fbpx

Gepida pedelec kerékpárok: Bosch mindenek felett!

Meghívást kaptunk a Gepidától a 2016-os elektromos kerékpárjaikat és főként az őket meghajtó Bosch rendszereket bemutató előadásra, ahol nagyjából 70 kereskedővel együtt hallgattuk végig a pedelec kerékpárok jelenét és jövőjét. Lassan minden ötödik eladott kerékpárban lesz elektromos meghajtás (és most nem a World Tour versenyekre gondolunk)!

A Gepida nem csak a pedelec palettát, hanem kereskedőinek képzését is fontosnak tartja!

A Gepida nem csak a pedelec palettát, hanem kereskedőinek képzését is fontosnak tartja!

A pedelec kerékpárok térnyerése nem csak töretlen, hanem egyre meredekebb ívben növekszik! 2010-ben 500 000 elektromos kerékpár talált gazdára az EU-ban, ez 2015-re nagyjából 1 500 000-re növekedett. Ilyen szintű növekedésre sosem volt még példa a kerékpár piacon!

gepida_elektromos_kerekpar_pedelec

Persze ha megnézzük a „tortát” akkor hazánkat még százaléskosan sem lehet rajta feltüntetni, de ez egyrészt a nagyon erős Nyugat Európai piacnak köszönhető, másrészt nálunk alig néhány éve kaphatóak igazán széles palettán elektromos kerékpárok, miközben a jobb sorsra érdemes országok már lassan tíz éve boldog használói a legmodernebb technikáknak!

Már hat éve annak hogy a GPDS rendszer kijött!

Már hat éve annak, hogy a GPDS rendszer kijött!

A Gepida viszont tapasztalt gyártó ezen a téren hiszen 2003 óta foglalkoznak pedelec forgalmazással, 2008-ban kezdték el fejleszteni a saját GPDS rendszerüket, melyet 2010-től már be is építettek bringába, és ami igen meggyőző volt, sőt bővíthető akkujával már akkor 100 km fölötti hatótávot tudott, amikor a Bosch még csak kóstolgatta egyáltalán ezt a piacot. Elterjedni viszont világszerte még úgy sem tudott, hogy jelenleg már 25 országban van jelen a Gepida, mivel a Bosch mérnökhada, technológiai előnye és főleg készpénzállománya más liga volt, amikor eldöntötték, hogy belépnek a kétkerekű mobilitás piacára. Éppen ezért 2016-tól már csak Bosch rendszerrel szerelt pedelec kerékpár fog szerepelni a Gepida ebike kínálatban is.

eBike_Systeme_bosch_pedelec

Persze a pedelec és az e-bike nagyon nem ugyanazt jelenti, de a köznyelv (és mi is) sokszor használjuk az e-bike megnevezést a pedelec szabványú elektromos kerékpárokra, de ebbe most nem mennénk bele, mert egy több részes cikksorozat fogja majd alapjaitól bemutatni ezeket a szabványokat. A Gepida a voksát a hazai törvényi szabályozás „szürke zónái” és az s-pedelec (45 km/h-nál gyorsabb tempóra képes) egyedi uniós engedélyeztetése miatt csak a pedelec szabványú Bosch rendszereket építi be, melyek 25 km/h-s tempóig tudnak pedálozás közben rásegíteni.

Most mondd hogy nem néz ki jól!

Most mondd hogy nem néz ki jól!

Ezek mind középmotoros szettek, külön kit-ként nem megvásárolhatóak, és csak gyártók számára elérhetőek. Háromféle gyártmányt találhatsz meg az idei Gepida elektromos kerékpárokon. Az Active Line (250W/50Nm) inkább a mindennapi ingázáshoz ideális, a Performance Line (250W/60Nm) már dinamikusabb, sportosabb menetteljesítményeket tesz lehetővé, akár terep használat mellet is, végül de nem utolsó sorban pedig a Performance Line CX (250W/75Nm) kerülhet bringába, főleg a montikba, mert ez a legerősebb, akár 300%-os rásegítést nyújtó kivitel.

A háromféle akkumulátor (PowerPack 300/400/500) közül az 50 km-es hatótávot simán el tudod érni bármelyikkel, de az 500-as még a legdurvább „Turbo” módban is képes ennyire, miközben „ECO”-ban akár 200 km-nyi energia is lesz benne! Miközben egy átlagos bringás sem aszfalton, sem terepen nem megy 30-60 km-nél többet.

"Smart" bringákhoz "okos" kezelőfelület jár

“Smart” bringákhoz “okos” kezelőfelület jár

Kétféle kijelző közül lehet választani, de ezek közül az egyszerűbb Intuvia is nagyon sokrétű, és okos szerkezet, de nem érhet fel a színes képernyős Nyon tudásához mely gyakorlatilag egy „smart computer” navigációval, akár elektromos és automata Shimano Di2 agyváltó vezérléssel, email kijelzéssel, és nagyjából bármivel, amit fel akarnak rá programozni…

Trendi, gyors, kényelmes!

Trendi, gyors, kényelmes!

Az elektromos (pedelec) kerékpárok térnyerése tehát megállíthatatlan, hazánkban is egyre nagyobb szerepet kap, bár nyilván az ára miatt lassabban, és kevesebb bringáshoz jut el, de egyvalamit biztosan állíthatunk: ha egyszer felülsz egy ilyenre, akkor teljesen másként fogsz gondolni a pedelec kerékpárokra, és igazából máshogy is kell. Lehet őket sporteszközként is használni, de arra is tökéletesek, hogy úgy ingázz a munkahelyedre 30-30 km-t, hogy gyorsabb vagy mint tömegközlekedéssel (és akár autóval), de nem izzadsz le, így nem kell átöltöznöd, zuhanyoznod mert sajnos a legtöbb helyen ez nem megoldott. Hazafelé meg mehetsz vele nyélen, és akkor fele annyi idő alatt otthon leszel 🙂

gepida_pedelec_elektromos_kerekpar_ebike 3

A teljes Gepida pedelec palettát ITT találod meg, de szerencsére hamarosan mi is kapunk belőle tesztmodelleket, így részletesen is be fogunk tudni számolni milyenek is az újdonságok!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.