A keresőoptimalizálásról szinte mindenki hallott már, akinek weboldala van, vagy weboldalt tervez létrehozni. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy milyen remek eszközök állnak rendelkezésre a SEO kapcsán.
Hogyan érdemes nekiállni a keresőoptimalizálásnak?
Az ember megvásárolja a neki szimpatikus domaint a Sybellnél, vesz hozzá tárhelyet, majd elkezdi létrehozni a weboldalát. Elkészül a menü, kialakul a honlap kinézete, majd általában ezt követően kezdődik meg a tartalmak feltöltése.
Többnyire ezen a ponton jön képbe a SEO, hiszen a keresőoptimalizáláson múlik az, hogy ezek a tartalmak hány emberhez jutnak el organikus úton. A Google Analytics telepítése és használatba vétele nélkül szinte elképzelhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű statisztikai adatra tegyél szert a weboldalad kapcsán.
A Google termékének hála képbe kerülhetsz a látogatóid demográfiai adataival, azzal, hogy melyik bejegyzésedet hányan látogatják, de azt is megtudhatod, hogy mennyi időt töltenek az egyes oldalaidon. Az Analytics segítségével informálódhatsz arról, honnan érkezik a forgalmad, és azt is, hogy milyen eszközről böngészik a honlapodat. Használata ingyenes, és nem is túlságosan bonyolult.
Vannak más hasznos SEO eszközök is
A Google Analytics nagyon hasznos, de önmagában nem elég, ha valóban teljeskörűen szeretnéd keresőoptimalizálni a weboldaladat. Érdemes megismerkedned még néhány további SEO eszközzel is, amelyek bevetésével javíthatod annak az esélyét, hogy a találati oldalakon előkelőbb helyen szerepeljen az oldalad.
Ilyen például a Browseo, amely azt mutatja meg, hogy milyen szemszögből látják a keresőmotorok a te honlapodat. A keresők ugyanis nem pontosan úgy vizsgálják az oldaladat, mint te, a partnereid vagy a látogatóid. Ez az eszköz rávilágít arra, hogy miként finomíthatnád a blogposztjaid meta leírásait és más, hasonló apróságokat, amelyek összességével SEO szempontból sokat javíthatsz az oldalad minőségén.
Kövesd figyelemmel a konkurenciát is!
Nem elég csak a saját honlapodra fókuszálni, jó, ha odafigyelsz arra, mit csinál a konkurencia. Ebben lehet a segítségedre az Ubersuggest, amelynek használatával megtudhatod, hogy a vetélytársaid miért szerepelnek jól a keresőmotorok találati oldalain.
Az Ubersuggest megmutatja, mekkora egy weboldal látogatottsága, milyen kulcsszavakat használ gyakran, így sokkal tudatosabban állíthatod elő a jövőbeli tartalmaidat. Nem kell lemásolnod az ellenlábasaidat, de inspirálódhatsz tőlük.
Van segítség a linképítés terén is
A megfelelő kulcsszavak használata fontos ugyan, ám a linképítés legalább ennyire lényeges. A MOZ egy olyan ingyenes eszköz, amely segít ebben a folyamatban. Fel tudsz vele térképezni nagyon hasznos statisztikai adatokat, amelyek a lokális optimalizálásban is jól jöhetnek.
(X) Támogatott tartalom