fbpx

Új hajtás és váltószett: TRP EVO

A nagy váltás és hajtás gyártók mellett folyamatosan új szereplők is piacra lépnek ebben a szegmensben, ezúttal a TRP lépet szintet, aki az eddig váltószettjeit tökéletesítve bemutatta a TRP EVO-t, amit trail bringások számára fejlesztett.

Lassan egyre inkább szoknunk kell, hogy a Shimanon és a Sramon túl is van élet az mtb váltószettek világában. Egyrészt a covid okozta gyártáskapacitásbeli problémák is jó leckék voltak a piac számára, hogy nem érdemes csak a két nagy gyártótól függni, ekkor mindenki nyitott alternatív gyártók felé és olyan márkák alkatrészei kerültek a kerékpárokra, amik az adott gyártónál eddig nem szerepeltek a beszállítók listáján. Bár a TRP (Tektro Racing Products) nem igazán tartozik ebbe a kategóriába, hiszen a Tektro jól ismert gyártó a fékek világában, sőt mondhatjuk azt, hogy a legnagyobb fékgyártók egyike, számtalan mennyiségű márkának ők gyártják a fékeket (más felirattal), persze minőségben nem a csúcs, de a középkategóriában teljesen elfogadható.

Pár éve belekezdtek a váltók fejlesztésébe és először megjelentek egy 12 sebességes- és a DH-sok számára tervezett 7 sebességes váltóval is. Ezek még nem voltak tökéletesek, de ez nem szegte a kedvét a távol-keleti mérnököknek és tovább dolgoztak a váltó és hajtás szett fejlesztésén, melynek az eredménye a most bemutatott TRP EVO 1×12 sebességes szett lett.

A szett váltókart, hátsóváltót, egy tányéros hajtóművet és 12 sebességes fogaskoszorút tartalmaz, láncuk még nincs, de a KMC 12 sebességes modelljeit ajánlja hozzá a gyártó, így valószínűleg kompatibilis pl a Shimanoval is. A hátsó váltó több fejlesztésen esett át, a gyártó állítása szerint merevebb lett a teljes váltótest, kevésbé zajosan vált és a láncot is stabilabban feszíti. A váltókar kétféle módot tud, beállíthatjuk, hogy csak egyesével váltson vagy a kapcsoló átváltásával akár több fokozatot (max 4-et) is tudunk vele váltani. A lánckeréksor elkészítése volt még egy nagyobb falat a gyártó számára, sok prototípus után végül sikerült olyat tervezniük, ami megfelelően működik. A sor a Shimano Microspline rendszerével kompatibilis.

A valóságban hogyan működik? Azt még nem tudni pontosan, de egy-két nemzetközi teszt első tapasztalatai elég bizakodóak. Lassan eljutunk arra a szintre, hogy teljes TRP szettes kerékpárt vásárolhatunk majd valamelyik hazai boltban.

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo