fbpx

Eurobike 2011: az OKO Defekt Stop újdonságai

Emlékeztetőül, mi is az a Defekt Stop rendszer: Az OKO defektmentesítő folyadékot, – még a defekt keletkezését megelőzően – a szelepen keresztül kell bejuttatni a gumi belsejébe, mely az off-roadra szánt típus esetén lefolyik a kerék aljára és menet közben is ott marad. Defekt esetén a kerékben található légnyomás „kifúj” egy kis mennyiséget a OKO-tömítőböl a keletkezett sérülésen keresztül, ami a hirtelen légnyomásváltozás hatására az adott helyen „belevulkanizálódik” a gumiabroncsba. Ennek a javításnak az élettartama ezután nagyjából megegyezik a gumiabroncs élettartamával.

Eurobike 2011: az OKO offroad választéka

Eurobike 2011: az OKO offroad választéka

Jellemzően a kék cimkés flakonok a bringához szánt defektmentesítők, de itt láthatjuk az off-road palettát, mely a 80 km/h sebesség alatti járművekhez készült. Tehát a montik, a robogók, traktorok, quadok és kisebb krosszmotorok a célközönség.

Eurobike 2011: az általános és az extrém célokra készült bringás tömítők

Eurobike 2011: az általános és az extrém célokra készült bringás tömítők

Jobb oldalt egy számunkra új típusú tömítő látható, mely a becsípődéses defektek (!) ellen is védelmet nyújt, ezért a downhill, freeride és dirt jump riderek is elégedetten használhatják.

Balra a „hagyományos” lila flakonban lévő folyadékot jellemzően a szúrásos sérülések ellen állíthatjuk hadrendbe. Akár 3,2 mm-es lyukat is eltömít.

Eurobike 2011: az extrém tömítő 380, vagy akár 800 ml-es kiszerelésben is kapható

Eurobike 2011: az extrém tömítő 380, vagy akár 800 ml-es kiszerelésben is kapható

Az anyag sűrűsége miatt csak autószelepes belsővel használható. A szelep eltávolítása után három vagy kilenc óra állásnál kell beönteni. Az ajánlott mennyiségek / külső:

18”-as kerékméretig  60 ml
20”: 80 ml
22-24”: 100 ml
26” és nagyobb: 120 ml

Eurobike 2011: műhelyek számára készült ipari 25 literes kiszerelés

Eurobike 2011: műhelyek számára készült ipari 25 literes kiszerelés

Az OKO tömítő nem latex alapú, nem okoz korróziót, nem gyúlékony és kimosható például a tubeless külsőből, ha szeretnénk.

Eurobike 2011: Puncture Free öntömítő belsők, alul a betöltő fecskendő

Eurobike 2011: Puncture Free öntömítő belsők, alul a betöltő fecskendő

Ha a Presta szelepet részesíted előnyben, akkor az öntömítő belsőket ajánljuk, hiszen Presta szelepen keresztül nem tölthető be a folyadék.

Eurobike 2011: Puncture Free öntömítő belső

Eurobike 2011: Puncture Free öntömítő belső

További információk:
OKO teszt a bikemagon: https://bikemag.hu/tech/defektstop-oko-defektmentesito
OKO termékek a weben: www.oko.com
OKO cuccok idehaza: www.defekt-stop.hu

Szöveg és fotó: Lcs

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.