fbpx

BBB RaceShield Windblocker kesztyű teszt

A hűvösebb idő eljöttével a rövid ujjú kesztyűinket érdemes hosszú ujjúra cserélni, hiszen a kezünk az, ahol elsőként érezzük a hideget. A BBB őszi-enyhe téli időre tervezte a RaceShield Windblocker kesztyűt, amit a hazai forgalmazó jóvoltából lehetőségünk nyílt tesztelni.

BBB_Raceshield_kesztyu

Kerékpározás közben a kezünk közvetlenül ki van téve a menetszél hűtő hatásának, ez nyáron nem jelent problémát, de hideg időben kellemetlen élményben lehet részünk, ha nem védjük megfelelően eme hidegre érzékeny testrészünket. 10 fok alatt már mindenképpen érdemes valamilyen szélálló membrános kesztyűt választanunk, ami nem engedi be a menetszelet, de a párát hagyja kijutni a kesztyűből, így végig melegen és szárazon tartja a kezünket. A RaceShield Windblocker (a neve is erre utal) is ilyen technológiával van felvértezve, a kesztyű felső része Trioxx anyagból készült, mely szél- és vízálló tulajdonságokkal rendelkezik. (Létezik nem szélálló verzióban is a RaceShield kesztyű, ahol más alapanyagot használ a gyártó.) A Trioxx egy három rétegű anyag, ahol a külső réteg egy rugalmas poliuretán hártyára van felerősítve, a belső részen pedig egy gyapjúréteg tartja melegen a kezünket.

BBB_Raceshield_kesztyu

A tenyérkialakítás mindig kulcskérdés egy kesztyűnél, fontos, hogy jó fogása legyen benne a kormánynak, ne csússzon ki a kezünkből, érezzük, hogy pontosan mennyire húzzuk a fékkart. A BBB a RaceShield Windblocker-nél mindent elkövetett, hogy biztos kézzel foghassuk benne a kormányt használjuk akár terepen vagy országúton, a tenyér teljes felületén szilikon tapadókat helyezett el és az ujjvégeken is szilikon rátétekkel találkozunk, hogy garantáltan ne csússzon le a kezünk a fék- és váltókarokról.

A mobiltelefonok korában a kesztyűk elmaradhatatlan része, hogy a hüvelyk- és mutatóujjak vége érintőképernyő kompatibilis legyen, ez a RaceShield Windblocker-nél sincs másképpen, gond nélkül használhatjuk telefonunkat ebben a kesztyűben. Ezzel kapcsolatban először egy kicsit szkeptikus voltam a vastag anyag miatt, de tökéletesen működött.

BBB_Raceshield_kesztyu

Kézbe fogva könnyű, vékony kesztyű benyomását kelti a RaceShield Windblocker, elsőre fázós kezűként nem is mertem nagyon hideg időben felvenni. 8 fokot mutatott a hőmérő az első próba során, nem fázott benne a kezem, de nem éreztem túl melegnek sem. Másodjára 5 fokban vettem föl, itt már kicsit hűvös érzés volt, több órás bringázást nem vállaltam be volna benne. Ezután inkább melegebb időben használtam, a tapasztalataim alapján azt mondhatom, hogy nekem 7-12 fok között optimális, de mint tudjuk elég különbözőek vagyunk, valaki még 10 fokban is rövid ujjú kesztyűt hord míg nekem akkor már lefagy a kezem, aki bírja a hideget, akár 2-3 fokban is felveheti a RaceShield-et. Ennél hidegebben a ColdShield-et  ajánlanám a BBB kesztyű kínálatából.

BBB_Raceshield_kesztyu

Csapadékos időben is teszteltem, a szitáló eső nem fogott ki a Trioxx membránon, végig száradt maradt a kezem a bringázás során, de azért ahogy a gyártó, én sem ajánlanám nagyobb esőben a RaceShield Windblocker-t, mert nem ilyen időre tervezték, arra ott van a WaterShield. A kesztyű 4 cm hosszú csuklórésze remekül tudja kompenzálni, ha rövidebb ujjú kabáthoz vennénk fel, én végig BBB felsővel használtam, így ezt az extra “szolgáltatást” nem kellett igénybe vennem.BBB_Raceshield_kesztyu

Az egyik kedvencem a kesztyű szabása, a BBB úgy álmodta meg, hogy a kesztyű akkor illeszkedik tökéletesen, nem gyűrődik, amikor közepesen behajlítjuk az ujjainkat, pont ahogy a kormányt fogni szoktam. Az egész teszt alatt végig kényelmes viselet volt a RaceShield Windblocker, nem tudok semmilyen problémáról beszámolni. A tisztítása sem okoz különösebb problémát, mert 30 fokon gépben mosható.

A BBB RaceShield Windblocker személyében egy könnyű, kényelmes víz- és szélálló kesztyűt ismertem meg, mely kiválóan teljesít a hazai őszi-enyhe téli körülmények között.

BBB_Raceshield_kesztyu

Elérhető színek: Windblocker-es verzióban fekete, nem Windblocker-esben fekete és neon
Ajánlott fogyasztói ár: 8 270 Ft, (nem Windblocker-es verzióban: fekete színben 7 645 Ft, neon színben 8 270 Ft)

További információk a gyártó honlapján.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo