fbpx

Triál országúti? Vittorio Brumotti bringája érdekes öszvér!

Az olasz fenegyerek az Eurobike-on is tartott bemutatót, az FSA stand környékén ugrált a nézők csodálatára. Amíg az autogramokat osztotta, meglestük egyedi gépét.

Az utóbbi időben egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az interneten terjengő különböző országúti triálos videók. Martyn Ashton filmjeit, a Road Bike Party első és második részét is több mint tízmillió ember látta, utóbbiban Martin sérülése miatt olyan sztárok is szerepet kaptak, mint Danny MacAskill vagy Chris Akrigg. Idén nyáron Vittorio Brumotti egykori triál világbajnok mutatta meg, mit tud művelni egy országúti kerékpárral.

Vittorio Brumotti – Road Bike Freestyle

De milyen bringa kell ehhez? Erre kaptunk választ az Eurobike kiállításon tartott bemutató után. Pár percre esélyünk volt megfigyelni a hanyagul letámasztott gép részleteit.

Akkor ez most egy országúti kerékpár?

Akkor ez most egy országúti kerékpár?

A Montante márkanév nem igazán ismert világszerte, modellpalettájukat nézve érthető okokból. A Brumotti által használt típust alumínium vázas és meglehetősen ejtett felsőcsővel rendelkezik. A Tapered fejcsövön kívül nem igazán követi a trendeket, a kábelek a vázon kívül futnak, a középcsapágy hagyományos menetes rögzítésű, az átdobó felfogatása is egyszerű bilincses. A villa sem egy bonyolult darab, alumínium nyakcsővel és papucsokkal rendelkezik.

Extrém meredek stucni, több emeletnyi hézagoló

Extrém meredek stucni, több emeletnyi hézagoló

Már messziről szembetűnik az extrém meredek, minden bizonnyal 17°-os kormányszár, amit egyszerű vásárló nem talál meg az FSA katalógusban. Alatta tetemes mennyiségű hézagoló található, karbon és alumínium vegyesen. Az SL-K szériából származik a hajtómű is, ami valójában egy standard 104/64 mm-es lyukkörrel rendelkező MTB bringákhoz készült darab.

FSA SL-K hajtómű

FSA SL-K hajtómű

A nagytányér láthatóan csak dísznek van fent, alig futott rajta a lánc, és bár a Campagnolo átdobó bowdene be van kötve, valószínűleg csak terelőként funkcionál. A szintén Campa hátsó váltó is csak a láncfeszítésben játszik szerepet.

A Dura Ace fék elég erős

A Dura Ace fék elég erős

Triál felhasználásnál kiemelten fontosak a fékek, Brumotti érdekes kombinációt használ. A legújabb 9000-es sorozatszámú Dura Ace féktesteket sokat látott Campagnolo Veloce fékváltókarokkal párosította. A fékerő növelésében szerepe lehet a kormányon kívül vezetett Alligator i-Link bowdenházaknak, és a teflonos bevonatú bowdeneknek. A felsőcsőre, a váz színével megegyező szigszalaggal rögzített bowden azért nem az elegancia csimborasszója, de kétségtelenül hasznos lehet.

A Campa Veloce fékváltókar már megjárta a hadak útját

A Campa Veloce fékváltókar már megjárta a hadak útját

A kerekeknél is valami turpisság történt, bár távolról látszólag a Vision T42 típusai. Az elsőkerék 20 küllős, radiális fűzésű magas peremes aggyal, gyorszár helyett csavaros rögzítéssel.

Magas peremes első agy, radiális fűzés

Magas peremes első agy, radiális fűzés

A hátsókerék Hope Pro 2 Evo triál agyra lett fűzve, csavart küllőkkel. Ugrálás közben elengedhetetlen a csavaros rögzítés, és sokat tud segíteni a négy kalapácsos, fordulatonként 48-at reteszelő racsnimechanika. Azt, hogy a 135 mm-es sarutávolságú agyat egyszerűen beleerőltették a vázba, vagy esetleg itt is valami egyedi megoldás van a háttérben, nem tudjuk. A bringa összképét tekintve az első opció tűnik valószínűbbnek. Sasszeműek kiszúrhatták, hogy az agytesten látható három lánckerék közül a középső a legkisebb, azon fut a lánc. A kétoldalt mellette levő két nagyobb minden bizonnyal a lánc megvezetését segíti.

Hope Pro 2 Evo trial hátsó agy, csavart küllőkkel

Hope Pro 2 Evo trial hátsó agy, csavart küllőkkel

A hátranyúlás nélküli nyeregcső fordítva áll és egy újnak tűnő Prologo nyerget tart, a platformpedálok viszont már jól bejáratott daraboknak tűntek.

Prologo nyereg

Prologo nyereg,  háttérben a szigszalag tuning

Amikor kíváncsiságból meghúztam az első féket eléggé meglepődtem. Lógott a fékváltókar, lógott az első agy csapágya és egy kicsit a kormánycsapágy is. Sebaj, a tízszeres Guinness-rekord tartó olaszt ez úgy tűnik nem zavarja, hihetetlen trükköket adott be a bemutatón is, majd utána alig győzte állni a hölgyrajongók rohamait.

Brumotti a női rajongók kedvence

Brumotti a női rajongók kedvence

Brumotti vs. Road Bike

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.