fbpx

Módosított nyomvonallal a leogangi DH világkupa

Lassan vége a szezonnak, amit a LiMiT Racing Team fiai igencsak meghúznak: a szeptember 13-15. közötti hétvégét Ruzomberokban töltötték a Szlovák Kupasorozat utolsó állomásán, a ma délutánt pedig már Leogangban, a világkupa – szintén – utolsó állomásának pályáját szemlélték meg gyalogosan, két hét múlva pedig az idei év méltó lezárásaként Bulgáriába utaznak a Downhill Európa-bajnokságra.

Rajtban a srácok

Rajtban a srácok

Ha már szóba került, ne menjünk el Ruzomberok mellett… hatalmas hétvégét tudhat maga mögött a csapat, hihetetlen jókedv és vidámság uralta az utolsó szlovák kupafutam napjait (is). A pénteki edzést dobták a srácok, mert a depóépítés után elég masszívan megeredt az eső és mivel szombatra és vasárnapra már jó időt ígért az előrejelzés, nem lett volna értelme felmenni a pályára. Helyette elfoglalták a szállásukat és közös vacsorafőzéssel egybekötött óriási klubozás kerekedett. Szombattól már nem volt helye lazulásnak, végigbringázták a napot, de a jó idő sem maradt el. A döntők napját is igyekeztek kihasználni, a kötelező edzéseken a hosszú sorállás ellenére egész sokat tudtak még gyakorolni. Erre szükség is volt, mert a népes mezőny és a száraz idő igencsak módosította a nyomvonalat. A csapat legjobbjaként Zámbó Dávid ért célba a 23. helyen, majd Szabó NF Endre a 30., Palotai Gábor a 31., Keresztes Peti a 34., Gács Peti pedig a 38. helyen zárta a kupadöntőt. A futam legjobb magyarja azonban Liszi Attila lett, a dobogós harmadik helyével összetettben a negyedik helyen zárta a sorozatot.

Ruzomberok után nem sok időt tölthettek otthon a srácok, mert szerdán már indulás volt Leogangba, a VK sorozat utolsó helyszínére, ahol tavaly még a világbajnokságon vehettek részt. Itt nem indul a teljes csapat, Keresztes Peti és Zámbó Dávid készül a bevetésre. Vannak azért még magyarok a helyszínen szép számmal, hiszen Liszi Attila és Ettingshausen Máté is elindul a versenyen, valamint a DH világkupa futammal egyidőben megrendezésre kerülő fourcross világbajnokságon is rajthoz állnak hazánk fiai, azaz Scherdán Benjámin, Tar Tomi és Papp Norbi is.

Ma délelőtt frissen kelt mindenki, közös rántottázással indult a nap, majd következett a nevezés. Normál esetben ez a világkupákon egy mérnöki pontossággal megtervezett folyamat, azonban itt egy kissé kesze-kuszára sikeredett eme tevékenység – no nem a csapat részéről. Egy bő fél óra elteltével ezen is túlestünk és már csak a depóépítés választotta el a srácokat attól, hogy végre feljussanak a pályára, amit a VK-futam alkalmából alaposan megvariáltak.

Új sziklakertet építettek a pálya alsó részén.

Új sziklakertet építettek a pálya alsó részén.

A 484 m szintkülönbséggel bíró és 2600 m hosszú pálya felső része a szabad ég alatt fut, majd tele van hosszú, ugratókkal tarkított részekkel és meredek, kanyarokkal tűzdelt szakaszokkal, néha pedig itt-ott feltűnik egy-egy kisebb alagút is. Nem tűnik egyszerűnek a lejutás, a helyzetet pedig az sem könnyíti meg, hogy az elmúlt napok esőzései miatt dagonyákban sem szűkölködik a pálya. A feketeleves azonban még csak azután következik, ahogy a nyomvonal beér az alsó erdőbe. Meredek, köves és sziklás szakaszok követik egymást, ahol pedig át lehetne csapni a pályát, ott a sáros, nedves gyökerek okoznak fejtörést. A pontot az i-re az alsó szakaszon megépített sziklakert adja, aminek a látványát a fotók és videók talán vissza sem tudják adni. Mindezek ellenére a csapat versenyzői már tűkön ülnek, hogy próbára tegyék magukat a leogangi módosított VK-pályán… amihez már csak egyet kell aludni, ugyanis péntek reggel kezdetét veszi az edzés.

[youtube height=”380″ width=”640″]http://www.youtube.com/watch?v=541EAqehX3E[/youtube]

 

Fotóalbum a csütörtöki pályabejárásról.

További információk a LiMiT Racing Team Facebook oldalán.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo