fbpx

iGPSPORT SR30 hátsó lámpa radarral

Az iGPSPORT SR30 több mint egy erős fényű hátsó kerékpárlámpa, ugyanis ez az eszköz képes érzékelni a mögöttünk jövő autókat, amit a komputerünk, okosóránk vagy a telefonunk kijelzőjén nyomon tudunk követni, ezáltal jelentősen biztonságosabbá téve a bringázásainkat. Ezenfelül előzéskor az autók figyelmét is felhívja ránk fokozott fényjelzéssel.

A technikai fejlődés a kerékpároknál és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítőknél is tagadhatatlanul folyamatos, mindenféle elektronikai eszközt kínálnak már a gyártók és szerencsére a nemcsak a versenysport(olók)nak fejlesztenek, hanem a hétköznapi kerékpárosok is jelentősen profitálnak belőle, melynek köszönhetően biztonságosabban közlekedhetnek. Az elmúlt évtizedben például óriási újdonságként megjelentek az első radarok, melyek jelzik a mögöttünk érkező autókat. Ezek az eszközök mára kezdik kiforrni magukat és jelenleg már több gyártó kínál radart, például a hazánkban a komputereiről és a hozzátartozó kiegészítőiről ismert iGPSPORT.

Az iGPSPORT SR30 hátsó lámpa összesen hatféle üzemmódban képes világítani, megtalálható benne a klasszikus erős folyamatos fény az éjszakai városon kívüli bringázásokhoz, a gyengébb folyamatos fény arra az esetre ha bolyban tekernénk, és 3 villogó üzemmód attól függően hogy nappal vagy éjszaka kerékpározunk (nappali fényt soha ne használjunk éjszaka mert elvakíthatja az autósokat). Ezenfelül radar üzemmódba is kapcsolható, ahol a lámpa fénye jelzi az autónak előzés közben, hogy mi bizony ott vagyunk. A lámpa fénye 220 fokban látható, melynek köszönhetően oldalról is észrevehetőek leszünk a forgalomban, ami nem utolsó szempont. Az SR30 maximális fényereje 65 lumen, amit villogás közben ér el nappali villogó, illetve radar funkcióban.

Radar üzemmódban a fényen kívül az SR30 a hozzákapcsolt bringás komputerünkre, okosóránkra vagy telefonunkra is küldi a jelet a mögöttünk érkező autóról, amin eszköztől függően láthatjuk, hogy milyen gyorsan jön, illetve milyen messze van mögöttünk az adott autó, ezáltal fel tudunk készülni az előzésre. A gyári adatok szerint a 10-120 km/h között haladó autókat érzékeli, – remélhetőleg ennél gyorsabban nem érkezik hátulról autó – és 150 méter a hatótávja, tehát sokkal hamarabb jelzi a radar az autókat, mint mi meghallanánk. Az imént említettük, hogy hozzákapcsolható a kerékpáros komputerünkhöz, ami nem merül ki a radar funkció használatában, hanem a komputerrel vezérelni tudjuk a lámpát, azaz az üzemmódok között tudunk váltani, nem kell lenyúlni a nyereg alá, hanem egyszerűen a szemünk előtt lévő komputerrel megtehető.

Az iGPSPORT SR30-at nem kell minden bringázás után tölteni, mert egy töltéssel akár 20 órát is lehet használni villogó üzemmódban, radarként pedig még ennél többet is elmegy. Tölteni a lámpa hátulján található USB-C porton keresztül lehet tölteni, ami a gyártó egy gumitömítés alá rejtett, melynek köszönhetően az SR30 IPX7 védelemmel rendelkezik.

Az SR30 hátulját megnézve ismerős rögzítésre lehetünk figyelmesek, a komputerekkel megegyező módon rögzül a konzolra, tehát beillesztjük és 90 fokot elfordítjuk és stabilan áll a lámpa a konzolban. A konzolja a Garmin konzolokkal majdnem megegyezik, viszont a radar rögzítését 90 fokkal elforgatták így csak a saját konzoljával tudjuk rendesen használni. A konzol gumi O-gyűrűkkel rögzíthető a nyeregcsőre vagy a vázra, kétféle adaptert kapunk hozzá, az egyikkel a kerek vagy kevésbé aero, a másikkal pedig a szárnyprofilú nyeregcsövekre tudjuk feltenni.

Ajánlott fogyasztói ár: 54 900 Ft
További információkért kattints ide.

A lámpakörkép összesítését ITT találod!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo