fbpx

Eurobike 2011: az RST újdonságai

Már az első F1RST kipróbálásakor tapasztaltuk, hogy a tajvani óriás talán újra azon az úton jár, amelyről a 2000-es évek elején letért. A 2012-es év is egy nagy lépcső, hiszen négy főbb rendszerújítással is készülnek. Ezeket a konkrét modelleknél részletezné, a következőkben…

Eurobike 2011: A F1RST család 24-es, 26-os és 29-es kerékmérethez egyaránt kínál modelleket

Eurobike 2011: A F1RST család 24-es, 26-os és 29-es kerékmérethez egyaránt kínál modelleket

A F1RST24-esek a 24-es kerekekhez készültek, útjuk 60 mm, levegő rugózásúak, olajcsillapításosak és lockolhatók. A nyakuk és a becsúszójuk 7050 alu, alsó száruk magnéziumötvözet, tömegük 1,6 kg körüli. A 26-osoknál a 30 és 32 megjelölés a becsúszók átmérőjét jelzi. Új típus a 32-15, mely egy maximum 80-, vagy 100-, vagy 120 mm-t mozgó villa, amely a 15-ös átütőtengelye miatt már agresszív trail használatra is ajánlott. Csúcsmodellnek számít, hiszen benne vannak a 2012-es újítások.

Eurobike 2011: F1RST 32-15

Eurobike 2011: F1RST 32-15

A jobb szár tetején hangolhatjuk az RST új „OCR platform” rendszerét. A piros gyűrűvel az alacsony sebességű kompressziót, az arany gombbal pedig a kioldási küszöböt állítjuk, hogy a villa hogyan reagáljon a hirtelen ütésekre. Ennek köszönhetősen már az RST is alkotott egy pogózás mentesítő rendszert.

A bal szár tetején pedig a szintén új „4 Step Air Chamber” kék állítógombja található. A rendszer egyedülállónak tekinthető, hiszen nem a rugóutat változtatja, hanem a villa karakterisztikáját (!) 4 lépésben. Fújd fel a villát induláskor, majd menet közben állítsd a mozgás karakterisztikáját attól függően, hogy DH-san lineáris, avagy progresszívabb érzést szeretnél.

Eurobike 2011: Az új OCR Platform és a 4 Step Air Chamber állítógombjai, valamint a 15-ös átütőtengely a F1RST 32-15 villán

Eurobike 2011: Az új OCR Platform és a 4 Step Air Chamber állítógombjai, valamint a 15-ös átütőtengely a F1RST 32-15 villán

Újdonság még szintén a F1RST-ök között a sima gyorszáras papuccsal készült típus is. Ez pontosan azt tudja, mint a 32-15, és ugyanaz a három verziója érhető el a tudásukat tekintve: Platform & Air Adj, Air-SRL és Air.

Eurobike 2011: F1RST 30-15

Eurobike 2011: F1RST 30-15

A F1RST30 család, mely még korábbról a „BikeTipp”-es, 1,5 kilós Platinummal büszkélkedhet, 2012-re egy újabb taggal bővül. A 30-15-ről van szó, és a nevéből már sejthető, hogy a 15-ös átütőtengely az újdonság benne.

Eurobike 2011: F1RST29, nagykerekűekhez

Eurobike 2011: F1RST29, nagykerekűekhez

Egy kis képzavar a F1RST-ök között az elnevezésben, hogy a F1RST29 esetében a 29 a kerékméretet és nem a becsúszó átmérőt jelzi (ahogy a 24-esnél sem). A lényeg azonban, hogy ez is egy teljesen új modell. A rugóút 80- vagy 100 mm, Air-SRL (levegős + Smart Remote Lock) és Air (levegős, nem lockolható) változatok, 1,8 kg-os tömeg. Omegából és Blaze-ből egyaránt lesz 29-es, ebben a sorrendben „olcsósodva”.

Eurobike 2011: F1RST Wireless, elektronikus, távirányítású lockout-tal!

Eurobike 2011: F1RST Wireless, elektronikus, távirányítású lockout-tal!

Megvallom őszintén, másnál nem láttam ezt a megoldást, pedig az RST-nél már tavaly is volt. A kormányon lévő, még kicsit esetlen külsejű vezérlővel 5 fokozatban fokozhatjuk a kompressziót, melynek a legerősebb fokozata konkrétan a lock állás. A nyomogatópulton próbálva meggyőzően jól működött.

Eurobike 2011: A F1RST Wireless teló irányítója. Nyit, zár – tök jó

Eurobike 2011: A F1RST Wireless teló irányítója. Nyit, zár – tök jó

Eurobike 2011: A F1RST Wireless teló kupakja alatt van a lockoló elektronika, mely USB-ről is tölthető

Eurobike 2011: A F1RST Wireless teló kupakja alatt van a lockoló elektronika, mely USB-ről is tölthető

Eurobike 2011: Az új Blaze család, várhatóan az egyik legkedvezőbb árral, acél nyakkal és becsúszóval, 80-100-120 mm úttal, acélrugóval, olajcsillapítással (RL, TNL) vagy anélkül (ML, T típusok)

Eurobike 2011: Az új Blaze család, várhatóan az egyik legkedvezőbb árral, acél nyakkal és becsúszóval, 80-100-120 mm úttal, acélrugóval, olajcsillapítással (RL, TNL) vagy anélkül (ML, T típusok)

Eurobike 2011: Nem újdonság, de jó kis darab a Storm (német Bike „Sehr gut”-os!)

Eurobike 2011: Nem újdonság, de jó kis darab a Storm (német Bike „Sehr gut”-os!)

Húszas átütőtengely; sima, tapered vagy 1,5-ös 7050 alu nyak – ahogy tetszik; 36-os 7050 alu becsúszók. A csúcsmodellben minden benne van: OCR Platform kis- és nagysebességű kompresszió állítás külön, csillapítás, levegőrugózás a 4 Step Air Chamber rendszerrel és választható 140-160-180 mm úttal. Mindez 2,5 kilós tömeggel.

Eurobike 2011: A Neon PLS-nél a lámpatartó konzol az újdonság. A PLS (Post Lighting System) a villa fékhídjára integrálható 2 csavarral. Ez a megoldás a Sofi PLS-en is megtalálható

Eurobike 2011: A Neon PLS-nél a lámpatartó konzol az újdonság. A PLS (Post Lighting System) a villa fékhídjára integrálható 2 csavarral. Ez a megoldás a Sofi PLS-en is megtalálható

Eurobike 2011: Neon PLS integrált lámpa konzollal

Eurobike 2011: Neon PLS integrált lámpa konzollal

Eurobike 2011: Single Shock villa

Eurobike 2011: Single Shock villa

Lejárhatott talán a Cannondale Headshok szabadalmi védettsége :-), ezért az RST is megcsinálta a saját nyakban rugózó villáját, melyben egyelőre nincsen csillapítás, csak az előfeszítés állítható. A Single Shock villák igen sok verziója létezik: 700C, 26”, 24” és 20”-os kerékmérethez egyaránt, összesen 10-féle változatban.

Eurobike 2011: A vezeték nélküli lockoló rendszer alapjain működő ERL rugóstag látható a képen. Szintén a kormányról kapcsolható

Eurobike 2011: A vezeték nélküli lockoló rendszer alapjain működő ERL rugóstag látható a képen. Szintén a kormányról kapcsolható

Eurobike 2011: Így néz ki a komplett rendszer…

Eurobike 2011: Így néz ki a komplett rendszer…

…a hozzá tartozó „agy” pedig így

…a hozzá tartozó „agy” pedig így

Eurobike 2011: Integrated Wireless Technology sebességmérő szenzor a telón

Eurobike 2011: Integrated Wireless Technology sebességmérő szenzor a telón

További információk:
RST termékek a weben: www.rst.com.tw
RST cuccok idehaza: Paul-Lange Hungary Kft.; www.paul-lange.hu

Szöveg: Lcs
Fotó: Lcs, RST

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.