A tavaszi kerékpáros kutatásunkra minden várakozásunkat túlszárnyaló mennyiségű válasz érkezett, melynek köszönhetően számos érdekes információ birtokába kerültünk. Természetesen ezek az információk nem titkosak és a jelentős részüket meg is osztjuk veletek cikkek formájában. A “Hogyan néz ki az átlag olvasónk” és a kedvenc kerékpármárka kérdések után elérkeztünk a kerékpározáshoz használt kiegészítők témákhoz, ebből elsőként nézzük, hogy melyik a kedvenc sisak- és szemüvegmárkátok.
A sport- és szabadidős célú kerékpározás egyik fontos kiegészítője a sisak, melyet a kutatásunkban adott válaszaitok is jól alátámasztanak, hiszen mindösszesen csak a kitöltők 12,5 %-a válaszolta azt, hogy nem használ sisakot, ami számunkra is meglepően nagyon jó eredmény, tehát 8 olvasónk közül 7 visel fejvédőt.
A kedvenc sisakmárkát boncolgató kérdés is érdekes eredményt hozott, egy olyan márka a kedvencetek, ami az optikai termékek piacán is meghatározó szerepet tölt be. Az olvasóink 23,6 %-a, azaz csaknem negyede mondta azt, hogy a Rudy Project a kedvenc sisakmárkája. A fölénye a második helyezett Cascoval szemben jelentős, közel másfélszer annyi választ kapott, míg harmadik helyezett Giro alig maradt le a második helyről, de a negyedik helyezett Specialized is csak egy hajszállal maradt le az előző kettőtől. Az ötödik helyezett POC és a hatodik Uvex is még 10 % fölötti választ kaptak.
A “Milyen márkájú sisakot használsz?” kérdésünkre adott válaszok is a Rudy Project közel másfélszeres fölényét mutatják, körülbelül minden hetedik válaszadó használja az olasz márka fejvédőjét. A második helyért a Giro, a Decathlon márkák és a Casco küzdött meg, és végül minimális különbséggel ez említett sorrend alakult ki.
A sisakok márkaismertségében is a Rudy Project végzett az első helyen, viszont itt csak pár százalékkal előzte meg a Uvex, Casco, Giro hármasát.
Vajon mi lehet a Rudy Project sikerének titka hazánkban, hogyan lehet, hogy nemzetközileg nagyobb nevű márkákat is megelőz itthon? A válasz egyszerű, jó termékek, jó marketingtevékenység, és ami még nagyon fontos, elérhető a boltokban, nem kell hónapokat várni, hogy legyen.
A kedvenc szemüvegmárkákat vizsgálva már azt hihetné az ember, hogy ez egy Rudy Project PR cikk, de nincs így, a Rudy Project pusztán ennyire meghatározó hazánkban szemüvegfronton is. Az első hely megszerzéséhez körülbelül minden negyedik kitöltőnk mondta azt, hogy a Rudy Project a kedvenc szemüvegmárkája. A második helyezett nem meglepő módon pár százalék hátránnyal az Oakley lett, míg a harmadik helyezett Uvex már óriási lemaradásban van az említett két márkával szemben.
A “milyen márkájú szemüveget használsz?” kérdésre nem a Rudy Project kapta a legtöbb választ, az olasz márkának itt meg kell elégednie a második hellyel, ugyanis a legtöbben a Decathlon valamely szemüveg márkáját használják kerékpározásra. Itt azért érdemes megjegyezni, hogy nem egy árkategória két márka, így érthető, hogy a francia sportóriás termékei szerepeltek a legjobban (de csak pár százalékkal). A harmadik helyezett 10 % fölötti értékkel az Oakley lett, míg a negyedik BBB és az ötödik Uvex még 5 % fölötti eredményt értek el.
[message_box title=”A kérdőívünkhöz kapcsolódó cikkek listája:” color=”blue”]
Hogyan néz ki az átlag olvasó?
Kedvenc szemüveg- és sisakmárka
[/message_box]