fbpx

Kross kerékpárok 2014-re: új koncepció, új színek, új kerékméret és enduró-premier az Eurobike-on

Lévén a lengyel Kross gyárral Magyarországi megjelenésük óta jó kapcsolatot ápolunk és folyamatosan teszteljük kerékpárjaikat, kiemelt figyelmet fordítottunk 2014-es modelljeikre az Eurobike-on is. Ha röviden kellene összefoglalni, mi várható jövőre: új színek, egységesebb megjelenés, még jobb minőség, 650B kerékméretű bicajok, és nyitás zúzós irányban az enduró kategóriában…

Kross_bike_2014_011

Új Kross arculat

Műszaki szempontból az új enduró mountain bike, a 160 mm-t mozgó Moon a legfontosabb fejlesztés, egyfajta rangot is ad a gyártónak, hogy lengyel szakemberek tervezték a virtuális forgáspontú felfüggesztéssel készülő vázat. A saját VPP-rendszer neve Revo Virtual Suspension, a váz pedig Ultralight alumíniumból készül.

Kross_bike_2014_024

Kross Moon – “sötét éjszakában”

Az enduró bringák világszerte hódítanak, így fel kellett szállni a vonatra, az új modellt egyébként kétéves fejlesztés, tesztelések, módosítások előzték meg, egy éve minket is megkerestek, hogy küldjünk véleményeket a prototípus stádiumban lévő bringáról.

Kross_bike_2014_020

A Kross Moon V2 ördögi designnal

A VPP-felfüggesztés tökéletes választás enduróhoz, a rugózás progresszív, érzékeny, majd a rugóutat egyre jobban kihasználva felkeményedik, a pedálozáskor pedig kevésbé hajlamos pogózni más rendszerekhez képest. Egyébként a trendeknek megfelelően tapered homlokcsővel, hátul 142 mm-es átmenőtengellyel készül a Moon, 26-os kerékmérettel.

Kross_bike_2014_023

A Kross Revo Virtual Suspension

Ami szokatlannak tűnik a VPP mechanizmuson, hogy támvillák nem a fő háromszög alsóbb feléhez rögzített – általában a fő forgáspont mellett a legjobban megerősített/csapágyazott – forgásponton keresztül terhelik a rugóstagot, hanem a felsőcsőhöz hegesztett forgásponton keresztül.

Kross_bike_2014_022

A VPP-link a Moonon

Az említett megszokott elrendezésnél ezt a forgáspontot a terheléstől függően akár túl is lehet építeni, megerősíteni, itt viszont hosszabb a támvilla erőkarja is, ami elméletben egy „tökéletesen csapágyazott és tökéletesen fix” legfelső forgáspont esetén akár finomabb megindulást is eredményezhetne, de mint tudjuk, az említett „tökéletesen csapágyazott és tökéletesen fix” csak elméletben létezhet.

Kross_bike_2014_025

Duplatányéros X0 kar láncvezetővel

A gyakorlatban a rugóstag szokatlan bekötése felveti a kérdést, nem lesz-e túl nagy igénybevételnek kitéve a felső forgáspont. Kérdésemre, hogy miért így tervezték a felfüggesztést, azt a választ kaptam, hogy újat szerettek volna alkotni, és a rendszert régóta tesztelik, és a gyári teszt-riderek szerint finom a működése.

Kross_bike_2014_021

A Kross Moon V3

Ígéretük szerint hamarosan kipróbálhatjuk majd a Moon bringák valamelyikét – merthogy egyből három felszereltséggel lesz elérhető. A legjobb „V3” verziót Fox34 160 mm-es villával, Sram X0 alkatrészekkel, DT Swiss EX1750 kerekekkel és Easton kiegészítőkkel szerelték, a „V2” Sram X9/X7-, a ‘V1” változat Deore szintű felszereltséget kínál.

Kross_bike_2014_014

Rövidebb rugóutas bringánál is megfigyelhető a Moonhoz hasonló rugóstag bekötés

Nem csak az agresszív mountain bike-ok terén hoz komoly változásokat a Kross-nál a 2014-es esztendő. Koncepciózusan egységesítették például a mountain bike-ok megjelenését, ami igaz a felső és a közép kategóriára is. Megjelent például egy összekötő elem az ülőcső és a felsőcső hajlatában, jövőre ez lesz a drágább Kross mountain bike-ok védjegye.

Kross_bike_2014_001

Új színek a Kross kínálatában

A csúcskategóriás bringákon – szakágtól függetlenül, egységes, visszafogott fényezést alkalmaznak majd, a matt és a fényes fekete játékával. A drágább kerékpárokon megfigyelhető az is, hogy Shimano helyett 2014-ben Sram szetteket szerelnek fel, a 29-es XC-zászlóshajóra, a Level A+-ra például XX-et.

Kross_bike_2014_008

A Kross paletta teteje

Érdekes, ahogy haladunk árban lejjebb, úgy találkozunk egyre vidámabb színekkel, merészen keverik a komplementereket is: kéket a naranccsal, de van kék-zöld, sárga-vörös variáció is. A chill bike-ok is üde árnyalatokban pompáznak, és a city-komfort vonal designját is újragondolták (lásd cikket követő galéria).

Kross_bike_2014_031

Kross cross/city kerékpárok

Nem csak a külsőségek változtak azonban, hanem a felhasznált alapanyagok is, 2014-re könnyebb, jobb minőségű alumínium csöveket használnak a vázakhoz. A kidolgozás magas minőségére eddig sem lehetett panasz, de most a mérlegelés után is jobb osztályzatot érdemelnek majd a Kross bringák.

Kross_bike_2014_019

Szép munka alumíniumból

Összességében végignézve a standot kijelenthetjük egyébként, hogy a Kross több kategóriában is egyenrangú partnerévé vált a német konkurenseknek, sőt, bizonyos szempontból – ilyen például a fényezés minősége – még felül is múlnak patinásabb márkákat.

Kross_bike_2014_006

Kross Level A+ 29er XX szettel

Természetesen a 650B trendre is reagált a Kross, 2014-re hét 27,5-es kerékméretű mountain bike-ot kínálnak, 3 karbon és négy alumínium modellt, mindet hardtail, azaz merevfarú XC szegmensben. A hölgyekre gondolva pedig a Lea szériát dobták piacra, ezek főleg 26-os mountain bike-ok, de két 29-es is szerepel a kínálatban, a magasabb lányokra gondolva.

Kross_bike_2014_033

Kross női vonal: Lea

Bővebb információ Kross kerékpárokról: http://kross.hu/

További képek:

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.