A videómarketing hallatán kerülünk csak igazán tisztába azzal kapcsolatban, hogy valójában mekkora különbség van a hazai cégek és a nyugati piacok főszereplői között. Az alábbi cikkel egy kicsit annak járunk utána, hogy miért helyeződik nagyobb fókusz a videós tartalmakra.
Videómarketing a gyakorlatban
Hazánkban javarészt a mozgóképes tartalmak kapcsán a YouTube-ra fixálódunk, itthon ráadásul ezek leginkább forgalomterelési célzattal készülnek, pedig ennél jóval több potenciállal rendelkeznek.
A KKV szektorban például alig megfigyelhető a videómarketing stratégia, pedig jelentősen növelhetné a bevételt, ugyanakkor kötségoptimalizálásban is nagy hasznunkra lenne. Szerencsére létezik egy másik út, ha magunk nem vagyunk jártasak az efféle tartalomkészítésben, méghozzá egy online marketing ügynökség megbízása, például a 7Blog tartalommarketing szolgáltatásának igénybevétele.
Az egyik legjelentősebb kérdés ennek terén, hogy miért működik annyira? Egyértelmű, hogy a mozgóképes tartalom révén jobban megfoghatjuk a figyelmet, ugyanakkor a termékek ismertetése is hatékonyabban, professzionálisabb módon kivitelezhető.
Persze a legtöbb ellenérv általában, hogy nincs kellő erőforrás ennek menedzselésére. Igen ám, de számos más lehetőség kínálkozik az efféle megoldások kiaknázására, nem kizárólag a YouTube.
B2B-ben például a vásárlói út összes lépésénél kifizetődő, ha egy kis időt szánunk a videós anyagokra, ott van a webinár lehetősége is, az ügyfélvélemények, visszajelzések kifejtése.
A landoló oldalak konverzióját 300%-kal is emelheti egy erre a célra készített videó, amit vétek volna kihagyni.
A videós hirdetések szerepe
Joggal tehetjük fel a kérdést annak kapcsán, hogy mi a helyzet az e-kereskedelemben? A webshopoknál is döntően a hirdetéseken múlik a siker. Vegyük példaként a Databox egyik felmérését, amely arra világított rá, hogy 2-3x-os CTR emelkedéssel számolhatunk a videós FB hirdetések javára a hagyományos képesekkel szemben. Ezek az egyes termékoldalakon is hatékonyan bevethetők.
Alkalmazhatjuk például a vásárlások utáni élmény növelése érdekében is, ami viszont kiemelendő, hogy nem egyedül a látogatók száma lényeges, hanem a konverziós számok a funnel egyes szakaszain. A rosszul teljesítő pontokon érdemes kipróbálni, hogy milyen javulás tapasztalható mozgóképes formátum mellett.
Miért látni olyan sok videót a Facebookon? Egyértelmű, hogy a magas konverziós arány érdekében, ez hosszabb távon pedig költségcsökkentést is eredményezhet, ami nem elhanyagolandó szempont.
Senior szakértelem, magas megtérülés
Egy ügynökség segítségével profi módon menedzselhető mindez, hiszen a szakértők nem csupán tetszetős tartalmat készítenek, hanem értenek a méréshez, a forgalomtereléshez, a vásárlói út megtervezéséhez is.
Megfontolandó mindenképpen a profi csapat igénybevétele, hiszen ezen tartalmak célja a profit növelése, a nagyobb megtérülés, melyhez sokrétű tudás szükséges.
(X) Támogatott tartalom