Vannak, akik azt gondolják, hogy a különféle események fotózása könnyen kivitelezhető, pedig ez egyáltalán nem így van. Nagy szakértelmet, hozzáértést és különleges látásmódot igényel. Nincs ez másként a sportrendezvényekkel sem.
Felmerül a kérdés, hogy ki lehet a legjobb rendezvényfotós, ha például egy kerékpárverseny pillanatait szeretnénk megörökíteni. Ebben az esetben érdemes megnézni Özse Attila referenciáit: a szakmai tapasztalatai is mutatják a hozzáértését. Ahhoz azonban, hogy ő vagy bármely más fotós ki tudja hozni a maximumot az adott feladatból, megfelelően kell briefelni.
Ehhez adunk most néhány jó tanácsot, mert azt tapasztaljuk, hogy sokszor a nem megfelelő kommunikáción csúsznak el a dolgok.
Milyen egy igazán jó brief fotózáshoz?
Ha jól szeretnénk instruálni a kiválasztott fotóst, akkor az alábbiakra mindenképpen figyeljünk!
-
Határozzuk meg, hogy hová, milyen felületre, milyen céllal készüljenek a képek! Ha például maradunk a kerékpárversenynél, akkor fixáljuk, hogy az esemény FB vagy Instagram oldalára szeretnénk-e a fotókat! De az is más látásmódot igényel, ha egy kiadványba készülnek a képek, vagy ha a sajtónak szeretnénk kiküldeni.
-
Adjuk meg, hogy kik szerepeljenek mindenképpen a fotókon. Az említett eseménynél maradva lehetnek a szereplők a nézők, a versenyzők, a bírók, a szervezők és a családtagok is. Priorizáljunk!
-
A várható legfontosabb pillanatokról is írjunk össze egy részletes tájékoztatást!
-
Ha szeretnénk a tájat vagy egy-két portrét is beilleszteni a folyamatba, arról is informáljuk a szakembert!
-
Lényeges még a stílus, bár egy sportrendezvényen eleve adott a fokozott hangulat, az érzelmek túltengése és a dinamizmus.
A képek átadása
Amikor fotóst választunk és megbízzuk az adott feladattal, egyeztessünk arról is, hogy mikor tudjuk átvenni a képeket. Térjünk ki arra, hogy az utómunkák meddig tartanak, és hány darab fotót kapunk majd meg. A formátum és a felbontás sem mindegy, lehetőleg fixáljuk már az elején!
A megnyerő képek még szponzorokat is szerezhetnek
Mindannyian tudjuk, hogy nem könnyű szponzort találni a rendezvényekhez. Ha azonban egy kiváló fotóanyaggal együtt küldjük el kérelmünket, az már félsiker. Ilyenkor tudjuk mutatni a tömeget, a rendezvény hozzáadott értékét és hasznát.
Ha látják a leendő támogatók, hogy eddig is már hányan szponzorálták az eseményt, könnyebben lesznek ők is nyitottak és meggyőzhetők. Érdemes például egy kerékpárverseny előtt is végigjárni a támogatókat már egy olyan képi anyaggal, ami a rendezvény népszerűségét is tükrözi.
Ha eseményt szervezünk, a fotózásról semmiképp ne feledkezzünk meg! Dokumentáljunk minden pillanatot, hogy később majd könnyen visszakereshetők legyenek. Ebben segít a rendezvényfotózás.
(X) Támogatott tartalom