fbpx

MCipollini 2014: a legszebb stand vagy a legszebb bringák az Eurobike-on?

A profizmusnak több szintje létezik. A Mario Cipollini nevével fémjelzett MCipollini kerékpármárkát olyan profi módon tálalják, hogy – nem tudom jobban kifejezni – egyszerűen el akarom hinni, amit a videón látok, a honlapon olvasok!

MCipollini

MCipollini

Félreértés ne essék, hallottam, olvastam már pár sztorit Cipolliniről, sőt, többször volt módom megtapasztalni a „személyes varázsát”, maradjunk annyiban, hogy nincsenek illúzióim… Mégis, az MCipollini brand művészi szintre fejlesztett marketingjének teljesen a hatása alá kerülök…

MCipollini

MCipollini országúti kerékpár-villa

El akarom hinni, hogy Cipo tényleg szemüvegben osztja az észt a mérnököknek, tényleg napi szinten bejár ellenőrizni a veronai vázépítő mester munkáját, tényleg szorgalmasan teszteli a kánikulában az elkészült bringákat, hogy tőle kapjuk meg a világ leggyorsabb kerékpárját.

MCipollini

MC, azaz MCipollini

El akarom hinni, hogy ez a világ legjobb kerékpárja. Egyszerűen annyira profi a körítés, hogy amit a tányéromra tesznek, az csak finom lehet. Akkor is finom, ha nem finom, mert elhitették velem, hogy finom. Mindennek tetejébe még a körítés nélkül is finom… Nagyon finom. Persze még meg sem kóstoltam, de ha egyszer látszik rajta, hogy finom???

cipo

Autogram kártya…

Az MCipollini standra belépni mindig élmény. Mert a stand is profi, Pedig hasonló, mint tavaly, amikor a Bond modellhez készült videó és performance színesítette az Eurobike olasz pavilonjának hangulatát. Most nincs videópremier, de néha feltűnik a közel kétszáz profi győzelemmel büszkélkedő, egykori sztársprinter. És téged akar, hogy rajongj érte! Ő profi pályafutása óta profi módon abból él, hogy rajonganak érte…

MCipollini

A Király, az MCipollini RB 1000 és négy lovagja sorban

Szóval a stand… Kiállításokon mindig késztetést érzek, néha ez tettekig is fajul, hogy a legszebb kerékpárokat kivigyem nappali fénybe, mert máshogy mutat a fényezés. Nos az MCipollini standon nem. Tökéletes bevilágítás, fekete falak, sehol tükröződő felületek, csak a bringák. Kívül fekete háló, hogy a pavilon egyéb fényei se zavarjanak. Sorrendben az öt csoda: Lógos, Bond, RB1000, RB800, Speed.

MCipollini

MCipollini RB1000, azaz 1K – 1 kilo

Az Mcipollini történet a jelenleg RB1000 néven futó modellel kezdődött, ami megjelenésekor szokatlan volt még az országúti vázak piacán, időfutam-vázra emlékeztető vonalaival (mellesleg a Bardiani vagy a Vini Fantini csapatánál használják is időfutamra).

MCipollini

MCipollini RB 1000 – időtálló vonalak még az űrkorszakban is

Tervezésekor a fő szempont volt, hogy még maga Super Mario is maradéktalanul az aszfaltra zúdíthassa rettentő erejét (1800 Watt). Azóta már szinte minden magára valamit adó gyártó kínál aerodinamikus vázakat, de az RB1000 formája időtállónak bizonyul. Mint egy Cinelli Corsa, vagy egy Colnago Master az acél gépek között.

MCipollini

MCipollini RB1000 – háromféle karbonszövetből

A fejlesztés, gyártás és a festés is olaszországi manufaktúrában történik, ha hihetünk az információknak, azon ritka olasz márkák egyike, melyre nyugodt szívvel rábiggyeszthetik a Handmade in Italy feliratot. Nagyon kevés ilyen van már.

MCipollini

MCipollini RB800

Az RB800 a „hétköznapi csúcsmodell”, némi éllel azt is mondhatnánk, ez megfelel a profiknak is, lévén nem kell kibirnia Cipo 90 kilós testének erejét. Vagyis nem a kompromisszumok nélküli merevség és aerodinamika a fő szempont, mint az RB1000-nél.

MCipollini

MCipollini RB800: BB386 szabvány – hasonlóan a többi modellhez

Az RB800 100 grammal könnyebb is a nagy testvérnél, de még így sem pillesúlyú, mérettől függően 900 gramm és 1 kg között van a váz. Azért mielőtt „nehéznek” kiáltjuk ki, vegyük figyelembe, hogy integrált nyeregcsővel készül, ami eleve hozzáad a mai rekordkönnyű, 700-800 gramm körüli vázakhoz.

MCipollini

A grammhuszárok kedvéért: MCipollini vázra is lehet könnyű bringát építeni!

A Monocoque vázat egyébként hasonlóan az RB1000-hez háromféle karbonszövetből állítják össze, mindenhol a terhelésnek megfelelő anyagot használva. Ha megnézzük a versenyeken készült képeket, a profi versenyzők legtöbbet valóban ezt a típust használják.

MCipollini

MCipollini Lógos

Az MCipollini Lógos még mindig integrált nyeregcsővel, de sloping vázkialakítással, azaz ejtett felsőcsővel. Ez a bringa már nem a legnagyobb szakítószilárdságú karbonból készül, mint a fenti kettő, de hasonlóan manufaktúrában, monocoque technológiával.

MCipollini

MCipollini Lógos – variáció támvilla csatlakozásra

Persze a designon nem látszik, hogy ez a „harmadik” modell, minden már gyártónál a csúcsot jelentené, és minden bringás társaságban hanyatt esnek, ha meglátják. Valószínűleg a pár gramm többlet (az integrált nyeregcsöves váz 1200 gramm körül mozog) nem érdekli majd leendő tulajdonosát….

MCipollini

MCipollini Bond

Tavaly mutatkozott be Bond, egy fantasztikus videóreklámmal, amelyben Cippo a kerékpár nyergében menekül James Bond-ként a rosszfiúk elől, hátán a tervrajzokkal. Szerintetek firtatta azóta is bárki a bringa műszaki paramétereit???

MCipollini

MCipollini Bond – saját logóval

Egyébként az MCipollini Bond kerékpárok váza hasonlóan Monocoque technológiával és hasonló karbonszövetből készül, mint a Lógos, a legfőbb különbséget a hagyományos befogású aero nyeregcső jelenti. Design szempontjából a kiállított fehér-ezüst-lakkozott karbonmintás modell valami fantasztikus, talán még a csilli-villi nagytesókat is lepipálja. Azonban hiába ez a kerékpár a negyedik a sorban, mielőtt azt hinnénk, hogy „bárki lehet Bond”, vessünk egy pillantást az árcédulára: még mindig többet kóstál, mint a legtöbb márka csúcsmodellje…

MCipollini

MCipollini Speed – nem hátfájósoknak…

S végül az örök kedvenc: Cipollini pályabringája, a Speed. Na ez merev és gyors. Természetesen a T1000 karbonból készül, mint az RB1000. Tökéletes fegyver. Ezzel lehet hetvennel sprintelni. Ja, és mellesleg szép.

MCipollini

MCipollini Speed – pályára készen

Ha felkeltették érdeklődésed az MCipollini kerékpárok, érdemes egy pillantást vetni a honlapjukra: http://www.mcipollini.com/en/, vagy felkeresni a magyarországi forgalmazót: kattints ide!

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.