fbpx

Az UCI 100 000 eurós kártérítést köteles fizetni Keisse-nek!

A belga feljebbviteli bíróság tegnapi határozata értelmében a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) 100 000 eurós bírságot köteles fizetni Iljo Keisse-nek, az Omega Pharma-Quick Step versenyzőjének, amiért alaptalanul tiltották el a versenyzéstől.

keisse

Iljo Keisse

Bár 2012. márciusában már született az UCI-ra nézve elmarasztaló ítélet, a nemzetközi szövetség akkor fellebbezett a döntés ellen. De lássuk röviden, hogyan zajlott időrendben a szövevényes ügy:

A hosszú pereskedés még 2008 novemberében indult, amikor Keisse pozitív doppingtesztet produkált a Genti Hatnapos pályakerékpáros versenyen. Eredetileg két évet kapott a belga szövetségtől, de később (2009. végén) felfüggesztették a büntetést, helyt adva Keisse érveinek, miszerint a két tiltott szer egy nátha elleni gyógyszerrel kerültek be a szervezetébe.

Az UCI ezután fellebbezett Lausanne-ban, és a Nemzetközi Sport Döntőbíróság (CAS) helyt adott a Nemzetközi Szövetségnek, 2010 júliusában két év büntetést kiszabva Keissére. Miután letöltött már 11 hónapot korábban, 2011. augusztus 6-áig tiltották el. Keisse azonban a belga bírósághoz fordult, megkérdőjelezve a CAS ítéletét, miszerint nem volt joguk elvenni a munkához való jogát. Brüsszelben helyt adtak a keresetnek, 2010. november 10-én ismét felfüggesztve a büntetést.

Keisse 2010 novemberében már rajthoz is állt a Genti Hatnaposon, az UCI azonban ismét lépett és értesítette, hogy a belga bíróság döntése után csak Belgiumban versenyezhet. A belga feljebbviteli bíróság ezután 2011 májusában mégis az eltiltás letöltése mellett döntött, és két dátumot  jelölt meg. 2011. augusztus 6-án járt le Keisse büntetése, de Belgiumban csak 2012. január  27. után versenyezhetett, lévén egy időszakban otthon állt rajthoz.  Keisse később kártérítésért perelt újra, mert volt egy köztes időszak, ami alatt az UCI-nak nem volt joga eltiltani a versenyzéstől. Keissének ismét helyt adtak, így az UCI 100 000 eurós kártérítést köteles fizetni.

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo