Emlékeztetőül, mi is az a Defekt Stop rendszer: Az OKO defektmentesítő folyadékot, – még a defekt keletkezését megelőzően – a szelepen keresztül kell bejuttatni a gumi belsejébe, mely az off-roadra szánt típus esetén lefolyik a kerék aljára és menet közben is ott marad. Defekt esetén a kerékben található légnyomás „kifúj” egy kis mennyiséget a OKO-tömítőböl a keletkezett sérülésen keresztül, ami a hirtelen légnyomásváltozás hatására az adott helyen „belevulkanizálódik” a gumiabroncsba. Ennek a javításnak az élettartama ezután nagyjából megegyezik a gumiabroncs élettartamával.
Jellemzően a kék cimkés flakonok a bringához szánt defektmentesítők, de itt láthatjuk az off-road palettát, mely a 80 km/h sebesség alatti járművekhez készült. Tehát a montik, a robogók, traktorok, quadok és kisebb krosszmotorok a célközönség.
Jobb oldalt egy számunkra új típusú tömítő látható, mely a becsípődéses defektek (!) ellen is védelmet nyújt, ezért a downhill, freeride és dirt jump riderek is elégedetten használhatják.
Balra a „hagyományos” lila flakonban lévő folyadékot jellemzően a szúrásos sérülések ellen állíthatjuk hadrendbe. Akár 3,2 mm-es lyukat is eltömít.
Az anyag sűrűsége miatt csak autószelepes belsővel használható. A szelep eltávolítása után három vagy kilenc óra állásnál kell beönteni. Az ajánlott mennyiségek / külső:
18”-as kerékméretig 60 ml
20”: 80 ml
22-24”: 100 ml
26” és nagyobb: 120 ml
Az OKO tömítő nem latex alapú, nem okoz korróziót, nem gyúlékony és kimosható például a tubeless külsőből, ha szeretnénk.
Ha a Presta szelepet részesíted előnyben, akkor az öntömítő belsőket ajánljuk, hiszen Presta szelepen keresztül nem tölthető be a folyadék.
További információk:
OKO teszt a bikemagon: https://bikemag.hu/tech/defektstop-oko-defektmentesito
OKO termékek a weben: www.oko.com
OKO cuccok idehaza: www.defekt-stop.hu
Szöveg és fotó: Lcs
(x)