fbpx

Kross Level A7 kerékpárteszt

A relatíve fiatal lengyel Kross cég szépen fejlődik. Mára némelyik kategóriában határozottan jó gépeik vannak, melyek szemrevalóak is. Nincs ez másképp a Level sorozat esetében sem, melyből az A7-es modellt vettük górcső alá, mely egy tipikus felső-középkategóriás XC merevfarú. Az árának köszönhetően alighanem sokak érdeklődésére tarthat számot. Nézzük, érdemes-e beruházni egy ilyen gépbe!

Ízléses összkép jellemzi a Level A7-et

Ízléses összkép jellemzi a Level A7-et

Mint mindig, elsőre a külső tűnik fel a szemlélőnek. A selyemfényű fekete a kis kékkel és a határozott fehér feliratokkal igen komoly kinézetet kölcsönöz a gépnek. A Level A7 a cég XC palettájának felső harmadában helyezkedik el. A paletta csúcsán két karbon vázas modell található, az alattuk elhelyezkedő gépek egy triple-butted aluvázra épülnek, így az A7-es is.

Milyen is ez a váz? Egy Kinesis triple-butted csőszettből készült, itt-ott hydroformingolt vázról van szó, mely alapvetően egy elég logikus megoldásokat tartalmazó, korrekt kidolgozású darab, ráadásul számomra nagyon jól eltalált XC geometriával. Pár részletet emelnék ki rajta. Ilyen a támvillák becsatlakozása a nyeregvázcsőbe, mely egy nagyon szépen kialakított monostay megoldás. Ez függőlegesen kicsit merevebbé teszi a vázat, de talán ennek ellensúlyozására is a nyeregcsőnél maradtak a 27,2 mm-es átmérőnél, ami viszont kellemesen növeli a kényelmet. Így nem is ráz a gép nagyon, de azért elég jó hatékonysággal hajtható. Szembetűnő eleme a váznak a háromszög keresztmetszetű alsócső, mely a fejcsőnél nagymértékben oldalirányban lapított, de a kellő merevség érdekében azért a középcsapágyház felé haladva keresztirányban van ellapítva amennyire csak lehetett. A tárcsakonzol ugyan még nem Post Mountos, de azért egy korrekt, kellő merevségű darab. A láncvillák között nem találunk merevítő átkötést, ami viszont még javíthatná kicsit a váz oldalirányú merevségét.

Szép a támvilla kialakítása…

Szép a támvilla kialakítása…

Az összességében jónak nevezhető vázzal ellentétben a villánál érezni egy kis spórolást, de a Raidon azért egészen jól mozgott. Az elmúlt években tapasztaltakhoz képest legalábbis egyértelműen van javulás. Idővel talán ez a márka is kiforrja magát. Érzékenysége nem éppen csúcs, de az ára sem mérhető ahhoz. Ebben az árkategóriában pedig óhatatlan némi kompromisszum. Pluszpontot ér, hogy Pop-loc karral – ami amúgy nagyon kézre áll – a kormányról lockolható. Mivel egy tekercsrugós villáról beszélünk, így a villa előfeszítésének állításával lőhető be a testsúlyhoz kellően tág határok közt. Merevsége az átlagos XC tekeréshez megfelelő, de nem kiemelkedő.

…akárcsak a háromszög formában lapított, de a középcsapágyház felé kiszélesedő alsócsőé

…akárcsak a háromszög formában lapított, de a középcsapágyház felé kiszélesedő alsócsőé

A kerekek terén is az összképbe illeszkedő szépet akartak a tervezők elérni, ami ebből a szempontból sikerült is, ellenben lehetett volna picit könnyebb kerekeket is építeni, mely nagymértékben dobná meg a gyorsíthatóságot, úgy lehetne igazán kihozni a vázból a benne rejlő tartalékot. Az MX Disc felnik ugyan masszívak, de egy könnyebb középkategóriás típussal is 100-120 grammot lehetne lekapni a kerék kerületénél, ami igencsak érezhető. A Nobby Nic külsők jó választásnak bizonyultak az általános felhasználáshoz, őket már ezeregyszer kielemeztük, így több szót nem ejtenék róluk. Nagy kedvenceim személy szerint az olcsóbb Shimano hidraulikus fékek nagyon jó adagolhatóságuk és kiszámítható viselkedésük, megbízhatóságuk miatt, így ezeket is tökéletes választásnak találom a gépre. Ha valaki pedig szükségesnek érzi, akkor nagyobb tárcsákkal még fokozhatja a fékerőt.

A fejcsőnél szépen lecsiszolták a hegesztéseket

A fejcsőnél szépen lecsiszolták a hegesztéseket

A saját márkás alkatrészek is tökéletesen funkcionáltak. A nyeregcső praktikusan egy kétcsavaros rögzítésű példány, így megkaptuk a fokozatmentes nyeregállítás lehetőségét. A színben a vázhoz igazított, acélsínes, de azért igényes kidolgozású San Marco nyereg is piros pontot ér. Szerencsére már 600 mm széles kormányt választottak a gépre, mely pozitívan befolyásolja az irányíthatóságot.

A Raidon villa az eddigiekhez képest egész jól működött

A Raidon villa az eddigiekhez képest egész jól működött

Élesben hozta, amit vártam: ebben a kategóriában átlagosnak mondható tömegéhez képest jól gyorsítható, geometriája szerintem elég jól eltalált XC-re, egyszerre stabil és jól manőverezhető, dinamikus és relatíve kényelmes. A váz amennyire kell merev, de azért nem elviselhetetlen ez a merevség függőleges irányban, vagyis egy kifejezetten hatékonyan hajtható váz ez így. Az összképet egy finomabb villával lehet a későbbiekben feldobni, egy pár könnyebb kerékkel pedig kifejezetten egy kategóriát emelni az egész gépen. Az érezhető teljesítményen ez dobna leginkább. Azért hangsúlyozom, a gép teljesen jó, így ahogy van – azért a Kross-nál ésszel válogatták össze a komponenseket, alapvetően nem nyúltak sehol sem mellé –, csak a maximalista szólt belőlem. Mivel a váz érdemes rá, így lehet gondolkozni a továbbfejlesztésen is.

A Kross is javarészt a saját alkatrészeit építi a gépre

A Kross is javarészt a saját alkatrészeit építi a gépre

Összességében tehát úgy éreztem, hogy az A7 egy nagyon jó geometriájú, logikusan megtervezett vázra problémamentes alkatrészekkel épült gép néhány elfogadható kompromisszummal, melyre azért volt szükség, hogy a megcélzott árkategórián belül maradhassanak. A bringájukat szívesen fejlesztgetőknek jó hír, hogy a váz simán továbbfejlesztésre érdemes. Rájöttek a Kross tervezői, hogy a műszaki tartalom mellett esztétikum terén is fel kell venniük a kesztyűt, és sikerült is egy olyan gépet összedobniuk, amivel nem kell szégyenkezniük a híresebb márkák mellett, plusz árban barátságosabbat is tudnak nyújtani. Szóval érdemes a Kross Level A7-et választani, ha egy általános XC-maraton montit keres az ember, nem veti fel a pénz, de azért mégis amennyire lehet, igényes cuccot akar, ráadásul olyat, ami tovább is fejleszthető. A pár kompromisszumért pedig kárpótol a kedvező ár…

A nyereg egy nagyon szép, a váz színeiben pompázó San Marco

A nyereg egy nagyon szép, a váz színeiben pompázó San Marco

Pozitívumok:
+ jó vázgeometria
+ jó hajtáshatékonyság
+ igényes megjelenés

Negatívumok:
– picit nehéz kerekek
– „kedvező árú” kicsit nehéz villa

Akcióban az A7

Akcióban az A7

InfoBox:
Forgalmazó: Kross Hungary
A kerékpár a gyártó honlapján ide kattintva érhető el.
A kerékpár a forgalmazó honlapján ide kattintva érhető el.
Származási hely: Lengyelország / Tajvan
Vázgarancia: 2 év
Vázméretek: 16”, 18” (tesztelt), 20”, 22”
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 265.900 Ft

Váz: Kinesis hydroforming 7005 alu; trilpe butted
Villa: SR Suntour Raidon RLD; 100 mm; lock out
Első váltó: Shimano SLX Down Swing
Hátsó váltó: Shimano XT Shadow
Váltókar: Shimano SLX; 3×9 sebesség
Fékek: Shimano BR-M575; 160/160 mm
Hajtómű: Shimano Deore FC-M590; 22/32/44 fog; 175 mm
Lánc: Shimano CN-HG53
Lánckeréksor: Shimano CS-HG61-9; 11-32 fog
Agyak: Shimano Deore; Center-Lock
Felnik: Mach1 MX Disc; fehér; 32 furatos
Küllők: Sapim; 2 mm; fekete
Külsők: Schwalbe Nobby Nic EVO 26 × 2,1”
Kormány: Kross alu; 31,8 mm / 600 mm
Kormányszár: Kross alu; 2 + 4 csavaros alu; 31,8 mm
Kormánycsapágy: Cane Creek félintegrált; 1 1/8”
Nyeregcső: Kross alu; 27,2 mm; 2 csavaros
Nyereg: Selle San Marco Ponza Power
Markolat: Kross; csavaros
Pedál: –

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,3 fok
Nyeregvázcső-hossz: 460 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 597 mm
Tengelytáv: 1077 mm
Láncvillahossz: 425 mm
Kormányszárhossz: 110 mm
Középcsapágy-magasság: 300 mm
Összsúly: 12,48 kg (pedál nélkül)

Szöveg: gg
Fotó:
gg, Lcs

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo