszett fejlesztési ütemére az egy lánctányéros meghajtások terén. Halkan megjegyezzük, érdemes az újításokat higgadtan, logikus lépésekben végezni, tökéletes megoldásokkal jelentkezve – a japán gyártó filozófiája mindig is ezt az utat követte.

2017-ben a Shimano 1×11 fokozatos szettek a fentiek szellemében új lánckereket kapnak, amely „Dynamic Chain Engagement” névre hallgat, a hátsó lánckeréksor pedig 11-46 fogtartományban is kapható lesz. Ezzel a „kék óriás” immár áttételi tartományban utoléri az amerikai vetélytársat, feltételezve, hogy 2-3 foggal nagyobb első lánctányért használunk. Szerencsére speciális kerék-kazettatestre továbbra sem lesz szükség! A teljes rendszerben történő gondolkodás eredménye, hogy a Shimano 11-fokozatú lánca is megújul, QUICK-LINK patentszemmel is összekapcsolható lesz.

shimano_2017_2

A fent vázolt fejlesztéseket a Shimano természetesen profi XC- és enduro-versenyzőkkel teszteltette, a legcudarabb körülmények közt, világversenyeken, ahol a hiányosságok hamar megmutatkoznak. Az új XTR (SM- CRM91 és DEORE XT (SM-CRM81) DCE-megoldású lánctányér a tapasztalatok alapján tökéletes láncfogást biztosít, egyben csendesebb, mint a korábbi Shimano, illetve a konkurens modellek. A tartósságot is sikerült fokozni, köszönhetően az XT-változat esetében alkalmazott acél fogbevonatnak. Lényegében minden második fog egy „koronát” kap, amely forradalmi megoldásnak tűnik.

A széles tartományú hátsó lánckeréksor a két Shimano csúcsszett esetében azonos lesz, 420%-os átfogással, 450 grammos tömeggel, kódszáma CS-M8000. A japánok először merészkednek a láncszerelést megkönnyítő patentszemek világába, de legalább biztosak lehetünk benne, hogy a megoldás a rendkívül igényes fejlesztők elvárásainak is megfelel.

max_FC_MT700_2_zz_zz_STD_S1_94059

Persze nemcsak egy lánctányérról szól a montizás 2017-ben: 2×11-es lánctányér-kombinációk is szerepelnek az újítások közt, például 34/24, amellyel – az új sorral párosítva – lényegében tetszőleges meredekségű emelkedő abszolválható. A 3×10 rendszerek terén pedig az új MT500 integrált hajtómű 40/30/22 fogszámos kombinációt kap, követve a fent vázolt logikát.

A fékrendszerek terén a 2017-es fejlesztések az Acera szettet veszik célba, könnyebb, csendesebb hidraulikus tárcsafékmodellel. Karbantartása rendkívül egyszerű, pontosan olyan, amit a célközönség igényel. A fékszett a szerelést és karbantartást megkönnyítő új tárcsákat kap.

max_SM_RT10_927756

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.