fbpx

CUBE 2025-ös e-bike újdonságok: Stereo Hybridek, karbon városi bringa és családi teherbringák

A CUBE-nál évről évre csak kapkodjuk a fejünket, legnagyobb örömünkre folyamatos a fejlesztés a német márkánál, annyi újdonságot mutatnak be, hogy egy cikkbe bele sem férnek. Legutóbb a 2025-ös nem elektromos bringákat mutattuk be, most pedig következzen a 2025-ös e-bike újdonságok!

CUBE Reaction Hybrid

CUBE Reaction Hybrid

Míg a hagyományos kerékpároknál a Reaction a belépő kategóriát jelentette a XC versenyzés világába, addig az e-bike-oknál a Reaction új értelmezést nyert a CUBE-nál. A Reaction Hybrid természetesen egy e-MTB, de messze nem a versenyzős vonalról származik , ami érthető, hiszen e-bike fronton ez nagyon szűk szegmens. A Reaction Hybrid egy igazi mindenes lett a sportos e-montitól, a túragépen át, a földutas közlekedésre használt pedelecig. Brutális modellválasztékot kínál a CUBE és nemcsak színekben és felszereltségben van különbség, hanem még 3 váztípus közül is választhatunk ha Reaction Hybridben gondolkozunk. Már nem férfi és női modell van, hanem konkrétan eljutottunk odáig, mint a városi modelleknél, hogy különböző igényekhez különböző vázformával gyártják a kerékpárokat. A Reaction Hybridből elérhető a klasszikus vázforma, a trapéz vázforma (ami a női vázakra emlékeztet), illetve az “easy entry” vázforma ahol a felsőcsövet már teljesen eliminálták a vázból. Az utóbbit a nyugdíjas (vagy pocakos) túrázók vagy az e-montit közlekedésre használók fogják biztosan szeretni.

CUBE Reaction Hybrid SLX

A széles paletta jó, mert tényleg kb minden igényhez gyártanak modellt, de kereskedő legyen a talpán, aki mindegyik modellből fog tartani, illetve a vásárlók is elbizonytalanodhatnak, hogy nekik vajon melyik lenne az optimális választás a 100! fölötti modellből. A legkedvezőbb árú Performance modellt Bosch Gen3 Performance 75 Nm-es motorral és 500 Wh-s integrált akkumulátorral szerelik, eggyel feljebb a ONE-t már a Bosch Performance CX 85 Nm-es motorjával és 600 Wh-s akkujával tudjuk megvenni. A Race modelltől már 800-as akkut kapunk, az SLX-nél LED Remote és Kiox 300-as kijelző és az SLT-nél pedig már mindenből a legjobbat kapjuk.

CUBE Reaction Hybrid SLT

Fontos megemlíteni, hogy szinte az összes modell elérhető Allroad verzióban is, ahol sárvédőt, lámpát és kitámasztót is kapunk gyári felszereltségként, ami jól mutatja, hogy túrabringaként vagy mindennapos közlekedési eszközként is megállja a helyét a Reaction Hybrid a gyártó szerint és komoly igény is van a német piacon ilyen kerékpárokra. Várhatóan nálunk is évről évre egyre többen fognak keresni ilyen felhasználásra e-bike-ot.

CUBE Reaction Hybrid Race Allroad

 

CUBE Stereo Hybrid ONE22

CUBE Stereo Hybrid ONE22 SLT

A “normál” kerékpároknál már írtunk az új Stereo ONE22-ről, most pedig az elektromos változata a Stereo Hybrid ONE22 következik. Elsőre akár karbonnak is nézhetnénk az új modellt, annyira szépen lecsiszolták a gyárban az alumínium váz hegesztési varratait, tényleg jól néz ki. És ha már a vázat nézegetjük akkor érdemes megemlíteni, hogy mint sok más modell ez a típus is megkapta az integrált nyeregcsőbilincset. Arról lehet vitatkozni, hogy ez most jó-e vagy rossz, nekem a a személyes tapasztalatom, hogy megbízható a CUBE megoldása. Akárcsak a hagyományos változatnál a Stereo Hybrid ONE22 is a kormánycsapágynak köszönhetően a fejcsőszög állítható lett, 0,6 fokkal tudjuk laposabbá, illetve meredekebbé változtatni.

CUBE Stereo Hybrid ONE22 Pro

A rásegítést sem aprózta el a a Stereo Hybrid ONE22 a CUBE, az “alap” Pro modellnél is már 85 Nm-es Gen5 Bosch Performance CX motort kapunk, ami komoly “tolóerőt” jelent az emelkedőkön. Egyébként a felszereltségét tekintve sem láthatunk lényegi olcsósítást, a CUBE-nál megszokott jó ár-érték arányt kapjuk a belépő szinten is.
7 modell közül választhatunk, ami a valóságban inkább 4, mert a Pro, Race és SLX modellek Allroad verzióban is elérhetők (egyedül a csúcsmodell SLT nem) és ezek külön modellnek számítanak. És igen, sárvédős, kitámasztós, lámpával felszerelt össztelósként is elérhető a Stereo Hybrid ONE22. Annyi biztos, hogy kétségtelenül kényelmes trekkingként használva is.

CUBE Stereo Hybrid ONE22 Race Allroad

 

CUBE Stereo Hybrid ONE44

CUBE Stereo Hybrid ONE44 HPC SLX

Az eggyel nagy rugóúttal rendelkező Stereo Hybrid ONE44 trail e-bike is megújult, ráadásul karbon (HPC) és alumínium (HPA) verzióban egyaránt. A HPC verziónál az első háromszög teljes egészében karbonból készült, míg a váz hátulja alumínium, a HPA-nál értelemszerűen a váz eleje és hátul is alu. A geometriát tekintve érdekesség, hogy gondolva az alacsonyabb riderek méreteire “S”-es méretben 27,5″ kerekekkel és ehhez passzoló geometriával készül a Stereo Hybrid ONE44, míg az ennél nagyobb méreteket 29″-os kerékkel szerelik. Akárcsak a ONE22-nél úgy a ONE44-nél is állítható a fejcsőszög.

CUBE Stereo Hybrid ONE44 HPC SLT

A CUBE a Stereo Hybrid ONE44 sem spórolt a hajtáson, a Gen5 Bosch Performance CX 85 Nm-es motort szerelte mindegyik modellbe, melyhez 800 Wh-s integrált akkumulátort kapunk. A felszereltség a top modell HPC SLT-nél igencsak nyálcsorgató lett, elöl-hátul Fox telók, Sram XX Eagle AXS szett és Newmen Phase kerekek segítenek alacsonyan tartani a kerékpár tömegét. Egyik modellnél sem lehet panaszunk a felszereltségre, a CUBE mindig okosan válogatja össze az alkatrészeket és ahogy már feljebb írtam, jellemzően minden modell jó ár-érték aránnyal rendelkezik. Ami még érdekesség, hogy a HPA változatok egy része elérhető Allroad verzióban is.

CUBE Stereo Hybrid ONE44 EXC 800 Allroad

A modellek színvilága sem elhanyagolható, a HPC Race a márványmintával vagy a HPC AT a szép kékkel biztosan sokak kedvence lesz.

CUBE Stereo Hybrid ONE44 HPC Race

 

CUBE Stereo Hybrid ONE77 HPC

CUBE Stereo Hybrid ONE77 HPC SLT

A lejtők kedvelőinek megújult a leghosszabb utas e-mtb a Stereo Hybrid ONE77 HPC. Ennek a bringának már a legdurvább lejtők sem jelentenek kihívást, a feljutásról pedig a Gen5 Bosch Performance CX 85 Nm-es motor gondoskodik, amihez 800 Wh-s akkut társított a CUBE. Elöl 29″-os, hátul 27,5″-os kerék található a bringában, ami szintén jól mutatja, hogy lejtőzésre van kihegyezve.

CUBE Stereo Hybrid ONE77 HPC AT

A csúcsmodell SLT mindössze 23,5 kg-t nyom a gyári adatok szerint, melyhez minden földi jót megkapunk, de halkan megemlíteném, hogy az “alap” modell Race is csak 25,2 kg fél árért cserébe, ez is nagyon jó vétel.

CUBE Stereo Hybrid ONE77 HPC Race

 

CUBE Kathmandu Hybrid

CUBE Kathmandu C:62 SLT

Elérkeztünk az onroad modellekhez, melynek a CUBE-nál évek óta a Kathmandu Hybrid a zászlóshajója. Ezeket a pedeleceket városi és túra használatra fejlesztették, persze láthattunk már hasonló modelleket a Reaction és a Stereo Hybrideknél is, de azok egy “kicsit” más közönséget céloznak meg. A megújult Kathmandu Hybrid egyértelműen két vonalra osztható, melyet a CUBE sem rejt véka alá. Sőt kiemeli, hogy ezentúl elérhető a Kathmandu Hybrid C:62 karbon vázzal is, ahol nemcsak a karbon váz segít alacsonyan tartani a tömeget, hanem a Bosch SX 55 Nm-es motorja, melyhez 400 Wh-s akkumulátor társul. A legjobb C:62 vázra épült Kathmandu Hybrid mindössze 16,3 kg-t nyom a gyári adatok szerint, amivel tényleg sokrétűen használható e-bike lett. Innentől fel lehet vinni a lakásba, vagy legalábbis pár lépcsősor nem fog gondot okozni, ezenfelül túrázáskor a vonatra is könnyebb lesz feltenni ha éppen olyan kocsit fogunk ki. Könnyen belátható, hogy a klasszikus 25+ kg-os e-bike-ok ezekben a tulajdonságokban annyira nem jók, főleg ha éppen egy nőnek kellene cipelnie a bringát.

CUBE Kathmandu Hybrid

Emellett megmarad az alumínium vázas modell azoknak, akiknek nem probléma a nagyobb tömeg, nem cipelik a kerékpárt, ellenben szükségük van az erősebb motorra és a nagyobb akkumulátorra. A fent említett csúcsmodell alu vázas modellből úgy néz ki, hogy egy Gen5 Bosch Performance CX 85 Nm-es motort és egy 800 Wh-s akkut kapunk 26,3 kg tömeg mellé, ami erőben és hatótávban is igencsak mást jelent. Ezentúl mindenki eldöntheti, hogy számára mi a fontos a kisebb tömeg vagy a nagyobb hatótáv.

CUBE Kathmandu Hybrid

 

CUBE Longtail Hybrid Family

CUBE Longtail Hybrid Family

A városi közlekedésben egyre nagyobb teret nyernek az e-bike-ok, lassan próbálják kiváltani az autókat, megjelennek az olyan kerékpárok is amikkel kényelmesen el lehet vinni a gyereket az óvodába vagy alkalmasak a bevásárlás hazaszállítására. Most már minden komoly német gyártó kínálatában megtalálhatóak ezek a kerékpárok, a Cube-nál is már évek óta ott vannak. Idénre a Longtail Hybrid újult meg, 2025-től 4 modell alkotja a családot, a normál modell mellett 2 Family típus is a piacra került, melyek a gyerekszállításhoz lettek optimalizálva lábtartóval és oldalsó korlátokkal. Az összes Longtail Hybridben a Bosch Cargo Line Gen4 85 Nm-es motorja dolgozik, melyhez egy 725 Wh-s vagy 1350 Wh-s akkumulátor választható. Városi közlekedésben az utóbbi akku akkor is bőven elég ha két személy ül a kerékpáron.

CUBE Longtail Hybrid Sport Family

A Longtail Hybridek terhelhetősége 200 kg, melynek köszönhetően elég sok minden el tudunk vele szállítani.
A 4 modell 2 csoportra osztható, a Sport verziók láncváltósak, míg a “normál” verziók szíjhajtással készülnek. Ezenfelül mindkét csoport elérhető Family és sima csomagtartós változatban is.

CUBE Longtail Hybrid

CUBE 2025-ös újdonságok: Új országúti, karbon gravel és mtb-k!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo