fbpx

Eurobike Award 2011 – A legnagyobb felhozatal

A kiállítás kitüntető címére az Eurobike Award díjra 430 terméket neveztek 17 kategóriában, melyből a zsűri döntése alapján 53 terméket díjaztak, közülük 10 kapta a Gold Award díjat. A jubileumi 20. Eurobike kiállítás ezzel rekordot döntött, mi pedig alig győztünk válogatni a különleges cuccok között, ezért egy szubjektív válogatást készítettünk Nektek.

Van Raam gyerektaxi bicikli

Nem kisautó, nem burkolt motor, nem fekvőbringa, mi az? Szabad a gazda? Gyerektaxi bicikli… Sportos anyuka összegyűjti az utcabeli 8 óvodás gyereket és együtt viszi őket az ide-oda, ezzel az elektromos rásegítésű bringával. A holland gyártó Van Raam kizárólag a különleges bringákra állt rá a városi mobilitás jegyében.

Van Raam gyerektaxi bicikli belülről

A gyerekek két oldalt ülhetnek biztonsági övvel rögzítve, a háromkerekű járműben, amely a speciális meghajtás miatt még tolatni is tud… Nálam ő volt az egyes számú díjazott 🙂

Michelin Protek Max – belső saját defektvédelemmel

Arany díjazású „öngyógyító” belső a Michelintől, amelyen – ha jól értelmezem a leírást – a különleges „bibircsókos” kialakításnak köszönhető a lyuk nem kitágul, hanem összehúzódik, betömődik magától. Jó lenne gyakorlatban is kipróbálni a cuccot, hazaérve rámozdulunk.

Haibike Greed 29” – karbon monti

Gold awardot kapott a Haibike 29-es karbon montija, mely a zsűri szerint ötvözi a high-end technológiát a nagykerekű trenddel, amely önmagában nem különlegesség, ám a „cápások” ezt még kombinálták a kényelemmel és az extra manőverezhetőséggel. Mi pedig mindezt elhisszük majd, ha combunk között lesz a felsőcsöve…

Braid Bikes – karbon dizájn gép

Német dizájnműhely egyedi terve ez az aszimmetrikus tám és láncvillával és különleges egyedi karbon technológiával dolgoznak. Érdemes egy pillantásra a „háromszög-telenített” homlokcső tájék is.

Parlee Cycles – „gondolatváltós” országúti

Ez a különlegesen integrált első háromszög, egy igazi csemegéhez tartozik: Képzelj el egy bringát, ahol a bukóba beépített szenzorok közvetítik a váltás gondolatát egy okostelefonnak, amely a Dura-Ace DI2-t vezérelve a váltást végre is hajtja. Röviden ennyi a „truváj” a Toyota Prius és a Parlee Cycles koncepció bringájában. Hová jutottunk az alsócsövön tekergetős váltókartól…?

LOOK 920 – integrált stucnis mtb

Integrált stucni trend terjed a montis körökben is, íme a LOOK 120 mm-t mozgó karbon össztelósa, amely természetesen ennél bonyolultabb nevű: A-Stem kormányszárnak hívják a rendszert és állítható magasságú a látszat ellenére. Géza elvitte a gépet egy rövid fordulóra a Demo-day-en, és egész úton hallgattuk áradozását utána. Otthoni tesztproblémánk nem lesz vele…

Mondraker Podium CB – integrált stucnis mtb

Integrált stucni Mondraker változatban, egy vérbeli XC versenygépben, egy kiló alatti váztömeggel. Ultradizájn formája miatt természetesen a Podium is megkapta a díjat a zsűritől. (Kérdésem: Ki volt előbb a lúk vagy a tojás :-)?

Ergon SM 3 Carbon Pro – karbon nyereg

Az Ergon első nyerge. Ők meg az a töprengős fajta cég, a szedjük szét és rakjuk össze újra jegyében. Ilyen lett a nyergük is. Minden részletében kitalált, a kényelem a funkció és az ergonómia jegyében, felhasználva a Selle Italia cég Monolink nyeregpálca szabadalmát.

Crank Brothers Cobalt 29” – 29-es karbon kerékszett

29-es kerékszett Crank előadásban, 1530 gramm tömeggel XC felhasználásra szánva. 12 húzott küllővel és gyönyörűséges megjelenéssel nem csak mi díjaztuk.

Ribcap – sapkába integrált bukó

Sapka vagy bukó? Legyen inkább sapkában bukó. Legalábbis a svájci Ribcap cég ezt találta ki, a divatos megjelenésű sapkákba, „szeletenként” integrálták a védőket, így a sisak „hajtogatható” és megjelenését, kezelését tekintve teljesen sapka…

Garmin Vector – pedál erőmérő

Bal lábbal nyomod erősebben vagy a jobbal? Ez innentől nem kérdés, hiszen a Garmin szerkezetével pontosan az erőkifejtés helyén, pedálonként gyűjthetők az adatok a pedálerőről és fordulatszámról, amit a rendszer vezeték nélkül továbbít mondjuk egy Garmin Edge szériájú géphez, az utólagos elemzéshez.

Koga WorldTraveller 29 – világutazó kerékpár

Úgy tűnik a 29-es mtb alapú kialakításnak a világutazó bringákon is komoly létjogosultsága van, könnyebben gördül, a világ kevésbé aszfaltos helyein is jól boldogul. A Koga mindig is élen járt az extrém csomagos túrákra szánt gépek gyárátsában, úgy tűnik ez az SLX-el és Magura hirdaulikus fékkel szerelt 29-es monti az újabb mérföldkő.

A kiállítás kitüntető címére az Eurobike Award díjra 430 terméket neveztek 17 kategóriában, melyből a zsűri döntése alapján 53 terméket díjaztak 17 kategóriában, közülük is 10 kapta a Gold Award díjat. A jubileumi 20. Eurobike kiállítás ezzel rekordot döntött, mi pedig alig győztünk válogatni a különleges cuccok között, ezért egy szubjektív válogatást készítünk.

Kép: eurobike_award_2011_01 – Van Raam gyerektaxi bicikli

Nem kisautó, nem burkolt motor, nem fekvőbringa, mi az? Szabad a gazda? Gyerektaxi bicikli… Sportos anyuka összegyűjti az utcabeli 8 óvodás gyereket és együtt viszi őket az ide-oda, ezzel az elektromos rásegítésű bringával. A holland gyártó Van Raam http://www.vanraam.co.uk/gocab/itm/16445 kizárólag a különleges bringákra állt rá a városi mobilitás jegyében.

Kép: eurobike_award_2011_02 – Van Raam gyerektaxi bicikli belülről

A gyerekek két oldalt ülhetnek biztonsági övvel rögzítve, a háromkerekű járműben, amely a speciális meghajtás miatt még tolatni is tud… Nálam ő volt az egyes számú díjazott 🙂

Kép: eurobike_award_2011_03 – Michelin Protek Max – belső saját defektvédelemmel

Arany díjazású „öngyógyító” belső a Michelintől, amelyen – ha jól értelmezem a leírást – a különleges „bibircsókos” kialakításnak köszönhető a lyuk nem kitágul, hanem összehúzódik, betömődik magától. Jó lenne gyakorlatban is kipróbálni a cuccot, hazaérve rámozdulunk. http://www.michelinbicycletire.com/michelinbicycle/index.cfm?event=protekmax.view

Kép: eurobike_award_2011_04 – Haibike Greed 29” – karbon monti

Gold awardot kapott a Haibike 29-es karbon montija, mely a zsűri szerint ötvözi a high-end technológiát a nagykerekű trenddel, amely önmagában nem különlegesség, ám a „cápások” ezt még kombinálták a kényelemmel és az extra manőverezhetőséggel. Mi pedig mindezt elhisszük majd, ha combunk között lesz a felsőcsöve…

Kép: eurobike_award_2011_05 – Braid Bikes – karbon dizájn gép

Német dizájnműhely egyedi terve ez az aszimmetrikus tám és láncvillával és különleges egyedi karbon technológiával dolgoznak. Érdemes egy pillantásra a „háromszög-telenített” homlokcső tájék is. http://www.braid-bikes.de/index.php/braid-bikes.html

Kép: eurobike_award_2011_06 – Parlee Cycles – „gondolatváltós” országúti

Ez a különlegesen integrált első háromszög, egy igazi csemegéhez tartozik: Képzelj el egy bringát, ahol a bukóba beépített szenzorok közvetítik a váltás gondolatát egy okostelefonnak, amely a Dura-Ace DI2-t vezérelve a váltást végre is hajtja. Röviden ennyi a „truváj” a Toyota Prius és a Parlee Cycles koncepció bringájában. Hová jutottunk az alsócsövön tekergetős váltókartól…? http://www.parleecycles.com/in-the-media/2011/8/10/prius-x-parlee.html

Kép: eurobike_award_2011_07 – LOOK 920 – integrált stucnis mtb

Integrált stucni trend terjed a montis körökben is, íme a LOOK 120 mm-t mozgó karbon össztelósa, amely természetesen ennél bonyolultabb nevű: A-Stem kormányszárnak hívják a rendszert és állítható magasságú a látszat ellenére. Géza elvitte a gépet egy rövid fordulóra a Demo-day-en, és egész úton hallgattuk áradozását utána. Otthoni tesztproblémánk nem lesz vele…

Kép: eurobike_award_2011_08 – Mondraker Podium CB – integrált stucnis mtb

Integrált stucni Mondraker változatban, egy vérbeli XC versenygépben, egy kiló alatti váztömeggel. Ultradizájn formája miatt természetesen a Podium is megkapta a díjat a zsűritől. (Kérdésem: Ki volt előbb a lúk vagy a tojás :-)?

Kép: eurobike_award_2011_09 – Ergon SM 3 Carbon Pro – karbon nyereg

Az Ergon első nyerge. Ők meg az a töprengős fajta cég, a szedjük szét és rakjuk össze újra jegyében. Ilyen lett a nyergük is. Minden részletében kitalált, a kényelem a funkció és az ergonómia jegyében, felhasználva a Selle Italia Monolink nyeregpálca szabadalmát. https://www.ergon-bike.com/-download/erg_sm3_eng_web.pdf

Kép: eurobike_award_2011_10 – Crank Brothers Cobalt 29” – 29-es karbon kerékszett

29-es kerékszett Crank előadásban, 1530 gramm tömeggel XC felhasználásra szánva. 12 húzott küllővel és gyönyörűséges megjelenéssel nem csak mi díjaztuk.

Kép: eurobike_award_2011_11 – Ribcap – sapkába integrált bukó

Sapka vagy bukó? Legyen inkább sapkában bukó. Legalábbis a svájci Ribcap cég ezt találta ki, a divatos megjelenésű sapkákba, „szeletenként” integrálták a védőket, így a sisak „hajtogatható” és megjelenését, kezelését tekintve teljesen sapka…

Kép: eurobike_award_2011_12 – Garmin Vector – pedál erőmérő

Bal lábbal nyomod erősebben vagy a jobbal? Ez innentől nem kérdés, hiszen a Garmin szerkezetével pontosan az erőkifejtés helyén, pedálonként gyűjthetők az adatok a pedálerőről és fordulatszámról, amit a rendszer vezeték nélkül továbbít mondjuk egy Garmin Edge szériájú géphez, az utólagos elemzéshez.

Kép: eurobike_award_2011_13 – Koga WorldTraveller 29 – világutazó kerékpár

Úgy tűnik a 29-es mtb alapú kialakításnak a világutazó bringákon is komoly létjogosultsága van, könnyebben gördül, a világ kevésbé aszfaltos helyein is jól boldogul. A Koga mindig is élen járt az extrém csomagos túrákra szánt gépek gyárátsában, úgy tűnik ez az SLX-el és Magura hirdaulikus fékkel szerelt 29-es monti az újabb mérföldkő.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo