fbpx

ATom blog: Niner RDO – Egy igazán jó villa

Nem mozog, a Niner RDO mégis annyiba kerül, mint egy jobb teleszkóp. Kinek van erre pénze és szüksége? A merev villa ritka, mint a fehér holló. Az igazán jó merev villa, pedig még ennél is ritkább. Így hát nagyon kevés van belőle. De mitől is igazán jó egy merev villa?

Például attól, hogy hosszú. Legalább annyira, mint egy 80-100-as teló SAG-gal. Erre ugye azért van szükség, mert manapság már nagyjából senki nem készít nem telóhoz tervezett MTB vázat. Így ha nem akarod elcseszni a geometriát, akkor hosszú villát kell bele raknod. A Niner RDO 470 mm, pont akkora, mint egy enyhén beült teló. A jó merev villa további ismérve, hogy nem túl merev. A merev villás gépeknél fontos, hogy a villa legyen annyira rugalmas, hogy az 1-2 cm-es útegyenetlenségeket és a mikrovibrációkat a rugalmasságánál fogva lekezelje. A tárcsafék kompatibilitás azt hiszem nem kérdés, és örülünk a Post Mount-nak, de ha már PM, akkor lehetne közvetlen 180-as, főleg ha már 29-es villáról beszélünk.

BikePro.hu Blog_1996

Sajnos még nem általánosan elterjedt, de az mindenképpen jó jel, hogy végre egyre több gyártó felismeri, hogy a QR15-ös átütő tengely SOOOOKKAL nagyobb mértékben növeli a fékerőt, és az irányítási precizitást, mint amennyivel rosszabbul mutat a katalógus adatai között az a 60 gramm súlytöbblet, amiből mindez kijön. A sima QR verzió 570 gramm, míg a QR15 630 grammos, ami még mindig fölöttébb baráti.

Irdatlan nagy királyság a 1.5 – 1 1/8-os Taper fejcső is. Nem elsősorban a merevsége okán, hanem azért, mert sokkal egyenletesebb terhelés elosztást nyújt a fejcsapágynak, és a fejcsőnek is. Nem mellékesen könnyebb, mint az alul nagyon vastag falú végig 1 1/8 colos villanyak.

Az Eurobike Award díjas dizájn, és az 5 év garancia igazán megnyugtató, és némiképp enyhíti a tompa szívtájéki fájdalmat, amit a pénztárnál érez a vásárló, amikor ki kell csengetni az 550 dollárnyi vételárat. Te beneveznél egy ilyenre?

Szerző és fotók: Ardó Tamás

A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo