E-bike túrák a Balaton-felvidéken a PortusBike-kal

Vezetett túrát keresel a Balaton legszebb részén? Nem vagy gyakorlott kerékpáros, de szívesen részt vennél egy hosszabb tekerésen? Nem probléma, mivel a PortusBike túráin kényelmes és gyors pedelec kerékpárokkal tudsz túrázni ami gyerekjátékká teszi akár az 50 km-es távot is.

A Balaton északi partjához a szőlő is hozzátartozik.

Alig pár napja volt szó nálunk az elektromos (pedelec) kerékpárok térhódításáról, és mi máris meghívást kaptunk egy Balaton-felvidék túrára, melyet a PortusBike szervezett. Specialitásuk a Balaton északi részének bejárása szervezett túrák keretében, melyekhez igény szerint elektromos kerékpárokat is biztosítanak! Ezáltal sokkal könnyebben és gyorsabban megtekinthetőek a környék legszebb útvonalai, és senkinek sem okoz gondot például a Dörgicsére vezető hosszú emelkedő.

Szerencsére a Káli-medencében nem hagyták kiirtani a helyi tájépítészetet.

A pedelec kerékpárok kiegyensúlyozzák a túratársak közötti különbségeket, így bárki nyugodtan elhozhatja a párját is, nem kell félni attól, hogy túlságosan hosszú lesz neki a táv, vagy nehezek az emelkedők. Mi is velük tartottunk, a legnagyobb körön, ami 43 km és 450 méternyi szintkülönbséget tartalmaz. A „Káli-kör” teljesítése hagyományos kerékpárokkal inkább az edzettebb, gyakorlottabb bringásoknak szólna, a túrához kapott és egyébként az általuk forgalmazott Biketronic gépekkel viszont könnyedén teljesíthető bárkinek.

Ahol aszfalton haladtunk, ott sem volt forgalom.

A PortusBike túráin gyakorlott túravezetővel haladsz, aki úgy ismeri a környéket mint a tenyerét, éppen ezért a legszebb helyeket tudjátok bejárni. A Balatonnál mindenki a klasszikus parti bringautat ismeri csak, ami tavasztól őszig túlzsúfolt, mi azonban csak egy pár kilométeren érintettük ezt, a többi útvonal földutakon, ösvényeken és a Káli-medence kerékpárútjain visz. Többször jártunk már ezen a környéken, mégis több olyan kilátópontot érintettünk amiről nem is tudtunk, többek között ez a nagy előnye a helyismerettel rendelkező túravezetőnek.

Féltávnál jól jön a felfrissülés.

Féltávnál egy kis evés-ivás is benne volt a programban Köveskálon a Kővirág étterem hangulatos kerthelyiségében. Ha alacsony rásegítési fokozatot használsz és taposod rendesen a pedálokat, akkor azért el lehet fáradni így is, senki ne gondolja, hogy ez egyfajta motorozás lenne! A felfrissülés után a Balaton felé vettük az irányt és a Zánka előtti lejtő csodálatos panorámával kápráztatott el minket! Ahogy már írtam is, a part menti kerékpárutat csak a Zánka-Balatonakali közötti rövid szakaszon használtuk, ami nem is baj, mert elég szűk két bringásnak az út.

A dörgicsei emelkedőn érdemes hátra is nézni. A panoráma páratlan!

Az igazi hasznát Balatonakalitól vettük az elektromos rásegítésnek, mivel a táv legnagyobb emelkedője innen kezdődött Dörgicse felé. Érdemes néha hátra is nézni, mert a magyar tenger végig mögöttünk lesz, és szintén kiváló a kilátás. A célunk a dörgicsei templomrom megtekintése volt. A 13. században épült román stílusú épület romjai között ma szabadtéri színpad üzemel, és pihenőhelyek is kialakításra kerültek. Akik szeretik a Balaton-felvidék építészetét, azok az útvonal teljes hosszán láthatnak meseszép házakat. Szerencsére a Káli-medence megtartotta a stílusát, és nem engedték otromba, tájidegen házakkal teleszórni a környéket.

Templomrom mint szabadtéri színpad

Dörgicséről várt még egy kis mászás ránk, de a Biketronic gépekkel ez továbbra sem volt probléma. Persze nem árt figyelni milyen rásegítési fokozatot használsz, mert azért 40 km alatt is le lehet meríteni az akkut ha maximálisan kihasználod a rendszerben rejlő erőt. De alapvetően nincsen rá szükség, mert már az első fokozatban is repülsz velük 🙂 A végcélunk és egyben kiindulási pontunk is Vászoly volt ahol még tettünk egy pihenőt a vízi színpad árnyas lelátóján, sajnos éppen nem volt előadás, pedig állítólag folyamatos üzemben van a létesítmény.

Mesés kis tó Vászolyon

Alapjában véve ez a 40 km nekünk rutinosabb bringásoknak normál kerékpárokkal is teljesíthető lett volna, azonban teljesen más feelinget adtak az elektromos gépek. Az emelkedőn tudtunk versenyezni, aki kicsit fáradtabb volt, az nagyobb fokozatra kapcsolt, de végig együtt tudott maradni a csapat függetlenül az erőnléttől. Csak ajánlani tudjuk neked is, hogy kattints a Facebook oldalukra ahol folyamatosan meghirdetésre kerülnek a túrák, vagy nézd meg a weboldalukat, ahol megismerheted azokat a pedelec bringákat is amelyekkel te is tekerni tudsz! A Biketronic Cross Concept gépről hamarosan tesztet is olvashatsz nálunk a frissen indult elektromos bringás tartalmaink között!